Δυστυχώς τα διόδια στη Μέση θα λειτουργήσουν κανονικά

Δυστυχώς τα διόδια στη Μέση θα λειτουργήσουν κανονικά

Εδώ και λίγες μέρες έχει ξεκινήσει η κατασκευή του νέου σταθμού διοδίων στην Μέστη. Αν και οι κυβερνητικοί βουλευτές του ¨Εβρου «διαρρήγνυαν τα ιμάτια τους» πως αυτό δεν θα γίνει, η εταιρεία «ΑΚΤΩΡ» (του εθνικού εργολάβου Μπόμπολα για να μην ξεχνιόμαστε), προχωράει ήδη το συγκεκριμένο έργο.
Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι η Εγνατία έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ ως περιουσιακό στοιχείο με στόχο την εκμετάλ¬λευση του δρόμου. Όμως η εταιρεία «Εγνατία Α.Ε.» που παραμένει στο Δημόσιο έχει έσοδα και αποπληρώ¬νει το δάνειο προς την Πειραιώς που φτάνει σε 250.000.000 ευρώ.Η Τράπεζα έχει καταγγείλει τη σύμβαση με την Εγνατία και δε¬σμεύει 50.000.000 ευρώ ετησίως από τα έσοδα των διοδίων.Έσοδο το οποίο, αν παραχωρηθεί η εκμετάλλευση, η τράπεζα δεν πρέ¬πει να χάσει.
Ο κίνδυνος με την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου είναι να απαξιωθεί η εταιρεία «Εγνατία Α.Ε.», η οποία θα συνεχίσει να έχει υποχρεώσεις αλλά όχι έσοδα.Σήμερα η Εγνατία Οδός έχει έσοδα ύψους 70.000.000 ευρώ ετησίως από 8 σταθμός διοδίων που εί¬ναι τώρα σε λειτουργία, ενώ το πο¬σό αυτό θα μπορεί να ανέλθει σε 130.000.000 ευρώ τον χρόνο, ότανολοκληρωθεί και η κατασκευή άλ¬λων 10 σταθμών, όπως προβλέπεται από Κοινή Υπουργική Απόφα¬ση του 2014.
Λύση στον γρίφο αποτελεί η δυ¬νατότητα μετεξέλιξης της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε. σε φορέα παρακολούθησης της παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου και η επέκταση του αντικειμένου της σε μελλοντικές δράσεις προς όφελος του ελλη¬νικού Δημοσίου, ώστε να εξασφαλί¬σει μελλοντικά έσοδα.
Μεταξύ των άλλων θεμάτων που πρέπει να λυθούν, είναι τα διόδια, και το υπουργείο Μεταφορών μελε¬τά την εφαρμογή συστήματος αναλο¬γικών διοδίων, καθώς αναγνωρίζε¬ται η σημασία αναλογικής χρέωσης διοδίων για τους χρήστες του αυτο¬κινητοδρόμου.Σε εκκρεμότητα είναι και τα μο¬ντέλα κυκλοφορίας, ο χρόνος παρα¬χώρησης του οδικού άξονα σε ιδιώτες, αλλά και ο σχεδιασμός για τους σταθμούς διοδίων.