Σαμοθράκη: Μια λύση για δρομολόγια είναι να φέρουν το… ΙΛΙΟΝ!!! Το θυμούνται κάποιοι;

Σαμοθράκη: Μια λύση για δρομολόγια είναι να φέρουν το… ΙΛΙΟΝ!!! Το θυμούνται κάποιοι;

-Ένας Σαμοθρακίτης μας θυμίζει την απάτη Βεντούρη με το πλοίο ΙΛΙΟΝ το 2011 και τις περίπου 150.000 ευρώ των επαγγελματιών του νησιού που χάθηκαν

Τον τελευταίο μήνα έχει γίνει πολύ μεγάλη συζήτηση-και απόλυτα δικαιολογημένα-για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη, αφού μέχρι τώρα υπάρχει μόνο το ΣΑΟΣ που εκτελεί το συγεκριμένο δρομολόγιο. 

Οι απόψεις για το ποιός ευθύνεται για τη συγκεκριμένη κατάσταση, διίστανται. Άλλοι κατηγορούν το υπουργείο Ναυτιλίας και την… αθάνατη ελληνική γραφεικρατία του Δημοσίου, που δεν επέτρεψε να φτάσουν έγκαιρα τόσο το οχηματαγωγό ΣΑΟΝΗΣΟΣ που μετατράπηκε και σε επιβατηγό και θα εκτελεί συγχρόνως με το ΣΑΟΣ δρομολόγια, αλλά και τα δυο ταχύπλοα ΖΕΦΥΡΟΣ της SAOS Ferries και ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 1 της CS Ferries. Το τελευταίο μάλιστα παραμένει από τις 23 Ιουνίου δεμένο στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και είναι άγνωστο αν και πότε θα αρχίσει δρομολόγια.

Άλλοι κατηγορούν τις εταιρείες, ότι δεν τήρησαν τα χρονοδιαγράμματα για την έναρξη των δρομολογίων που ανακοίνωσαν και κάποιοι ρίχνουν τις ευθύνες σε όλους. Στο υπουργείο Ναυτιλίας, στο δήμαρχο Θανάση Βίτσα αλλά και τις εταιρείες. Υπάρχει και μια ομάδα συγκεκριμένων ατόμων, όπως είναι ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Παναγιώτης Παππάς, ο Πρόεδρος των επαγγελματιών του νησιού Γιάννης Γλήνιας και ο Φώτης Φωτεινού, οι οποίοι με δηλώσεις τους υποστηρίζουν ότι τον Ιούνιο η μείωση στην τουριστική κίνηση ήταν 40% λόγω της έλλειψης καραβιών.

 Η απάτη του Βεντούρη με το ΙΛΙΟΝ και

τα χαμένα 150.000 ευρώ κάποιων Σαμοθρακιτών 

Όλη αυτή η κατάσταση, έφερε στο μυαλό πολλών Σαμοθρακιτών, την περίφημη… απάτη Βεντούρη με το πλοίο ΙΛΙΟΝ που κάποιοι ήθελαν να φέρουν στην Σαμοθράκη το 2011, έπεισαν πολλούς επαγγελματίες του νησιού να δώσουν χρήματα, μαζί και τον τότε δήμαρχο Γιώργο Χανό, αλλά τελικά το συγκεκριμένο πλοίο αντί για τη Σαμοθράκη βρέθηκε στη… Λιβύη και τον επόμενο χρόνο, το 2012, κατασχέθηκε αφού πιάστηκε να παίρνει μέρος σε  λαθρεμπόριο τσιγάρων.

Ένας φίλος από την Σαμοθράκη, που ήταν μεταξύ εκείνων που πίστεψαν τότε στο εγχείρημα και έδωσε χρήματα που έγιναν.. καπνός (σαν τον λαθραίο που πιάστηκε να κουβαλάει το ΙΛΙΟΝ), μας θύμισε τις λεπτομέρειες εκείνης της εποχής. Όπως λοιπόν μας αφηγείται στο αναλυτικό e-mail που μας έστειλε:΅”Το 2011 συστάθηκε στη Σαμοθράκη η Εταιρεία «Τρίτων», με στόχο να διαχειριστεί την υπόθεση του νέου πλοίου «ΙΛΙΟΝ» το οποίο είχαν σχεδιάσει να νοικιάσουν ώστε να δρομολογηθεί στις 25 Ιουλίου στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη. Μάλιστα επιδίωξη των επαγγελματιών – επενδυτών, ήταν να υπάρξει γραμμή και για τη Λήμνο. Όλο αυτό το διάστημα λοιπόν οι επαγγελματίες της Σαμοθράκης εικάζεται ότι συγκέντρωσαν περίπου 150.000 ευρώ για την ενοικίαση του «ΙΛΙΟΝ» τα οποία και έστειλαν στον διαχειριστή του πλοίου Κωνσταντίνο Βεντούρη.

Στόχος ήταν να τρέξουν οι διαδικασίες και να γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες στο ΙΛΙΟΝ, έτσι ώστε να είναι έτοιμο για την δρομολόγηση του, με στόχο στα μέσα Ιουλίου να υπάρχει το νέο πλοίο στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη. Αυτό όμως βρέθηκε τελικά στη… Λιβύη.  Όλοι αναρρωτιόταν που βρίσκεται το πλοίο ΙΛΙΟΝ, αυτό που οι Σαμοθρακίτες ήθελαν να φέρουν στο νησί, για να τους συνδέσει με την Αλεξανδρούπολη και μάλιστα έκαναν έρανο για να το φέρουν. Τελικά το πλοίο με τα 150 χιλιάδες ευρώ των Σαμοθρακιτών επισκευάσθηκε, έφυγε από την Ελλάδα και εντοπίσθηκε στην περίοδο του πολέμου, να είναι στη Λιβύη και να εκτελεί δρομολόγια, προφανώς για λογαριασμό των τότε ανταρτών του καθεστώτος Καντάφι.

Ο τότε Δήμαρχος της Σαμοθράκης Γιώργος Χανός, ο οποίος ήταν κοντά στους επαγγελματίες, στήριζε αυτήν την προσπάθεια και μάλιστα συμμετείχε και σαν ιδιώτης, στις πρώτες του δηλώσεις του έκανε λόγο για εξαπάτηση των επαγγελματιών από την συγκεκριμένη εταιρεία του Βεντούρη. Κάποια στιγμή δε, ο διαχειριστής του κ. Βεντούρης είχε υποσχεθεί ότι μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου θα επέστρεφε τα χρήματα στον Δήμαρχο Σαμοθράκης Γιώργο Χανό , ώστε να δοθούν στον κόσμο που από το υστέρημα του συνέδραμε σε αυτήν την υπόθεση του εράνου, αλλά και για να βγάλει από το αδιέξοδο αυτούς που έτσι αβασάνιστα του έστειλαν τα χρήματα. Φυσικά δεν τα πήραν πίσω ποτέ.

Κι όχι μόνο αυτό. Όταν το 2012 βρέθηκε στο λιμάνι του Αργοστολίου να μεταφέρει λαθραία τσιγάρα και κατασχέθηκε, η εταιρεία που είχε συσταθεί στη Σαμοθράκη, έκανε κατάσχεση, ελπίζοντας να πάρει ΄πίσω τα λεφτά που είχαν δοθεί. Αυτόματα όμως ανέλαβε και την ευθύνη φύλαξης του ΙΛΙΟΝ. Έτσι έβαλε επί πέντε-έξι μήνες φύλακες οι οποίοι κόστισαν κάποια χρήματα. Βλέποντας όμως ότι προηγούνταν άλλοι να εισπράξουν, όπως το Δημόσιο, τα σφαλιστικά ταμεία, οι εργάτες, αποφάσισαν να το παρατήσουν. Ο Βεντούρης όμως, ποντάροντας στο γεγονός ότι δεν έγινε καταγραφή όσων υπήρχαν στο πλοίο, τους κατηγόρησε ότι αφαίρεσαν περιουσιακά στοιχεία και τώρα τους ζητάει και αποζημιώσεις. Αυτά μας έγραψε ο φίλος Σαμοθρακίτης και εμείς τα θυμίζουμε απλά.

ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΗ: Ο φίλος από την Σαμοθράκη που έστειλετο e-mail, φαίνεται ότι μας παραπληροφόρησε για κάποια πράγματα, τα οποία και οφείλουμε να επανορθώσουμε για αποκατάσταση της αλήθειας.

Όπως μας ενημέρωσε ο κ.Στέλιος Κεχαγιόγλου, ουσιαστικά αντιδήμαρχος και στενός συνεργάτης του πρώην δημάρχου κ.Χανού, οι κύριοι Φωτεινός και Γλήνιας δεν είχαν αναμιξη στο συγκεκριμένο εγχείρημα, παρά μόνο έβαλαν κάποια χρήματα όπως και άλλοι επαγγελματίες του νησιού. Τα οποία φυσικά και έχασαν, μια και ο Βεντούρης που πήρε το συνολικό ποσό το οποίο ήταν περίπου 135.000, δεν τήρησε τίποτα από τα συμφωνηθέντα. 

Το όλο εγχείρημα… έτρεξε τότε ο κ.Κεχαγιόγλου, που μας ενημέρωσε ότι μεγάλο ποσό έβαλε ως ιδιώτης ο δήμαρχος κ.Χανός, που ακόμα κυνηγάει δικαστικά την υπόθεση και υπάρχει περίπτωση να πάρει πίσω τα χρήματα όχι μόνο τα δικά του αλλά και όσων συνεισέφεραν τότε ελπίζοντας να συμβάλλουν στην δρομολόγηση του ΙΛΙΟΝ. 

Προς αποκατάσταση λοιπόν της αλήθειας και επειδή δεν έχουμε κάτι προσωπικό με τους ανθρώπους, επαναλαμβάνουμε ότι οι κ.Φωτεινός και Γλήνιας, δεν είχαν ενεργό ρόλο στην διαχείριση εκείνης της υπόθεσης.

 

ΚΩΣΤΑΣ ΠΙΤΙΑΚΟΥΔΗΣ