Αγωνία στη Σαμοθράκη: Αύριο σταματάει το ΣΑΟΣ ΙΙ, αλλά πλοίο αντικατάστασης δεν βρέθηκε ακόμα

Αγωνία στη Σαμοθράκη: Αύριο σταματάει το ΣΑΟΣ ΙΙ, αλλά πλοίο αντικατάστασης δεν βρέθηκε ακόμα

Μόλις δυο μέρες απομένουν για την απόσυρση του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου ΣΑΟΣ ΙΙ από την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη για διάστημα δύο μηνών και η αγωνία των κατοίκων έχει φτάσει στο κατακόρυφο.

Το πλοίο σταματάει αύριο βράδυ ή το πρωί της Δευτέρας προκειμένου να βρεθεί στην ετήσια ακινησία που εγκρίθηκε εδώ και αρκετούς μήνες από το υπουργείο Ναυτιλίας, ώστε πραγματοποιιήσει τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης και επισκευής

Σήμερα Σάββατο 4 Νοεμβρίου, δεν υπάρχει η παραμικρή ενημέρωση ή ένδειξη, ότι βρέθηκε λύση για το πλοίο που θα το αντικαταστήσει και είναι υποχρεωμένο εκ του νόμου να δρομολογήσει το αρμόδιο υπουργείο. Αν και ο δήμαρχος του νησιού Θανάσης Βίτσας έστειλε πριν από καιρό αγωνιώδη επιστολή τόσο στον υπουργό Παναγιώτη Κουρουμπλή όσο και στον υφυπουργό Νεκτάριο Σαντορινιό, δεν έχει ανακοινωθεί το παραμικρό για τις ενέργειες οι οποίες έγιναν και τα αποτελέσματα τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά: Δώστε λύση στην συγκοινωνία της Σαμοθράκης κ.Κουρουμπλή

Έτσι ο κίνδυνος να μείνει για μέρες ή ακόμα και όλο το χρονικό διάστημα των δύο μηνών χωρίς συγκοινωνία η Σαμοθράκη είναι ορατός, ενώ ο κ.Βίτσας τις προηγούμενες ημέρες με δηλώσεις του είχε ξεκαθαρίσει ότι το νησί δεν αντέχει ούτε μέρα χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση. Κι εδώ πρέπει να επισημάνουμε τα εξής:

  • Είναι “εξαφανισμένοι” όλοι εκείνοι (και εννοώ θεσμικούς από το νησί και το νομό γενικότερα) που το καλοκαίρι είχαν… ξεσηκώσει τον κόσμο επειδή για μια ημέρα και συγκεκριμένα την Τετάρτη, το νησί ένενε χωρίς πλοίο λόγω του δρομολογίου που έκανε το ΣΑΟΣ ΙΙ στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνο-Λαύριο. Έκαναν μάλιστα “ιερό αγώνα” προκειμένου να δοθεί άδεια εκτέλεσης δρομολογίων στο ταχύπλοο ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 1 της εταιρείας CS Ferries. Τώρα που ο κίνδυνος αποκλεισμού του νησιού για δυο μήνες είναι ορατός, “ούτε φωνή ούτε ακρόαση”
  • Η κυβερνητική βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ Νατάσα Γκαρά, που πρωτοστάτησε στην δρομολόγηση του προαναφερόμενου ταχύπλοου όπως η ίδια παραδέχθηκε δημόσια και όσοι γνωρίζουν τις πολύ καλές σχέσεις που έχει με τον υφυπουργό κ.Σαντορινιό, είναι επίσης… εξαφανισμένη και δεν γνωρίζουμε αν έχει κάνει έστω και την παραμικρή παρέμβαση στον ίδιο ή τον υπουργό κ.Κουρουμπλή. Αν έκανε κάτι, ας μας ενημερώσει τουλάχιστον το “άτυπο γραφείο τύπου της”, το γνωστό τοπικό σάιτ.
  • Κάποιοι πολιτευτές των ΑΝΕΛ(προφανώς επηρεασμένοι από τον πολύ… ψεκασμό), διέδιδαν ότι υπάρχει περίπτωση ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος μπορεί να βάλει… αρματαγωγό του Πολεμικού Ναυτικού να εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο.
  • Ορισμένοι θεσμικοί του νησιού που… μάχονταν για να μπουν πλοία από την Καβάλα για την Σαμοθράκη, επίσης δεν ακούμε να λένε λέξη, παρά μόνο να διαδίδουν ανεπίσημα… σενάρια επιστημονικής φαντασίας.
  • Όσοι υποστήριζαν ότι επιτέλους έπαψε να υπάρχει το μονοπώλιο της SAOS Ferries  και μετά από τα ταχύπλοα θα υπάρξουν εφοπλιστές που θα δεχθούν να βάλουν οχηματαγωγό στη γραμμή και να την διεκδικήσουν το 2019 που θα γίνει ξανά η προκήρυξη της ως άγονη, έχουν μια… πρώτης τάξεως ευκαιρία να εμφανιστούν τώρα και σε μια κίνηση καλής θέλησης στο υπουργείο Ναυτιλίας και να αναλάβουν τους δυο μήνες τη γραμμή(που θα είναι επιδοτούμενη εννοείται και γι’ αυτούς).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Σταματάει για δυο μήνες τα δρομολόγια το ΣΑΟΣ ΙΙ για γενική επισκευή

Τέλος, υπάρχει και το ΣΑΟΝΗΣΟΣ που όμως παραμένει δεμένο στον μώλο της ΔΕΗ στο Κερατσίνι του Πειραιά όπως είδαμε πριν λίγο καιρό σε αθηναϊκά δημοσιεύματα και αφού οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου καθυστέρησαν τους ελέγχους και τις εγκρίσεις επί μήνες, ο φάκελος βρίσκεται στο γραφείο του κ.Κουρουμπλή, που όμως είναι άγνωστο αν υπογράψει ή έχει βρει λύση με άλλο πλοίο αναπλήρωσης.

Το σίγουρο είναι ότι οι μόνοι που δεν φταίνε είναι οι κάτοικοι της Σαμοθράκης, οι οποίοι μετά την καταστροφική θεομηνία και τα τεράστια προβλήματα που τους δημιούργησε αυτή, βλέπουν πως παρά τις δηλώσεις θεσμικών και κυβερνητικών στελεχών, κινδυνεύουν μέχρι το νέο χρόνο να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.