Αλεξανδρούπολη: Μετά τους Ρώσους και η κρουαζιέρα στην… Καβάλα;

Αλεξανδρούπολη: Μετά τους Ρώσους και η κρουαζιέρα στην… Καβάλα;

Η τοποθέτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρίας Planning Σταμάτη Ανδριανόπουλου, η οποία ανέλαβε να δημιουργήσει το business plan για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ότι η κρουαζιέρα δεν έχει μέλλον στην περιοχή μας καθώς ήδη αυτή την έχει η Καβάλα, σίγουρα προκάλεσε πολλά ερωτηματικά στην εκδήλωση που έγινε την περασμένη Παρασκευή στο “Νομαρχείο”.

Αν και στην παρουσίαση του business plan, παραβρέθηκαν ελάχιστοι φορείς της πόλης και του νομού που έχουν άμεση σχέση και ενδιαφέρον για την λειτουργία και αξιοποίηση του λιμανιού, όσοι ήταν εκεί δικαιολογημένα αναρωτήθηκαν: Καλά, μετά τους Ρώσους που χρόνια προσπαθούσαμε να τους φέρουμε στην περιοχή και μας τους πήρε η Θάσος και η Καβάλα, μας παίρνουν τώρα και την κρουαζιέρα;

Όπως είναι άλλωστε γνωστό, επί νομαρχίας ακόμα Νίκου Ζαμπουνίδη γινόταν προσπάθειες να προσελκύσει Ρώσους η Αλεξανδρούπολη, αυτό συνεχίζεται και σήμερα, ξοδεύονται ένα σωρό χρήματα, αλλά αποτέλεσμα δεν υπάρχει. Η περιβόητη απ ευθείας αεροπορική σύνδεση του αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης με αυτό της Μόσχας ή της Αγίας Πετρούπολης δεν έγινε. αντίθετα πτήσεις από τους συγκεκριμένους προορισμούς γίνονται από την Ellinair του ομίλου Μουζενίδη στο αεροδρόμιο της Καβάλας.

Τα πλεονεκτήματα της περιοχής για

τους επισκέπτες μέσω της κρουζιέρας

Από τους παριστάμενους στην εκδήλωση που άκουσαν τον κ.Ανδριανόπουλο να αποκλείει την περίπτωση αξιοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης για την κρουαζιέρα, ο μόνος που αντέδρασε και πολύ σωστά έκανε, ήταν ο Αντιπεριφερειάρχης Δημήτερης Πέτροβιτς. Δεν είχε βέβεια τον χρόνο να αναλύσει περισσότερο τις απόψεις του, αλλά τουλάχιστον δεν άφησε τον επικεφαλής της εταιρείας που συνέταξε το business plan, να αποκλείει εξ αρχής έναν σημαντικό τομέα.

Γιατί η περιοχή μας έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα, πολύ περισσότερα από την Καβάλα,. στον τομέα της κρουαζιέρας και αυτά είναι;

  •  Ο Έβρος διαθέτει δυο μοναδικούς στο είδος του παγκόσμιους βιότοπους. Το Δέλτα του Έβρου και το Δάσος της Δαδιάς, όπου οι επισκέτες των κρουαζεροπλοίων μπορούν να μεταβούν και να ξεναγηθούν στις λίγες ώρες της παραμονής τους. Γιατί δεν απέχουν παρά μόνο μισή ώρα από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
  • Αν η Καβάλα διαθέτει νησί, την Θάσο και η Αλεξανδρούπολη έχει την Σαμοθράκη. Πολύ πιο όμορφη και με περισσότερα πλεονεκτήματα από πλευράς περιβάλλοντος, αρχαιολογικών χώρων και γενικότερου ενδιαφέροντος.

  •  Στην περιοχή της Καβάλας υπάρχει ο αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων. Στην δική μας υπάρχουν η Μεσημβρία, η Μαρώνεια, το Απολιθωμένο Δάσος της Λευκίμμης-Φυλακτού ηλικίας 40.000.000 ετών, όταν γίνεται χαμός από τους τουρίστες των κρουαζεροπλοίων για το απολιθωμένο δάσος της Μυτιλήνης που είναι μόλις 25 εκατομμυρίων χρόνων. Απλά είναι περισσότερο και καλύτερα διαφημισμένο.
  • Υπάρχουν επίσης η”πόλη του μεταξιού”, το Σουφλί, η οποία με τον “θόρυβο”που έχει δημουργηθεί τελευταία λόγω της απόφασης της Κίνας να προβάλλει ιδιαίτερα το μετάξι, αποτελεί επίσης έναν σημαντικό προορισμό για τους ξένους επισκέπτες.
  • Ακόμα και η “πόλη των αυτοκρατόρων”, το Διδυμότειχο, με το βυζαντινό κάστρο και την αρχαία Πλωτινόπολη, δεν είναι τόσο μακριά, αν οι τουρίστες παραμένουν για πέντε με έξι ώρες στην Αλεξανδρούπολη.

Εταιρεία με εξειδίκευση ΜΟΝΟ στα logistitcs

η “Planning” του κ. Ανδριανόπουλου

Όλα αυτά που προανέφερα, θα μπορούσε να τα επικαλεστεί κάποιος και να καταρρίψει το επιχείρημα του κ.Ανδριανόπουλου, ότι η κρουαζιέρα δεν έχει μέλλον στην Αλεξανδρούπολη. Όσοι πάντως παραβρέθηκαν στην παρουσίαση και δεν εννοώ τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που ήταν περισσότερα και από τους θεσμικούς ή οικονομικούς φορείς της πόλης, απόρησαν με την κατηγορηματική απόρριψη του συγκεκριμένου τομέα. Αντίθετα επικεντρώθηκε οχεδόν αποκλειστικά (με εξαίρεση το γιώτινγκ, δηλαδή τον ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής), στο logistics και τις μεταφορές εμποροκιβωτίων. Κοντέινερ δηλαδή.

Κι αυτό μάλλον δεν είναι τυχαίο, αφού τόσο ο Διευθύνων Σύμβουλος κ.Ανδριανόπουλος όσο και η εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων PLANNING A.E, έχουν εξειδίκευση και αποκλειστικό σχεδόν αντικείμενο και προσανατολισμό, τα logistics.

Μάλιστα, κάποιες πληροφορίες πριν από καιρό ήθελαν την γνωστή ΕΡΝΣΤ & ΓΙΑΝΓΚ (ΕΛΛΑΣ) να αναλαμβάνει την  δημιουργία του business plan, αλλά τελικά επιλέχθηκε αυτή του κ.Ανδριανόπουλου. Ίσως επειδή η κυβερνητική επιλογή και ο προσνατολισμός για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης να είναι μόνο σταθμός εμποροκιβωτίων και logistics και τίποτε άλλο.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

Απάντηση