Πρόταση της «ΑΝΑ.Σ.Α.» για την δημιουργία δημοτικού parking στο κέντρο  της Αλεξανδρούπολης. 

Πρόταση της «ΑΝΑ.Σ.Α.» για την δημιουργία δημοτικού parking στο κέντρο  της Αλεξανδρούπολης. 


Σύμφωνα με την νέα κυκλοφοριακή μελέτη την οποία ήδη έχει αρχίζει να  εφαρμόζει η δημοτική αρχή (και για την οποία εγκαίρως έχει διαφωνήσει η δημοτική παράταξη της «ΑΝΑ.Σ.Α.»), ο συνολικός αριθμός των θέσεων στάθμευσης που καταργούνται από τις προβλεπόμενες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο κέντρο της πόλης, υπολογίζονται σε περισσότερες από 650 (αφορά το τμήμα που είναι δυτικά της 14ης Μαΐου – Οδού Κύπρου). 
Μόνο με την επικείμενη μονοδρόμηση τις παραλιακής και την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου όπου καταργείται η νότια σειρά στάθμευσης, υπολογίζεται πως θα χαθούν 200 θέσεις. Σε αυτές τις 650 θέσεις δεν υπολογίζονται άλλες 200, αν καταργηθεί η στάθμευση και στο άλλο ρεύμα της Βασιλέως Αλεξάνδρου (ο κ. Λαμπάκης υπό την πίεση για το λάθος του να μονοδρομήσει την παραλιακή οδό, δηλώνει τελευταία πως σκέφτεται να μετατρέψει το ένα ρεύμα κατεύθυνσης σε διπλό δρόμο κυκλοφορίας!!!).
Ο περιφερειακός χώρος στάθμευσης που σχεδιάζεται από την δημοτική αρχή, δυτικά του γηπέδου Φώτης Κοσμάς, δεν θα μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερα από (100) επιβατικά αυτοκίνητα, σε μια πλήρη εκμετάλλευση του χώρου αυτού.
Η επίλυση του προβλήματος της στάθμευσης στην πόλη αυτή την στιγμή, είναι πρώτης προτεραιότητας και είναι απαραίτητη για την βελτίωση των συνθηκών της ζωής σε αυτή.
Η συγκυρία της κτηματαγοράς και η μεγάλη πτώση στις τιμές των ακινήτων, επιτρέπει στον Δήμο της Αλεξανδρούπολης στο αναζητηθεί κεντρικό οικόπεδο με σκοπό την αγορά και την μετατροπή του σε στεγασμένο δημοτικό χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων.
Μια ανάλογη πρόταση κατατέθηκε και στην τελευταία συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης σχετικά με τον Προϋπολογισμό του Δήμου οικ. έτους 2018, από τον πρώην αντιδήμαρχο τον Ανδρέα τον Καφετζή (συμμετείχε με την ιδιότητα του απλού πολίτη).
Μια από τις περιπτώσεις οι οποίες θα μπορούσαν να διερευνηθούν άμεσα, είναι και η περίπτωση του σημερινού οικοπέδου στο οποίο στεγάζεται το ΚΤΕΛ Έβρου. Η επικείμενη μετεγκατάστασή του θα «απελευθερώσει» ένα από τα πλέον κεντρικά οικόπεδα και όπως κατά το παρελθόν με το «Καπνομάγαζο» (περιήλθε στην ιδιοκτησία του δήμου από τον ΚΤΕΛ) και αυτό το οικόπεδο
έναντι ενός εύλογου τιμήματος θα μπορέσει να περιέλθει στον δήμο για την αξιοποίησή του. Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του χώρου αυτού πέρα από την εξαιρετική θέση του, είναι και το ότι αποτελεί διαμπερές οικόπεδο με πρόσωπο τόσο στην οδό Βενιζέλου όσο και στην παράλληλη οδό Κ.Παλαιολόγου.

Επίσης υπάρχει δυνατότητα διερεύνησης για αγορά και παρακείμενων οικοπέδων με σκοπό την όσο δυνατή μεγαλύτερη καλυπτόμενη επιφάνεια. Ο τρόπος κατά τον οποίο μπορεί να αναπτυχθεί ένα στεγασμένο δημοτικό πάρκινγκ στο συγκεκριμένο σημείο θα καθορισθεί από την κείμενη νομοθεσία, τα γεωμετρικά και οδικά χαρακτηριστικά της περιοχής, την εδαφοτεχνική μελέτη καθώς και τις συνθήκες κυκλοφορίας και στάθμευσης οι οποίες πρόκειται να διαμορφωθούν στο κέντρο της Αλεξανδρούπολης. Επίσης βασικοί παράγοντες αποτελούν το εμβαδόν του διαθέσιμου χώρου και προφανώς η Τεχνοοικονομική μελέτη βιωσιμότητας ενός τέτοιου εγχειρήματος.
Κάτι ανάλογο υλοποιείται αυτή την στιγμή από τον δήμο του Βόλου, με την κατασκευή πολυώροφου σταθμού αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως και ο οποίος θα λειτουργεί με αυτοεξυπηρέτηση. Επιπλέον θα δημιουργηθούν 3 καταστήματα στο ισόγειο, στον Α’ όροφο και σε τμήμα του Α’ υπογείου.
Συμπερασματικά αν δεν υπάρξει άμεσα πρωτοβουλία για την δημιουργία οργανωμένου δημοτικού χώρου στάθμευσης στο εμπορικό κέντρο της Αλεξανδρούπολης, οι προβλεπόμενες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, θα επιτείνουν το ήδη μεγάλο πρόβλημα στάθμευσης που παρατηρείται στο κέντρο της πόλης και το οποίο δημιουργεί «ασφυξία» στο κυκλοφοριακό και
εκνευρισμό σε οδηγούς, πολίτες και επισκέπτες.

Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης
“ΑΝΑ.Σ.Α.”

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*