Στην Αλεξανδρούπολη θα βλέπουμε τα… τρένα να περνούν για Βουλγαρία, Τουρκία;

Στην Αλεξανδρούπολη θα βλέπουμε τα… τρένα να περνούν για Βουλγαρία, Τουρκία;

Δυο σημαντικές εξελίξεις που αφορούν την σιδηροδρομική σύνδεση και τη συνεργασία στον τομέα των μεταφορών της Ελλάδας με την Βουλγαρία και την Τουρκία, σημειώθηκαν τις τελευταίες ημέρες στην Θεσσσαλονίκη. Δυστυχώς όμως η Αλεξανδρούπολη και το λιμάνι της δεν είδαμε να αναφέρεται, ούτε να είναι πουθενά στο… κάρδο των συζητήσεων. Λέτε να βλέπουμε τα… τρένα να περνούν απ’ έξω χωρίς κανένα όφελος;

Συγκεκριμένα, αρχικά υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας (MOU) ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) με τον Βουλγαρικό φορέα FBTI – Forum for Balkan Transport & Logistics. Η υπογραφή του MOU έλαβε χώρα στις 27.11.2017 στην Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο μιας ιδιαίτερα ενδιαφέρουσας συνάντησης εργασίας με εκπροσώπους από τον τομέα της σιδηροδρομικής μεταφοράς και των εξαγωγών. Σκοπός της συνάντησης ήταν η συζήτηση προβλημάτων, προοπτικών και τρόπων βελτίωσης της σιδηροδρομικής μεταφοράς προς και από τη Βουλγαρία και πέρα από αυτή ώστε να γίνει πιο εύκολη και πιο ανταγωνιστική.

Προχθές στη διάρκεια της δεύτερης συνάντησης της Κοινής Ομάδας Εμπειρογνωμόνων Ελλάδας – Τουρκίας για τις Σιδηροδρομικές και Συνδυασμένες Μεταφορές (Joint Expert Group on Rail and Intermodal Transport) που επίσης έγινε στη Θεσσαλονίκη, τονίστηκε ότι στις αρχές του 2019 θα μπορούσε να επιτευχθεί η λειτουργία του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης-Κωνσταντινούπολης για διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι πολύ πιο κοντά

αλλά δεν φαίνεται να συμπεριλαμβάνεται στους σχεδιασμούς;

Παντού δηλαδή βλέπουμε να θεωρείται ως δεδομένο ότι όλα θα ξεκινούν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και μέσω σιδηροδρομικής σύνδεσης θα γίνονται οι μεταφορές προς Βουλγαρία και Τουρκία. “Είναι 500 χιλιόμετρα πιο κοντά σε αυτούς τους προορισμούς από το λιμάνι του Πειραιά”, ήταν το επιχείρημα. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης όμως είναι… 800 χιλιόμετρα πιο κοντά και από εδώ οι μεταφορές είναι πιο γρήγορες και λιγότερο κοστοβόρες. Ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης με τον Πρόεδρο του Χρήστο Δούκα ή κάποιος άλλος από την Αλεξανδρούπολη, το νομό Έβρου γενικότερα, δεν θα έπρεπε να ασχοληθεί και να είναι παρόν σε όλα αυτά που διεξάγονται και ετοιμάζονται αποκλείοντας την περιοχή μας;