Χάνεται η επιδοτούμενη γραμμή Σαμοθράκη-Λαύριο, αλλά οι μόνιμα… γκρινιάρηδες είναι εξαφανισμένοι

Χάνεται η επιδοτούμενη γραμμή Σαμοθράκη-Λαύριο, αλλά οι μόνιμα… γκρινιάρηδες είναι εξαφανισμένοι

Άφησα να περάσει μια βδομάδα, τόσο από την ημέρα που έγινε ο διαγωνισμός στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τις άγονες, επιδοτούμενες γραμμές, όσο και από το ρεπορτάζ του evros-news.gr, ότι καμιά εταιρεία δεν εμφανίστηκε να καταθέσει πρόταση για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνο-Λαύριο. 

Περίμενα να δω τις αντιδράσεις που θα υπάρξουν, τις απόψεις και τις γνώμες που θα διατυπωθούν για την συγκεκριμένη εξέλιξη, είτε με επίσημες δηλώσεις, είτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η ουσία είναι ότι χάνεται, αν δεν χάθηκε οριστικά μια και δεν προβλέπεται αυτή την στιγμή να υπάρξει νέος διαγωνισμός, η συγκεκριμένη γραμμή που ξαναλειτούργησε φέτος μετά από πολλά χρόνια.

Η SAΟS Ferries, αν και φέτος ανέλαβε το δρομολόγιο και το πραγματοποίησε, τήρησε την γραμμή που είχε ανακοινώσει ο ιδιοκτήτης της Φώτης Μανούσης πως δεν πρόκειται να το ξαναδιεκδικήσει, μετά απ’ όσα συνέβησαν. Κι είχε αναφέρει τα προβλήματα με τον αριθμό των μελών του πληρώματος, για τα οποία ενημερώθηκε λίγο πριν την πραγματοποίηση του πρώτου δρομολογίου πως θα πρέπει να αυξηθούν από 18 σε 26, κάτι που έκανε φυσικά, αλλά και το ότι το ΣΑΟΝΗΣΟΣ που θα αντικαταστούσε το ΣΑΟΣ ΙΙ κάθε φορά που από Τρίτη ως Τετάρτη βράδυ θα έκανε το συγκεκριμένο δρομολόγιο, ακόμα δεν έχει έρθει στη Σαμοθράκη λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών.

Αλήθεια, που είναι “εξαφανισμένοι” όλοι εκείνοι οι λαλίστατοι, που στις προσωπικές τους σελίδες στο facebook καυχιόταν ότι συνέβαλλαν καθοριστικά ώστε να ξαναρχίσει το συγκεκριμένο δρομολόγιο και θα τα… κονομήσει ο Μανούσης από την επιδότηση; Που έκαναν συνεχώς τοποθετήσεις και είχαν από την αρχή του καλοκαιριού σηκώσει τεράστιο “θόρυβο” για το θέμα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, απαιτώντας για του χρόνου να μην υπάρξουν προβλήματα και να γίνει προγραμματισμός από τώρα; Που υποστήριζαν ότι δεν μπορεί να… εκβιάζει ο Μανούσης πως θα φύγει, γιατί έχουν έτοιμες εταιρείες να ενδιαφερθούν για όλες τις γραμμές;

Που είναι αυτοί που στο Διαδημοτικό συμβούλιο στις αρχές του 2017, ζητούσαν να δοθεί έγκριση στη νέα εταιρεία, την CS Ferries, υποστηρίζοντας ότι ενδιαφέρεται και για άλλες γραμμές εκτός από αυτή με το ταχύπλοο για Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη; Γιατί η συγκεκριμένη εταιρεία δεν εμφανίστηκε να κάνει προσφορά και ως μοναδική να πάρει το επιδοτούμενο δρομολόγιο για Λαύριο και οι ιδιοκτήτες της Συμεωνίδης και Χατζηγαβριήλ να τα… κονομήσουν, όπως οι φίλοι τους στο νησί κατηγορούν το Μανούση ότι έκανε;

Που είναι ο λαλίστατος πρόεδρος των επαγγελματικών Γιάννης Γλήνιας και ο γνωστός φίλος του (δεν γράφω το όνομα του για να μην του κάνω και τζάμπα διαφήμιση), που συχνά επικαλούνταν σε αναρτήσεις του ότι πρωτοστάτησε μαζί με άλλους να ξαναλειτουργήσει η γραμμή αυτή; Να πει κάτι, να προβεί ή να ζητήσει από άλλους ενέργειες ώστε να μην χαθεί αυτό το επιδοτούμενο δρομολόγιο, που όπως έλεγε φέρνει κέρδη στην εταιρεία που το πήρε; Το “τέλος καλό όλα καλά” που έγραψε στο fb πριν τρεις μέρες που το βλέπει, όταν η δεύτερη γραμμή, εκτός της καθιερωμένης Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη, δεν θα υπάρχει του χρόνου;

Αλλά και οι τρεις βουλευτές Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ, με πρώτη και καλύτερη την κυρία Νατάσα Γκαρά, που πανηγύριζαν με ανακοινώσεις τους ότι η Κυβέρνηση ξαναρχίζει το δρομολόγιο για Λαύριο και η Σαμοθράκη αποκτάει πολλές ακτοπλοϊκές γραμμές βγαίνοντας από την απομόνωση και συνδέεται πλέον και με την Αθήνα και την Λήμνο και παύει το μονοπώλιο, γιατί δεν ψάχνουν να βρουν κάποια λύση; Μια εταιρεία που να ενδιαφερθεί για το δρομολόγιο;

“Άκρα του τάφου σιωπή” από όλους αυτούς, που σε άλλες περιπτώσεις με πολύ μεγάλη ευκολία τοποθετούνταν επί παντός επισητού και επιτίθονταν στους πάντες.

Κώστας Πιτιακούδης

 

Μοιραστείτε το άρθρο

Ένα σχόλιο

  1. Pingback: Βίτσας: «Η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Λήμνο συνεχίζει να μας ενδιαφέρει» – EVROS NEWS

Απάντηση