Σαμοθράκη: Αντιδράσεις για τις εξελίξεις στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία και την μη τήρηση των συμφωνηθέντων

Σαμοθράκη: Αντιδράσεις για τις εξελίξεις στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία και την μη τήρηση των συμφωνηθέντων

Έντονο προβληματισμό και αντιδράσεις προκάλεσαν στην Σαμοθράκη οι διαφαινόμενες εξελίξεις στο θέμα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών του νησιού, αφού άλλα είχαν συζητηθεί και συμφωνηθεί με βάση τα αιτήματα των καοτίκων του νησιού στο πρόσφατο Διαδημοτικό συμβούλιο και άλλα βλέπουν να γίνονται.

Συγκεκριμένα, μετά την δημοσιοποίηση από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της προκήρυξης του διαγωνισμού για την επιδοτούμενη γραμμή Σαμοθράκη-Λήμνος-Μυτιλήνη, μόνο όμως για το τρίμηνο Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος του 2018, της κατάργησης της επιδοτούμενης γραμμής Σαμοθράκη-Λήμνος-Λαύριο και την διατήρηση του ίδιου καθεστώτος για την ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη χωρίς επέκταση της επιδότησης, πολλοί είναι εκείνοι που εξέφρασαν όχι απλά επιφυλάξεις, αλλά έντονες αντιρρήσεις.

Είναι χαρακτηριστικό το σχόλιο του δημοτικού συμβούλου Παναγιώτη Ατζανού στην προσωπική του σελίδα, που βάζει το θέμα έτσι όπως το είχαν ιεραρχήσει οι Σαμοθρακίτες στο Διαδημοτικό, αλλά δεν φαίνεται να υλοποιείται.

 

Στο Διαδημοτικό συμβούλιο είχαν τεθεί τρία βασικά αιτήματα από τους Σαμοθρακίτες:

  1. Ενίσχυση της γραμμής Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, με επιδότηση για όλο το χρόνο, προκειμένου να μειωθεί το κόστος των μετακινήσεων για τους μόνιμους κατοίκους αφενός και να γίνει ελκυστικότερος οικονομικά προορισμός αφετέρου.
  2. Διατήρηση της επιχορηγούμενης γραμμής με το Λαύριο μέσω Λήμνου και Αλεξανδρούπολης και αύξηση της χρονικής διάρκειας της
  3. Καθιέρωση της νέας γραμμής Μυτιλήνη-Λήμνος-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη για όλο το χρόνο ή αν δεν είναι αυτό δυνατό, για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα του.

Αυτά είχε μάλιστα ζητήσει να ψηφιστούν και να αποφασιστούν με την συγκεκριμένη σειρά ο δημοτικός σύμβουλος Φώτης Φωτεινού, αλλά ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Βαγγέλης Λαμπάκης και άλλοι εκτός νησιού επέμενε να δοθεί το “βάρος” στην γραμμή με Μυτιλήνη και τελικά επικράτησε η άποψη τους όπως δείχνουν οι εξελίξεις.

Στο θέμα πήρε θέση και ο Πρόεδρος των επαγγελματιών του νησιού Γιάννης Γλήνιας

Αντ’ αυτού τί είδαν να συμβαίνει οι Σαμοθρακίτες;

  •  Κατάργηση της γραμμής για το Λαύριο, η οποία μπορεί φέτος που ξαναλειτούργησε να μην είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα, αλλά αντικειμενικά συνδέει την Σαμοθράκη με την πρωτεύουσα των 5 εκατομμυρίων κατοίκων και με καλύτερη οργάνωση και διαχείριση από νωρίς, θα μπορούσε να φέρει περισσότερο κόσμο. Αρκεί να ενισχύονταν με δρομολόγια και όχι ένα τη βδομάδα και να είχε περισσότερους μήνες διάρκεια.
  •  Καμιά εξέλιξη ή απόφαση για επέκταση της επιχορήγησης του δρομολογίου Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη όλο τον χρόνο ή τουλάχιστον περισσότερους μήνες. Ένα διαρκές και πάγιο αίτημα.
  • Προκήρυξη μόνο της γραμμής Μυτιλήνη-Λήμνος-Σαμοθράκη και έλλειψη επιδότησης από το νησί για Αλεξανδρούπολη, όπου όμως είναι υποχρεωμένη η εταιρεία να πάει χωρίς επιδότηση. Κάτι που σημαίνει ότι οι Σαμοθρακίτες θα πληρώνουν κανονικά εισιτήριο από και προς Αλεξανδρούπολη. Το ίδιο βέβαι ισχύει και τώρα στην επιδτούμενη γραμμή για το Λαύριο που εκτελούσε φέτος το ΣΑΟΣ ΙΙ για να είμαστε δίκαιοι. Υποτίθεται όμως ότι η γραμμή από Μυτιλήνη θεωρείται τοπικό δρομολόγιο και θα έπρεπε να έχει κάποιο επιπλέον κίνητρο.
  • Η προκήρυξη μάλιστα αφορά ένα δρομολόγιο την βδομάδα και μόνο για τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες. Από την στιγμή μάλιστα που η επιδότηση του δρομολογίου σταματάει στην Σαμοθράκη, υπάρχει ρητή πρόβλεψη για πλοίο τύπου Γ (πολύ παλιό δηλαδή), θεωρείται πολύ δύσκολο να βρεθεί εταιρεία που θα το αναλάβει με 24.000 ευρώ επιδότηση, γιατί υπάρχει περίπτωση ακόμα και να υποοστεί στο τέλος ζημιά και μάλιστα μέσα στο καλοκαίρι που όπου και να εκτελέσει δρομολόγιο στα νησιά ακόμα και χωρίς επιδότηση, θα έχει πελάτες.

Είναι λοιπόν δεδομένο ότι οι περισσότεροι στη Σαμοθράκη διαφωνούν με τις εξελίξεις στα ακτοπλοϊκά και σκοπεύουν να εκφράσουν τις αντιρρήσεις τους στον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, ο οποίος την Τρίτη 14 Νοεμβρίου θα επισκεφθεί το νησί για συνάντηση με τον δήμαρχο Θανάση Βίτσα.

Κι επειδή εμείς δεν κρυβόμαστε και τα γράφουμε όλα, αρκετοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η γαμμή για Μυτιλήνη περισσότερο εξυπηρετεί τους παραγωγούς και εμπόρους ζωοτροφών από το νομό Έβρου και κυρίως τις περιοχές του βορείου Έβρου, που πιο οικονομικά και εύκολα θα τις μεταφέρουν πλέον στο νησί της Λέσβου και τη Λήμνο. Μάλιστα συνδέουν την επιμονή ορισμένων θεσμικών του νομού για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, με αυτό το θέμα. Το “φωτογραφίζει” άλλωστε και ο δημοτικός σύμβουλος Αλεξανδρούπολης και επικεφαλής της μειοψηφίας Παύλος Μιχαηλίδης σχολιάζοντας την ανάρτηση του κ.Ατζανού.

Επίσης σχολιάζουν με χιούμορ, ότι μπορεί με το δρομολόγιο του Λαυρίου να ήρθαν φέτος αρκετοί γνωστοί και μη εξαιρετέοι που συχνάζουν στα Εξάρχεια, αλλά ήρθε και κόσμος από την Αθήνα που βοήθησε τουριστικά. “Από τη Μυτιλήνη το πιο πιθανό είναι να μας έρθουν μερικοί από τις 8.000 πρόσφυγες και παράνομους μετανάστες που έχουν κυριεύσει το νησί και ψάχνουν τρόπο να φύγουν”.

 

Ένα σχόλιο

  1. Παλι πολεμος συμφεροντων σε βαρος των συμφεροντων των πολιτων.Οι ιδιοι και ιδιοι ενδιαφερομενοι .Κανενας τους δεν καταλαβε γιατι η πατριδα πτωχευσε και κανουν τα ιδια. Καμια μελετη βιωσιμοτητος των δρομολογιων σε βαθος χρονου για να προκυψει αναπτυξη , δουλιες κτλ.Δεν υπαρχει μελλον για τους πολιτες μονο επιδοτηση! για τους γνωστους λιγους….

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*