Κλειστό το νηπιαγωγείο στο Μ.Δέρειο. Χωρίς δασκάλα το Δημοτικό Λαβάρων. Μεγάλα εκπαιδευτικά κενά στην περιφέρεια Σουφλίου

Κλειστό το νηπιαγωγείο στο Μ.Δέρειο. Χωρίς δασκάλα το Δημοτικό Λαβάρων. Μεγάλα εκπαιδευτικά κενά στην περιφέρεια Σουφλίου

Ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, κατέθεσε στο προεδρείο της Βουλής Κοινοβουλευτική Αναφορά, παραθέτοντας επιστολή του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Σουφλίου για τις ελλείψεις διδακτικού προσωπικού στις σχολικές μονάδες της περιοχής.

Στην επιστολή τους οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι από την αρχή της χρονιάς δεν έχουν καλυφθεί τα διδακτικά κενά σε διάφορες ειδικότητες αλλά και σε δομές της ειδικής αγωγής (παράλληλη στήριξη και τμήματα ένταξης).

Επιπλέον επισημαίνουν ότι το Υπουργείο δεν προνόησε να καλύψει τις διδακτικές ανάγκες ακόμα και στις ειδικότητες των Νηπιαγωγών και Δασκάλων.  Το αποτέλεσμα είναι να έχουν κλείσει Νηπιαγωγεία, όπως αυτό του Μ. Δερείου, ενώ τμήματα δημοτικών σχολείων λειτουργούν στοιχειωδώς κι αυτό χάρη στην αυτοθυσία και την εφευρετικότητα των διδασκόντων.

Επισυνάπτεται η σχετική επιστολή

«Κενά εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες της περιφέρειας του Συλλόγου μας»

Διανύουμε μία σχολική χρονιά που από τη μια ακούσαμε από κυβερνητικά στελέχη ότι τα σχολεία άνοιξαν και είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί στη θέση τους και από την άλλη μέχρι σήμερα (31 Ιανουαρίου) υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν καλυφθεί ακόμα οι διδακτικές τους ανάγκες σε ειδικότητες (ΠΕ 06, ΠΕ 19-20, ΠΕ 16, ΠΕ 08, ΠΕ 11) και σε δομές της ειδικής αγωγής (παράλληλη στήριξη και τμήματα ένταξης).

Δυστυχώς όμως, το Υπουργείο Παιδείας πέρα από τα κενά που αναφέρθηκαν παραπάνω δεν προνόησε να είναι σε ετοιμότητα να καλύψει τις διδακτικές ανάγκες που θα προέκυπταν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ακόμα και στις ειδικότητες των Νηπιαγωγών και των Δασκάλων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σήμερα Νηπιαγωγεία να έχουν κλείσει και τμήματα Δημοτικών Σχολείων να υπολειτουργούν με αλχημείες που προσπαθούν να βρουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων ξεπερνώντας το υποχρεωτικό τους ωράριο ή ξεπερνώντας την αδιαφορία του κράτους. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι οι μαθησιακές ανάγκες των μαθητών καλύπτονται. Το αποτέλεσμα σε μια τέτοια κατάσταση είναι η αναστάτωση της εύρυθμης λειτουργίας μιας σχολικής μονάδας και οι αγωνίες των γονέων για το μέλλον των παιδιών τους, όπως συμβαίνει στο Δ.Σ. Λαβάρων του Δήμου Σουφλίου που για ένα μήνα σε μία τάξη δεν έχει αναπληρωθεί το κενό της δασκάλας. Πόσο δε, όταν η σχολική μονάδα είναι κλειστή για περίπου 2 μήνες, όπως το Νηπιαγωγείο του Μεγάλου Δερείου στο Δήμο Σουφλίου. Μετά από 2 μήνες προσλήφθηκε μία νηπιαγωγός. Για να δούμε θα πάει στο Μεγ. Δέρειο; Μακάρι…, γιατί ποιος ξέρει πότε θα ανοίξουν και πάλι οι πίνακες.

Αλήθεια, ποιες είναι οι πραγματικές προθέσεις του Υπουργείου; Μάλλον είναι επικοινωνιακές και το μόνο που το ενδιέφερε ήταν στον Αγιασμό που όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στην έναρξη της σχολικής χρονιάς να μπορεί να πει ότι η χρονιά ξεκινάει καλά. Για το μετά……«δε βαριέσαι!»

Αλήθεια, ποιο το νόημα ύπαρξης των υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου στην Περιφέρεια (του Περιφερειακού Δ/ντη Εκπ/σης Α.Μ.Θ. και της Δ/ντριας Π.Ε. Έβρου), όταν το Υπουργείο δεν ανταποκρίνεται στα κενά που οι παραπάνω παράγοντες έχουν δηλώσει;

Αλήθεια, για πόσο καιρό ακόμα θα έχουμε κλειστά σχολεία και τμήματα και πως μπορεί να λειτουργήσει η εκπαίδευση και τα σχολεία της όταν θα πρέπει τώρα να περιμένουν πότε θα ξανανοίξει η πλατφόρμα για να ξαναδηλωθούν τα κενά ελπίζοντας να γίνουν προσλήψεις; Μετά από 2 φάσεις αναπληρωτών (Ιανουάριο και Φεβρουάριο) και ενώ υπάρχουν δηλωμένα κενά δεν έγιναν οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Δυστυχώς ένας ζωντανός οργανισμός, όπως είναι μια σχολική μονάδα, δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά και αποτελεσματικά με τέτοιες τακτικές. Για το λόγο αυτό ζητούμε να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά όλων των ειδικοτήτων που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες του Συλλόγου μας, έτσι όπως τα έχει καταγεγραμμένα η Δ/νση Π.Ε. Έβρου.

Πρέπει άμεσα να οριστικοποιηθεί το ανθρώπινο δυναμικό των σχολείων μας και να καλυφθούν τα όποια κενά υπάρχουν ακόμα για να ομαλοποιηθεί η λειτουργία των σχολικών μονάδων. ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ δε δεχόμαστε.

Στις προσπάθειές μας για ένα καλύτερο σχολείο προσδοκούμε να δούμε άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων αν πραγματικά αυτό είναι κοινός στόχος και ζητούμενο για όλους μας.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                   Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΤΣΙΡΤΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                                        ΜΟΚΑΛΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ