Αύξηση κερδών για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, λόγω όμως του ΤΑΡ

Αύξηση κερδών για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, λόγω όμως του ΤΑΡ

Αύξηση 159% παρουσίασαν τα κέρδη του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης για το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στην δημοσιότητα, ενώ σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας καταγράφεται και για τα υπόλοιπα 9 περιφερειακά λιμάνια στα οποία μοναδικός μέτοχος είναι το ΤΑΙΠΕΔ. 

Τα στοιχεία για τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης που αφορούν την προηγούμενη χρονιά, αναφέρουν:  Το 2016 έκλεισε με 21% αύξηση του κύκλου εργασιών του, σε σχέση με το 2015 και διαμορφώθηκε στις 978.568 ευρώ. Τα έξοδα του ΟΛΑ ανήλθαν για το 2016 σε 834.487 ευρώ ( παρουσίασαν δηλαδή αύξηση σε σχέση με το 2015 11%) ενώ τα καθαρά έσοδα έφτασαν τις 144.081 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 159% σε σχέση με τα έσοδα της προηγούμενης χρονιάς.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα βάσει λογιστικών προτύπων, στη συντριπτική πλειονότητα των λιμένων καταγράφεται αισθητή βελτίωση της κερδοφορίας το 2016. Οι θετικές επιδόσεις έρχονται ως αποτέλεσμα της καλής διαχείρισης από τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, μέσω της περιστολής κόστους, της βελτιστοποίησης των λειτουργιών και της εφαρμογής καλών πρακτικών στο πλαίσιο μιας κεντρικής διαχείρισης που γίνεται και με τη συνδρομή του ΤΑΙΠΕΔ και την περίφημη “ομάδα Ποσειδών” η οποία θυμίζεται βρίσκεται πίσω από την αξιοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.

Σε επίπεδο κύκλου εργασιών, αύξηση κατέγραψαν την περασμένη χρονιά έξι λιμάνια, ήτοι τα λιμάνια του Βόλου, της Ελευσίνας, της Καβάλας, της Κέρκυρας, της Ραφήνας και της Αλεξανδρούπολης. Η μεγαλύτερη αύξηση έρχεται από το λιμάνι της Καβάλας (34,59%)  το οποίοα καταγράφει και τη μεγαλύτερη αύξηση της κερδοφορίας (370%).

Αν δεν υπήρχε ο ΤΑΡ όχι αύξηση αλλά ζημιές θα είχε το Λιμάνι

Με μια πρώτη ματιά, αύξηση 159% των κερδών για το Λιμάνι Αλεξανδρούπολης το 2016, είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη. Μόνο που η μεγάλη αυτή αύξηση οφείλεται στην παρουσία του ΤΑΡ και τα έργα που γίνονται στην περιοχή του Έβρου για την κατασκευή του αγωγού. Η εταιρεία από το Αζερμπαϊτζάν, κατέβαλλε στον ΟΛΑ πάνω από 200.000 για την χρησιμοποίηση του, προκειμένου να μεταφέρει τους σωλήνες που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του αγωγού. Το έκανε δηλαδή εφάπαξ μόνο για μια χρονιά και τα έσοδα αυτά δεν πρόκειται να ξαναϋπάρξουν. Κάτι που σημαίνει ότι η αύξηση των εσόδων είναι παροδική. Γιατί αν δεν υπήρχε ο ΤΑΡ, το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα είχε ζημιές και αυτό είναι ξεκάθαρο. Άλλωστε το 2016 αυξήθηκαν και τα έξοδα του κατά 11%.

Οι μόνοι λοιπόν που δικαιολογημένα πανηγυρίζουν είναι οι άνθρωποι του ΤΑΙΠΕΔ, γιατί παρά τα αντιθέτως λεγόμενα από τον  Πρόεδρο του ΟΛΑ Χρήστο Δούκα, εξακολουθεί να ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ το Λιμάνι της πόλης μας, οπότε η αύξηση κερδών κατά 159% μπορεί να παρουσιαστεί στον επενδυτή που είτε θα ενδιαφερθεί για την αγορά του, είτε για την εκμετάλλευση του.