Βιώσιμη η σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Θεσσαλονίκης με τρία βουλγαρικά λιμάνια

Βιώσιμη η σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Θεσσαλονίκης με τρία βουλγαρικά λιμάνια

Βιώσιμο έργο χαρακτήρισε τη Σιδηροδρομική Εγνατία και ειδικότερα, τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τρεις λιμένες της Βουλγαρίας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στην ομιλία του στο 11ο Περιφερειακό Συνέδριο «Κεντρική Μακεδονία: Πόλος Ανάπτυξης – Πύλη Συνεργασίας».

Μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε: «Καταλαβαίνετε από το χάρτη που βλέπουμε, πάρα πολύ καλά, ποια είναι η σημασία να έχουμε αυτά τα τρία λιμάνι.  Να έχουμε εμπορευματικά κέντρα σε αυτά τα τρία λιμάνια. Και εδώ, να δώσουμε και μία είδηση: Στη Θεσσαλονίκη, στις 20 Απριλίου, ξεκινάει ο διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Προετοιμάζεται της Αλεξανδρούπολης και στη συνέχεια της Καβάλας. Στο έργο αυτό θα ενταχθεί το ένα εμπορευματικό κέντρο, μάλλον της Καβάλας και στη Βουλγαρία, του Μπουργκάς.

Καταλαβαίνετε, ότι αυτό το έργο δεν παρακάμπτει μόνο τα Δαρδανέλια, αλλά συνδέει και τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδος και κυρίως της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας, -αυτό είναι ένα σχεδιασμός, όταν η Τουρκία αλλάξει λίγο μυαλά-, με μία τεράστια αγορά, με την Κωνσταντινούπολη, με αρκετά εκατομμύρια κόσμου.

Τι είναι ώριμο από αυτό το έργο: Ώριμο από αυτό το έργο, είναι η γραμμή από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Ξάνθη.

Δεν είναι ώριμο από το Νέστο, από τους Τοξότες, μέχρι τη Θεσσαλονίκη, γιατί θέλουμε να έχουμε μία νέα όδευση και να μην ανεβαίνουμε με τον παλιό σχεδιασμό του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου πάνω στο Νευροκόπι για να φτάνουμε Θεσσαλονίκη.

Όσοι σπουδάσαμε στη Βόρεια Ελλάδα και έχουν περάσει αυτή τη διαδρομή, είναι υπέροχη διαδρομή, αλλά δεν είναι η βέλτιστη πρακτική που πρέπει να έχουμε για τις μεταφορές.

Οπως δεν είναι η βέλτιστη λογική -και το λέω για τις τοπικές κοινωνίες- να διαμαρτύρονται παραδείγματος χάριν οι Σέρρες ή η Δράμα, γιατί πάμε να κάνουμε μία νέα χάραξη, που θα συντομεύσει το δρόμο και το χρόνο για  τις εμπορευματικές μεταφορές.

Αυτό είναι η λογική τού περνάει ο δρόμος μέσα από την πλατεία του χωριού, τού περνάει ο σιδηρόδρομος, κάνει βόλτα επάνω από όλη την Ελλάδα για να μην… την πιάνουν τα κανόνια του τουρκικού στόλου, προκειμένου να ικανοποιηθούν τοπικά συμφέροντα.

Δεν σημαίνει ότι σταματάει η παλιά σιδηροδρομική γραμμή. Μπορεί να παίξει άλλο ρόλο. Μπορεί να αναβαθμιστεί, το Σέρρες- Θεσσαλονίκη. Να γίνεται όχι με λεωφορεία, ΚΤΕΛ, και αυτοκίνητα, αλλά με έναν σύγχρονο Προαστιακό. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της Βορείου Ελλάδος οι Σέρρες, θα είναι μία βιώσιμη γραμμή.

Αν θέλετε πάμε στην επόμενη διαφάνεια: Εδώ μπορούμε να δούμε σημειωμένο, το οδικό Δίκτυο που έχει γίνει στη χώρα μας, μέχρι και εκεί φαίνεται το πόσο κακό σχεδιασμό είχαμε, το πώς υιοθετούσαμε τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα χωρίς να έχουμε εμείς ένα δικό μας σχεδιασμό πώς να τα εκμεταλλευτούμε για τις ανάγκες της δικής μας παραγωγικής δομής, σε όλες τις πτυχές. Επομένως, έχουμε την οδική Εγνατία. Είναι ένα καταπληκτικό έργο όπως ξέρετε.

Δε συνδέεται με κανένα λιμάνι, με καμιά τουριστική περιοχή, με καμία βιομηχανική περιοχή, με τίποτα!  Είναι για να πηγαίνουν νταλίκες στην Ηγουμενίτσα ή να μπαίνουν από τη Βουλγαρία και να πηγαίνουν στην Ασία. Και χωρίς διόδια. Αυτό είναι ένα άλλο θέμα που θα το συζητήσουμε αύριο.

www.kavalareport.gr

Μοιραστείτε το άρθρο

Απάντηση