Διάσταση απόψεων για τον τουριστικό προσανατολισμό της Αλεξανδρούπολης στη σύσκεψη. Ναι σε Μουζενίδη

Διάσταση απόψεων για τον τουριστικό προσανατολισμό της Αλεξανδρούπολης στη σύσκεψη. Ναι σε Μουζενίδη

Διάσταση απόψεων για τον τουριστικό προσανατολισμό της Αλεξανδρούπολης, υπήρξε στην χθεσινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του δημάρχου Βαγγέλη Λαμπάκη, μετά από πρόσκληση του ίδιου και συμμετοχή θεσμικών εκπροσώπων αλλά και φορέων που ασχολύνται με τον τουρισμό στην πόλη.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Evros-news.gr, αν και αντικείμενο της συνάντησης ήταν ο απολογισμός των εκθέσεων τουρισμού σε Βουκουρέστι και Βελιγράδι, ο κ.Λαμπάκης επέμενε σχεδόν μονόπλευρα στο θέμα της απάντησης που πρέπει να δοθεί στον ομογενή Μπόρις Μουζενίδη, ιδιοκτήτη της αεροπορικής εταιρείας Ellinair και τουριστικό πράκτορα που έχει σχεδόν το μονοπώλιο διακίνησης Ρώσων τουριστών στην Ελλάδα.

Σε αυτό συνηγόρησαν τόσο ο υπεύθυνος τουρισμού του Επιμελητηρίου Έβρου και εκ των ιδιοκτητών του Ramanda Thraki Palace Απόστολος Παλακίδης, όσο και ο ίδιος ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χριστόδουλος Τοψίδης. Ζήτησαν δηλαδή να βρεθούν οι 300 κλίνες που ζήτησε ο κ.Μουζενίδης, προκειμένου να… κατεβάσει πτήσεις τσάρτερ από την Αγία Πετρούπολη και την Μόσχα, αλλά και το Βελιγράδι, στο “Δημόκριτος” της Αλεξανδρούπολης.

Στο συγκεκριμένο θέμα, τελικά βρέθηκε ο αριθμός δωματίων με συνεισφορά και της Σαμοθράκης (50 δωμάτια), η οποία εκπροσωπήθηκε στην συνάντηση από τον Πρόεδρο των Επαγγελματιών Γιάννη Γλήνια, τον ιδιοκτήτη του Samothraki Beach Νίκο Δημοσθένους και τον Παναγιώτη Ατζανό. Τονίστηκε όμως από όλους, ότι θα πρέπει τα στελέχη του ομίλου Μουζενίδη να έρθουν στην Αλεξανδρούπολη και να δώσουν ΕΓΓΥΗΣΗ για 120 ημέρες, προκειμένου να δεχθούν οι ξενοδόχοι και οι ιδιοκτήτες των τουριστικών καταλυμάτων που θα συμμετέχουν, να τα δεσμεύσουν.

Τούρκοι, Ρουμάνοι και Κύπριοι

Την στιγμή που ο δήμαρχος Βαγγέλης Λαμπάκης επέμενε στην προσέλκυση Ρώσων τουριστών, όπως κάνει εδώ και 7 χρόνια άλλωστε χωρίς όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα και παρά τα αλλεπάλληλα πολυέξοδα ταξίδια του και στην άποψη αυτή συνεπικουρούνταν από τους Παλακίδη, Τοψίδη, υπήρξαν τοποθετήσεις από άλλους που επεσήμαναν ότι θα πρέπει το “βάρος” να δοθεί σε Τούρκους, Ρουμάνους και… Κύπριους.

Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ, μιλώντας και με βάση και τα πρόσφαρα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποίησε για το 2017 η Ομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης της οποίας επίσης είναι Πρόεδρος, ανέφερε ότι ο προσανατολισμός θα πρέπει να είναι αρχικά προς την πλευρά των Τούρκων τουριστών και επισκεπτών. Όπως τόνισε, αποτελούν τους 4 στους 10 για την Αλεξανδρούπολη και στους Ρουμάνους που ανεβαίνει το οικονομικό και βοιοτικό τους επίπεδο και ήδη έρχονται στην περιοχή αλλά πρέπει να αυξηθεί το ποσοστό και να δοθεί “βάρος” στους Κύπριους, που στην Ξάνθη είναι το 25% των επισκεπτών, στην Θεσσαλονίκη επίσης γίνεται χαμός και πρόκειται για τουρίστες που ξοδεύουν πολλά χρήματα.

Προς αυτή την κατεύθυνση μάλιστα, ανέφερε ότι θα βοηθήσει και η απ εθιείας αεροπορική σύνδεση που ξεκινάει τέλη Μαρτίου από την Λάρνακα για την Αλεξανδρούπολη η αεροπορική εταιρεία  TUS Airways. “Θα πρέπει να δούμε το θέμα της προβολής μας με διάφορους τρόπους στην Κύπρο, αντί να επιμένουμε χρόνια τώρα στην ρωσική αγορά χωρίς σημαντικά αποτελέσματα”, είπε μεταξύ άλλων ο κ.Χατζημιχαήλ.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος των Ξενοδόχων Θράκης και Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας Ελλήνων Ξενοδόχων Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου που γνωρίζει άριστα το θέμα και το τουριστικό προϊόν, συμφώνησε επίσης πως προτεραιότητα θα πρέπει να αποτελέσει η αύξηση των Τούρκων και Ρουμάνων τουριστών, η προσέλκυση Σέρβων με τις κινήσεις που έγιναν και πρέπει να συνεχιστούν και η στροφή προς τους Κύπριους, με την θετική συγκυρία και της έναρξης των πτήσεων.

Οι περισσότεροι πάντως εξέφρασαν τον προβληματισμό του, αν και μετά την εξασφάλιση των 300 κλινών προς την πλευρά Μουζενίδη, αποφασίσει τελικά να πραγματοποιήσει πτήσεις τσάρτερ προς την Αλεξανδρούπολη ή συνεχίσει να ασχολείται μόνο με την περιοχή της Καβάλας και της Θάσου όπως κάνει μέχρι τώρα, όταν μάλιστα στην Καβάλα έχει αποκτήσει και το γνωστό ξενοδοχειακό συγκρότημα Τόσκα.

Συμφώνησαν όλοι για το λανθασμένο σκεπτικό της Περιφέρειας

Σε αυτό που συμφώνησαν πάντως όλοι, είναι ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αντιμετωπίζει με λανθασμένο σκεπτικό το τουριστικό προϊόν που θα πρέπει να διαχειριστεί και να προβάλλει, αφού οι εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που έχει στη διάθεση της για την προβολή, θα πρέπει να κατανεμηθούν λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής. Γιατί δεν πρέπει να αντιμετωπίζει ειναία όλη την Περιφέρεια, μια και διαφορετικά χαρακτηριστικά έχουν η Καβάλα και η Θάσος, άλλα η Δράμα με την Ξάνθη και εντελώς διαφορετικό είναι το τουριστικό προϊόν σε Αλεξανδρούπολη, Σαμοθράκη και Έβρο γενικότερα.

Μάλιστα η άποψη αυτή αποφασίστηκε να μεταφερθεί στον Αντιπεριφερειάρχη Δημήτρη Πέτροβιτς, αλλά κυρίως στον Περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο, προκειμένου ο τελευταίος που παίρνει και τις αποφάσεις, να διαφοροποιήσει τις σκέψεις του και να αλλάξει ο προγραμματισμός, οι στόχοι και και η διάθεση των χρημάτων.