Έβρος, Ρω, Μιράζ: Και να θες, πώς να πιστέψεις τέτοιους ψεύτες;

Έβρος, Ρω, Μιράζ: Και να θες, πώς να πιστέψεις τέτοιους ψεύτες;

Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος


Η διαχείριση εκ μέρους της συγκυβέρνησης της πτώσης του μαχητικού αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας και του θανάτου του χειριστή του παρουσιάζει παρεμφερή προβληματικά χαρακτηριστικά με τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάστηκαν στους Έλληνες τα πρόσφατα περιστατικά στον Έβρο και στη Ρω.

Καθυστέρηση, ασάφεια, διαδοχικές αλλαγές της επίσημης εκδοχής. Και μάλιστα, με ένα ιστορικό αναληθειών ιδιαιτέρως βεβαρυμένο.  Προσοχή: Κανείς δεν ισχυρίζεται ότι το Μιράζ κατερρίφθη, ούτε πουλά συνωμοσιολογία. Συγχρόνως, όμως, υπάρχουν πολλοί λόγοι για να να σκεφτεί κανείς ότι αν είχε συμβεί κάτι τέτοιο η ελληνική κυβέρνηση πιθανώς θα επιχειρούσε να κρύψει την αλήθεια.

Κι αυτό δεν είναι, όπως άκουσα τις τελευταίες μέρες από διάφορους όψιμους ευαίσθητους, ασέβεια στον νεκρό πιλότο. Επίσης, δεν είναι αντισυριζανελισμός. Η εναέρια πρόσκρουση που οδήγησε στην πτώση του Ηλιάκη το 2006 απεκρύβη εξαρχής, ενώ ποτέ δεν μάθαμε τί έριξε το ελικόπτερο των Ιμίων. Ο ΣΥΡΙΖΑ εδώ παραλαμβάνει ήδη εφαρμοσμένη συνταγή.

Καθώς, όπως και κάθε μέρα από τις 12:00 έως τις 14:00, ήμουν στον αέρα του ΘΕΜΑFM την ώρα του τελευταίου συμβάντος, παραθέτω εδώ με ακρίβεια την επικοινωνία του περιστατικού από την αρχή και την αλλαγή των δεδομένων με το πέρασμα των ωρών. Ξεκινάμε από την ίδια την πτώση του αεροσκάφους στις 12:15. Πήρε μία ώρα και κάτι (αρκετός χρόνος) μέχρι να ενημερωθούν οι πρώτοι συντάκτες. Όταν αυτό συνέβη, στις 13:15 η πρώτη πληροφόρηση μιλούσε για πτώση μεταξύ Λέσβου και Λήμνου, εκεί δηλαδή όπου το ζεύγος είχε σταλεί για αναχαίτιση, ενώ υπήρξε εμπλοκή. Αυτό μετέδωσε και ο Νικήτας Κορωνάκης, σύμφωνα με πληροφορίες του έμπειρου Μάκη Πολλάτου.
Μετά από λίγο ξεκίνησε να αλλάζει η τοποθεσία της πτώσης και να προσδιορίζεται στα 9νμ βορειοανατολικά της Σκύρου. Έτσι, ενώ αρχικά μιλούσαμε για εμπλοκή και Λήμνο-Λέσβο, μέχρι τις 14:00, όπου και ανέλαβε το μικρόφωνο ο Γιώργος Κουβαράς, η ιστορία είχε αλλάξει σε πτώση κατά τη διάρκεια επιστροφής από αναχαίτιση, σύμφωνα και με την πρώτη επίσημη ανακοίνωση, αυτή του ΓΕΑ. Μάλιστα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Πάρη Καρβουνόπουλου την επόμενη μέρα, τα αεροσκάφη τελικά δεν έρχονταν από το βόρειο Αιγαίο, αλλά από τη Ρόδο.
Είναι σημαντικό να καταλάβει ο μη δημοσιογράφος αναγνώστης, ότι μαζί με το επίσημο ρεπορτάζ δίνεται σχεδόν πάντα και μια ανεπίσημη ενημέρωση. Αυτή αρχικά μιλούσε χθες για «συμβάν» και στεκόταν στο ότι δεν είχαμε σήμα κινδύνου, στο ότι το Μιράζ χάθηκε εντελώς ξαφνικά από τα ραντάρ, στο ότι ούτε ο Νο2 του σχηματισμού κατάλαβε τι συνέβη και στο ότι δεν φάνηκε να έχει υπάρξει χρήση του συστήματος εκτίναξης. Αυτά, μαζί με τις πληροφορίες ότι το αεροσκάφος πετούσε σε ύψος σχεδόν δύο χιλιομέτρων πάνω από τη θάλασσα, αρχικά απέκλειαν λάθος χειρισμό σε πτήση που «γλείφει» το νερό.
Κατόπιν, στις 14:10 ο Μανώλης Κωστίδης, ανταποκριτής του ΣΚΑΪ στην Τουρκία, μετέδωσε τουρκικές διαρροές, ότι δεν πετούσαν τουρκικά μαχητικά στην περιοχή της πτώσης. Την ίδια σχεδόν ώρα η ελληνική πλευρά μεταδίδει με έμφαση την ίδια ακριβώς πληροφορία. Αυτό που λένε οι Τούρκοι είναι συγκεκριμένο: Όχι αεροπλάνα και όχι εκεί όπου έπεσε το Μιράζ. Καμία αναφορά, φερ’ειπείν, στο τουρκικό υποβρύχιο που έπλεε την ώρα εκείνη στην περιοχή εξοπλισμένο με αντιαεροπορικά βλήματα IDAS, ή για οπλισμένα μαχητικά λίγο πιο δίπλα. Τελικά, στις 15:30 ο YΕΘΑ τουιτάρει τον θάνατο του πιλότου και οι ανεπίσημες ενημερώσεις το γυρνούν σε σκοτοδίνη (!).

Ερωτηματικά προκύπτουν και από την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, κυρίως από τα ευρήματα σε σχέση με αυτό που λέγεται, ότι δηλαδή ο Μπαλταδώρος δεν χρησιμοποίησε το σύστημα εκτίναξης. Πώς βρίσκεται το αεροσκάφος στο βυθό, μισό χιλιόμετρο κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ περισυνελέγη η σωρός από ψαρά; Πώς βρέθηκε αρχικά η κάσκα, όπως έλεγαν από το Υπουργείο, ή η φουσκωτή λέμβος τους συστήματος διάσωσης, εάν αυτό δεν χρησιμοποιήθηκε;

Ξανά, το τελευταίο πράγμα που πρέπει να γίνει είναι μικροπολιτική εκμετάλλευση του συμβάντος. Από εκεί, όμως, μέχρι τη δια ροπάλου απαγόρευση των ερωτήσεων έχουμε έναν ολοκληρωτισμό απόσταση.

Η υπόθεση θυμίζει Ρω, όπου από υπερπτήση και πυρά φτάσαμε μετά από μισή μέρα στο να λέει ο Κουβέλης ότι δεν παραβιάστηκε καν ο εναέριος χώρος. Βέβαια, εκεί υπάρχει το αντίθετο ενδεχόμενο, αντί να υποβαθμίζεται το γεγονός από τον Υπουργό Αναπληρωτή, να έχει φουσκωθεί εσκεμμένα από τον Καμμένο, ώστε να βγάζει πρωτοσέλιδα πολεμικού κλίματος και να υποδύεται τον πολέμαρχο.

Δυστυχώς, ειδικά μετά και από τα χοντροκομμένα ψέμματα της υπόθεσης των Μητρετώδη και Κούκλατζη, η αξιοπιστία της συγκυβέρνησης βρίσκεται στο ναδίρ – κι αυτό είναι επίτευγμα για μια ομάδα επαγγελματιών ψευτών όμοια της οποίας δεν έχει ξαναπεράσει από την ελληνική πολιτική. Και να θέλει κανείς να στηρίξει την ηγεσία της χώρας στις δύσκολες αυτές ώρες, οι διάτρητες, πρόχειρες, αντιφατικές επίσημες εκδοχές δυσκολεύουν και τον πιο καλοπροαίρετο.

Πηγή: meaculpa.gr