Κανένας δεν ενδιαφέρθηκε και για τη γραμμή Σαμοθράκη-Μυτιλήνη, όπως και για Λαύριο

Κανένας δεν ενδιαφέρθηκε και για τη γραμμή Σαμοθράκη-Μυτιλήνη, όπως και για Λαύριο

Πραγματοποιήθηκε λοιπόν και ο διεθνής διαγωνισμός για τη νέα επιδοτούμενη γραμμή Σαμοθράκη-Μυτιλήνη, που αποφασίστηκε να λειτουργήσει το ερχόμενο καλοκαίρι για τρεις μήνες και ΔΥΣΤΥΧΩΣ το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο με τον προηγούμενο για την επίσης επιδοτούμενη γραμμή Σαμοθράκη-Λαύριο. ΑΓΟΝΟΣ, αφού καμιά ενδιαφερόμενη εταιρεία δεν εμφανίστηκε.

Το ίδιο έγινε άλλωστε και στην περίπτωση της δίμηνης αντικατάστασης του ΣΑΟΣ ΙΙ λόγω ακινησίας, που επίσης είναι για την επιδοτούμενη γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη. Καμμιά εταιρεία και κανένας πλοιοκτήτης δεν εμφανίστηκε να την πάρει, με αποτέλεσμα να αναβάλλει συνέχεια την ακινησία του το πλοίο της SAOS Ferries, ώστε να μην μείνει το νησί αποκομμένο.

Όλα αυτά τα είχε επισημάνει εδώ και πολύ καιρό το Evros-news.gr, αλλά διάφοροι κομπλεξικοί έβγαιναν και έγραφαν διάφορες ανοησίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ακόμα και ορισμένοι που έχουν θεσμικό ρόλο στο νησί και παριστάνουν παράλληλα τους… ειδήμονες σε θέματα ναυτιλίας, αν και την ίδια στιγμή παραδέχονται ότι… δεν έχουν χρήματα. Γίνονται όμως με χαρακτηριστική ευκολία  τιμητές στα λεφτά των άλλων.

Η κατάληξη των δύο διαγωνισμών του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τις δυο επιδοτούμενες γραμμές Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνο-Λαύριο και Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνο-Μυτιλήνη, ήταν προδιαγεγραμμένη. Από την στιγμή που η SAOS Ferries δεν ενδιαφέρθηκε, γιατί ο πλοιοκτήτης Φώτης Μανούσης απογοητευμένος και πικραμένος από την στάση συγκεκριμένων ατόμων που συνέχεια τον κατηγορούσαν ότι νέμεται τις επιδοτούμενες γραμμές και… κονομάει, αποφάσισε να μην πάρει μέρος, κανένας δεν εμφανίστηκε. Ούτε οι εταιρείες που έλεγαν ότι θα συνεργαστούν και θα φέρουν κάποιοι… όψιμοι πλοιοκτήτες, ούτε κάποιοι θεσμικοί που διατυμπάνιζαν πως έχουν… έτοιμες λύσεις, ούτε τίποτα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στον “αέρα” η γραμμή Λαύριο-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη: Καμμία εταιρεία δεν εμφανίστηκε χθες στον διαγωνισμό

Θα πρέπει λοιπόν, επειδή πάνω και πρώτα απ’ όλα είναι το καλό της Σαμοθράκης και των κατοίκων της και όχι τα προσωπικά ή πολιτικά και… δημοτικά παιχνίδια ορισμένων, να καταλάβουν όλοι πως μόνο με ΣΥΝΝΕΝΟΗΣΗ και ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, μακριά από ΙΔΕΟΛΗΨΙΕΣ και ΠΟΜΠΩΔΕΙΣ εκφράσεις και ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ, μπορούν να βρεθούν λύσεις.

Για τις αρνητικές εξελίξεις, όσον αφορά και τον διαγωνισμό της επιδοτούμενης γραμμής Σαμοθράκη-Μυτιλήνη, νομίζω ότι τα λέει όλα η ανάρτηση που έκανε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, ο Φώτης Μανούσης, ιδιοκτήτης της SAOS Ferries. Είτε τον συμπαθεί είτε τον αντιπαθεί κάποιος, δεν μπορεί να μην παραδεχθεί ότι γνωρίζει τα θέματα της ακτοπλοίας καλύτερα από όσους βγαίνουν και παριστάνουν τους ειδήμονες στο νησί, αλλά και η εταιρεία του είναι η μοναδική που εξακολουθεί να επενδύει αρκετά εκατομμύρια για την  ακτοπλοϊκή σύνδεση του . Με το ΣΑΟΣ ΙΙ, οσονούπω το ΣΑΟΝΗΣΟΣ και τα ταχύπλοα ΖΕΦΥΡΟΣ  και ΟΣΤΡΙΑ. Γράφει αλήθειες και αν κάποιοι δεν θέλουν να τις καταλάβουν ας συνεχίσουν να ασχολούνται με τα πανηγύρια και τις βαρύγδουπες εξαγγελίες, όπως πολύ εύστοχα σημειώνει στο τέλος, οι οποίες όμως έχουν μηδενικό αποτέλεσμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Σαμοθράκη: Κανένα ενδιαφέρον μετά το Λαύριο και για τη γραμμή με Μυτιλήνη

Έγραψε λοιπόν ο κ.Μανούσης, απευθύνοντας κάλεσμα προς όλους για συνεργασία και συννενόηση:

Φώτης Μανούσης: ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ: ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΧΑΜΕΝΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ 

Στις 11 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε απο το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δημόσιος διεθνής επαναλειπτικός διαγωνισμός για άγονες γραμμές.

Σε αυτόν τον διαγωνισμό περιελήφθη και η γραμμή Αλεξανδρουπολη Σαμοθρακη Λημνος Μυτιλήνη που οπως φαίνεται αντικατέστησε την γραμμή Αλεξανδρουπολη Σαμοθρακη Λημνος Λαύριο.
Οπως ήταν αναμενόμενο -τουλάχιστον σε αυτούς που γνωρίζουν απο ακτοπλοΐα – καμμία εταιρία δεν συμμετείχε στον διαγωνισμό.
Άλλη μια χαμένη ευκαιρία για το νησι!!
Γιατι άραγε? Τι φταίει?
Θα ήθελα να εκφράσω την γνώμη μου κυρίως με την ιδιότητα του μόνιμου κατοίκου Σαμοθράκης και δευτερευόντως με την ιδιότητα  του εκπροσώπου ναυτιλιακής εταιρίας.

Επιτρέψτε μου κάποιες διαπιστώσεις:
– Καμμία ακτοπλοϊκή γραμμή -τακτική η άγονη- δεν μπορεί να διατηρηθεί αν δεν ειναι οικονομικά βιώσιμη η τουλάχιστον να γίνει βιώσιμη σε σύντομο χρονικό διάστημα
-Η αντίληψη οτι και μόνο η αποζημίωση του κράτους για την εκτέλεση δρομολογίων αγόνων γραμμών αρκεί για τη δρομολογηση των πλοιων ειναι μύθος . Απόδειξη οτι εταιρίες με αναλογη δραστηριότητα αν όχι αποκλειστική σε άγονες γραμμές οπως ήταν η ΝΕΛ , ΑΓΟΥΔΗΜΟΣ κλπ πτώχευσαν.
-Το όποιο αποτέλεσμα για το νησι και τον Έβρο γενικότερα απο την καθιέρωση μιας άγονης γραμμής ειναι προβλέψιμο και σε πολυ μεγάλο βαθμό μετρήσιμο.

Με βάση αυτές τις διαπιστώσεις διερωτώμαι :

-Πως μια γραμμή μπορεί να ειναι η να καταστεί βιώσιμη οταν θα λειτουργεί μόνο τρεις μήνες? Μέχρι να την γνωρίσει το επιβατικό κοινό θα περάσει το τρίμηνο και θα την ξεχάσει.

Βέβαια θα με ρωτήσετε: Τότε γιατί το καλοκαίρι πραγματοποίησε η ΣΑΟΣ τα δρομολόγια της  γραμμής του Λαυριου? Η απαντηση ειναι οτι δεχθήκαμε προκειμενου να γίνει μία αρχή.

Να μην στερήσουμε απο το νησι την δυνατότητα που του  δόθηκε μετά απο πολλά χρονια να ξαναέχει την σύνδεση με την πρωτεύουσα της Ελλάδας.

Να μην ακυρώσουμε στην ουσία ουτε την πολιτική αποφαση του πρωθυπουργού να ξαναλειτουργήσει η γραμμή ουτε την μαχητική διεκδίκηση της απο ολους και κυρίως απο τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης Λαμπάκη.
– Πως επιλέγεται η αντικατάσταση της γραμμής του Λαυριου με την γραμμή της Μυτιλήνης? Και μάλιστα με προταση (εδώ θα δυσαρεστήσω τον φίλο μου βουλευτή κύριο Δημοσχάκη) να πραγματοποιούνται αυτά όλο τον χρόνο με τρία δρομολόγια την εβδομάδα!!! Ποια βοήθεια θα έχει με αυτό το δρομολόγιο το νησι?
– Πριν ληφθούν οι όποιες αποφάσεις, πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις με επιχειρηματίες του κλάδου, τις ναυτιλιακές εταιρίες, που κατεξοχήν γνωρίζουν την ακτοπλοΐα, ώστε να προληφθούν αστοχίες και χάσιμο πολύτιμου χρόνου ειδικά την κρίσιμη αυτή περίοδο για το νησι?

Κάποια στιγμή πρεπει να καταλάβουμε όλοι – και οταν λέω όλοι εννοώ όλοι – ότι μόνο με συνεννόηση χωρίς δογματισμούς και ιδεοληψίες μπορεί να πάει ο τόπος μας μπροστά. Εμείς είμασταν και θα είμαστε παρόντες αν και όποτε μας ζητηθεί

Εκτός αν το μόνο που μας ενδιαφέρει ειναι τα πανηγύρια οι βαρύγδουπες εξαγγελίες και το μηδενικό αποτέλεσμα”.