Ολοήμερα γίνονται τα 840 ακριτικά σχολεία

Ολοήμερα γίνονται τα 840 ακριτικά σχολεία

Το ολοήμερο πρόγραμμα επεκτείνεται στις μονοθέσιες, διθέσιες και τριθέσιες σχολικές μονάδες, καλύπτοντας τις ανάγκες επιπλέον 10.000 μαθητών σε 840 ακριτικά σχολεία, στα οποία φυσικά περιλαμβάνονται και πολά του νομού Έβρου.

Ολοήμερα σχολεία παντού, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, θα λειτουργήσουν από την ερχόμενη σχολική χρονιά. Το ολοήμερο πρόγραμμα επεκτείνεται στις μονοθέσιες, διθέσιες και τριθέσιες σχολικές μονάδες, καλύπτοντας τις ανάγκες επιπλέον 10.000 μαθητών που φοιτούν σήμερα σε αυτά τα 840 “ακριτικά” σχολειά. Η μεταρρύθμιση, που θα ισχύσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, αναμένεται να ανακοινωθεί σήμερα κατά την κοινή συνέντευξη Τύπου του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου.

Το πρώτο βήμα για την επέκταση του Ολοήμερου Σχολείου έγινε το 2016 επί υπουργίας Νίκου Φίλη, όταν ιδρύθηκε το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο, δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές των 3.555 4/θέσιων και άνω σχολικών μονάδων να παρακολουθούν κοινά μαθήματα, να σχολούν την ίδια ώρα (1.15 μ.μ.) και να εντάσσονται στο ολοήμερο πρόγραμμα (έως τις 4 μ.μ.). Τότε το υπουργείο Παιδείας είχε ανακοινώσει ότι “γίνεται πράξη η συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας”. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τρέχον σχολικό έτος λειτούργησε και το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.

Πριν από την τρέχουσα σχολική χρονιά, συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα (Πληροφορική, Θεατρική Αγωγή), όπως και αυξημένες ώρες σε άλλα μαθήματα (Αγγλικά, Φυσική Αγωγή, Εικαστικά) προσφέρονταν μόνο στα 12/θέσια 1.337 Δημοτικά σχολεία Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ). Στα υπόλοιπα 2.218 δημοτικά σχολεία, οι μαθητές σχολούσαν διαφορετικές ώρες ανάλογα με την τάξη στην οποία φοιτούσαν, ενώ δεν είχαν όλοι τη δυνατότητα να παρακολουθούν ολοήμερο πρόγραμμα. Ήταν η μεταρρύθμιση του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου που “επέτρεψε” για πρώτη φορά στους μαθητές των 4/θέσιων και άνω σχολείων να παρακολουθούν εμπλουτισμένο πρόγραμμα μαθημάτων, αλλά και να μένουν στο ολοήμερο. Υπενθυμίζεται ότι στο πρόγραμμά του προβλέπεται ώρα μελέτης για να ελαφρύνει τον “φόρτο” μελέτης στο σπίτι.

Το σχολικό έτος 2016-2017 δεν άλλαξε τίποτε στη λειτουργία των ολιγοθέσιων σχολείων. Τότε, δημοσιεύματα έκαναν λόγο μέχρι και περί σχεδίου να κλείσουν. Σήμερα, όμως, όχι μόνο δεν κλείνουν, αλλά ενισχύονται για να λειτουργήσουν ως ολοήμερα. Αυτή ήταν μία από τις πρώτες εξαγγελίες του Κ. Γαβρόγλου όταν ανέλαβε το υπουργείο Παιδείας και τη σχολική χρονιά που ξεκινάει αναμένεται να γίνει πράξη.

Σειρά μεταρρυθμίσεων για ίσες ευκαιρίες

Ο πρωθυπουργός επισκέπτεται σήμερα το υπουργείο Παιδείας ξεκινώντας από εκεί την “περιοδεία” του στα υπουργεία της κυβέρνησης, προκειμένου να δώσει το σήμα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου. Εκτός από την εξαγγελία για την επέκταση του ολοήμερου Δημοτικού σχολείου, αναμένεται να ανακοινωθεί σειρά μεταρρυθμίσεων που θα δώσουν σε μαθητές, αλλά και φοιτητές, ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην εκπαίδευση, αλλά και που θα “εξυπηρετήσουν” το συνολικό σχέδιο της ανασυγκρότησης του κοινωνικού κράτους. “Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση πρέπει να φέρει τον άνεμο της προοδευτικής αλλαγής στην Παιδεία, στον αντίποδα των αποτυχημένων και αντιδραστικών νομοθετημάτων των περασμένων ετών, που βρήκαν απέναντί τους σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα”, είχε διαμηνύσει ο πρωθυπουργός στο υπουργικό συμβούλιο.

Την προηγούμενη φορά που επισκέφθηκε το υπουργείο Παιδείας, ο Αλ. Τσίπρας έβαλε «άριστα 20» στην τότε πολιτική ηγεσία. Ήταν η 12η Σεπτεμβρίου 2016, ημέρα του αγιασμού στα σχολεία, όταν οι 13 περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης τον ενημέρωναν μέσω τηλεδιάσκεψης πως όλα σχεδόν άνοιξαν χωρίς προβλήματα για πρώτη φορά – με όλα τα βιβλία, με πολύ λιγότερα κενά σε εκπαιδευτικούς από άλλες χρονιές. Τη μέρα εκείνη ο Αλ. Τσίπρας μίλησε για την ανάγκη «να κατακτηθεί ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας». Σήμερα ανακοινώνονται μεταρρυθμίσεις σε αυτή την κατεύθυνση.

Η αλλαγή στο Λύκειο και στην Τριτοβάθμια

Για την επόμενη διετία, το μεγάλο στοίχημα είναι η αναμόρφωση του Λυκείου και του συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η σχετική διακομματική συζήτηση στη Βουλή (επί όσων έχει προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και έχουν “μπολιάσει” φορείς και εμπειρογνώμονες) αναμένεται να ξεκινήσει μετά τις Πανελλαδικές, με ορίζοντα οι μαθητές της Α’ Λυκείου το 2018-2019 να “εγκαινιάσουν” το νέο σύστημα. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι στιγμής έχει προταθεί να γίνει υποχρεωτική η Α’ Λυκείου, να καταργηθούν τα μονόωρα μαθήματα, να αναβαθμιστεί η επαγγελματική εκπαίδευση, να δημιουργηθεί ένα εθνικό απολυτήριο – διαβατήριο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια. Πάντως, ο προγραμματισμός, κατά τις πληροφορίες, δεν περιλαμβάνει αλλαγές για την ερχόμενη σχολική χρονιά.

Το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ

Στο μεταξύ, πρωθυπουργός και υπουργός Παιδείας θα συζητήσουν για το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός των ημερών. Οι θεσμικές παρεμβάσεις που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας παρουσιάστηκαν, εξάλλου, στο υπουργικό συμβούλιο της περασμένης εβδομάδας ενώπιον του Αλ. Τσίπρα. Βασικότερη είναι εκείνη που εξασφαλίζει απρόσκοπτη πρόσβαση των φοιτητών στα μεταπτυχιακά προγράμματα. Το ίδιο ν/σ προβλέπει ρυθμίσεις για τα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων 195 τμημάτων ΑΕΙ, καθώς και την ίδρυση διετών δομών στα ΤΕΙ, που θα παρέχουν πιστοποιημένα διπλώματα επαγγελματικής κατάρτισης στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ.

Τέλος, στην ενημέρωση του Αλ. Τσίπρα από τον Κ. Γαβρόγλου θα τεθεί και το θέμα των δυνατοτήτων να ανοίξουν και τον ερχόμενο Σεπτέμβριο τα σχολεία χωρίς προβλήματα. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι οι διαδικασίες των εγγραφών των μαθητών, της οργάνωσης των τμημάτων, αλλά και των αιτήσεων των αναπληρωτών γίνονται φέτος ιδιαίτερα νωρίς. Μάλιστα, μέσα στο δεύτερο δεκαήμερο του Μαΐου αναμένεται η δημοσιοποίηση των προσωρινών πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Πηγή: left.gr

Μοιραστείτε το άρθρο

Απάντηση