Στα 29 του χρόνια ο Παναγιώτης Χοχλιός μετρά ήδη πολλές ώρες ενασχόλησης με την παραγωγή, παρασκευή και προώθηση τοπικών προϊόντων. Τελευταία του «δημιουργία», το φυστικοβούτυρο!
Με φιστίκια από τις Σέρρες και την παρασκευή να γίνεται σε εργαστήριο στην Ξάνθη ήδη λανσάρει στην αγορά την πρώτη του ποσότητα. «Αν και γνωστό ως προϊόν της Αμερικής το φυστικοβούτυρο έχει ήδη πάρει θέση στην ελληνική παραγωγή και στην ελληνική αγορά. Εμείς κοιτάμε να το εντάξουμε στην μεγάλη γκάμα προϊόντων την οποία παρουσιάζουμε και προωθούμε στο κοινό της περιοχής» δηλώνει σεμνά, αλλά πάντα αισιόδοξα ο νεαρός Κομοτηναίος επαγγελματίας που έχει βάλει ως στόχο να κάνει την υγιεινή διατροφή επιλογή όλων.
Η ποιότητα των Ελληνικών προϊόντων κάνει τη διαφορά
Η παρασκευή γίνεται με παραδοσιακό τρόπο, πάνω σε πέτρες, όπως κάνουν και με το ταχίνι. Και διαπιστώνει ήδη ότι υπάρχει κοινό που το περιμένει. «Κοιτάμε να πάρουμε την πρώτη ύλη από την Ελλάδα γιατί έχει πολύ καλό ποιοτικό προϊόν η χώρα μας» δηλώνει σημειώνοντας πως αυτό κάνει και την διαφορά στα Ελληνικά προϊόντα, η ποιότητα. Με τα φιστίκια για αρχή από τις Σέρρες και την ευχή να ακολουθήσουν κι άλλοι παραγωγοί από τη Θράκη συνεχίζει βήμα βήμα τις κινήσεις του σε έναν χώρο που παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Στο πλευρό του έχει τον πατέρα του και οι πειραματισμοί δεν λείπουν. Προχωράμε με διάφορα επαλείμματα ταχίνι, φυστικοβούτυρο, πάστα από ηλιόσπορο, πάστα από κολοκυθόσπορο κ.α. «Θέλουμε να τα προμηθεύουμε σε «δικά» μας καταστήματα, κυρίως στην Κομοτηνή και στην Ξάνθη, αλλά και στην υπόλοιπη αγορά» δηλώνει.
«Η αγάπη και η στήριξη του κόσμου σημαντικός παράγοντας»
«Ακριβώς επειδή όλα αυτά τα προϊόντα τα είχαμε ξεχάσει. Επειδή τα οφέλη τους είναι πολλά για τον άνθρωπο αποφάσισα να ασχοληθώ με την παρασκευή τους.» απαντά στο ερώτημα γιατί ειδικά μ’ αυτά τα προϊόντα και παράλληλα σημειώνει ότι είναι πολύ ωφέλημα προϊόντα, πολύ καλά για τη διατροφή μας και για τον οργανισμό. Είναι πολύ κακό που τα είχαμε ξεχάσει. Η αγάπη του κόσμου, όπως λέει, του έδωσε την ώθηση για συνέχεια. «Ο κόσμος ψάχνει καινοτόμα προϊόντα, αν είναι και οικονομικά ακόμη καλύτερα. Αν μπορεί να αποφύγει κάποια συμπληρώματα, το κάνει μέσα από τέτοιου είδους προϊόντα, με αυτού του είδους τις επιλογές.»
«6-7 στους 10 Έλληνες κοιτάνε την ποιότητα»
«Σκέψεις και διάθεση υπάρχουν, όχι, όμως, και υποδομές, οπότε δύσκολα παράγει και δύσκολα μεταποιεί κάποιος, χωρίς να μπορεί εύκολα να πάρει πιστοποιήσεις.» Όσον αφορά στον ανταγωνισμό με τα εισαγόμενα προϊόντα σημειώνει πως 6-7 στους 10 Έλληνες κοιτάνε την ποιότητα. Εκεί υπερτερούν τα Ελληνικά προϊόντα, ακόμη και αν είναι ακριβά θα τα πάρουν, θα τα χρησιμοποιήσουν πιο συντηρητικά, αλλά θα τα πάρουν.
«Ο αγοραστής με τον πωλητή να κοιτάζονται στα μάτια»
Όσον αφορά στη διάθεση του προϊόντος, αυτή γίνεται συνειδητά σε μικρές επιχειρήσεις της Περιφέρειας. «Θέλουμε προσωπική επαφή, όλη η δουλειά πρέπει να γίνει πιο «δεμένα». Ο ένας να στηρίζει τον άλλον, ο αγοραστής με τον πωλητή να κοιτάζονται στα μάτια, να μην είναι απρόσωπη αυτή η συναλλαγή, όπως ήταν μέχρι τώρα και δημιουργήθηκαν όλα αυτά τα προβλήματα.»
Πηγή: ΕΡΤ Κομοτηνής
Φώτο: Ρεπορτάζ-κείμενο – φωτογραφίες:Μαρία Νικολάου