Ικανοποιητική η τουριστική κίνηση του Πάσχα στην Θράκη, σύμφωνα με τις κρατήσεις

Ικανοποιητική η τουριστική κίνηση του Πάσχα στην Θράκη, σύμφωνα με τις κρατήσεις

Ικανοποιητικά είναι τα μηνύματα για την κίνηση του Πάσχα σύμφωνα με τους ξενοδόχους τηε Θράκης, η οποία στηρίχθηκε αρκετά σε αλλοδαπούς τουρίστες, αλλά παραδοσιακά αποτελεί και το πρώτο crash test της τουριστικής κίνησης όλης της σεζόν.

“Η αλήθεια είναι ότι είναι λίγο νωρίς φέτος το Πάσχα και αυτό έχει επηρεάσει σε ένα βαθμό τουλάχιστον την εσωτερική αγορά και αυτό δεν είναι τοπικό φαινόμενο, είναι εικόνα που έχω από όλη την Ελλάδα. Θα λειτουργούσε διαφορετικά αν ήταν τον Μάιο ή τέλη Απριλίου αλλά από καιρό σε καιρό έρχεται και νωρίτερα.

Η γενική εικόνα δεν είναι και τραγική, θα έλεγα ότι είναι ικανοποιητική με την έννοια ότι τουλάχιστον στην περιοχή μας εμφανίζεται ένας πλουραλισμός επισκεπτών κύρια από τις βαλκανικές χώρες. Το Πάσχα είναι μια ορθόδοξη γιορτή, οι Τούρκοι έχουν μόνο την αργία του σαββατοκύριακου οπότε η συνεισφορά τους μέσα στην τουριστική κίνηση είναι η συνήθης” σχολίασε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης, Κώστας Χατζηκωνσταντίνου.

Προτροπή του κου Χατζηκωνσταντίνου είναι “να βλέπουμε την μεγάλη εικόνα και να μην ασχολούμαστε μόνο με μια αγορά. Θα πρέπει να κοιτάζουμε και εναλλακτικές λύσεις και σαν τέτοιες βλέπω τις υπόλοιπες αγορές κυρίως των Βαλκανίων, προκειμένου να καταφέρουμε να εκμεταλλευτούμε την γειτνίαση και την οδική πρόσβαση που έχουμε που είναι και μια οικονομικά ανταγωνιστική λύση”.

Ποιά η συνεισφορά της ΠΑΜ-Θ
Αυτή την άποψη ασπάζεται τρόπον τινά και η περιφέρεια ΑΜ-Θ, η οποία έχει ήδη συμμετάσχει σε πέντε μεγάλες τουριστικές εκθέσεις, όπως είπε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κώστας Αντωνιάδης: “Από την πρώτη στιγμή προσπαθήσαμε να συμμετάσχουμε σε 5 σημαντικότατες εκθέσεις.

Οι τρεις έγιναν στις βαλκανικές χώρες τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Σουηδία γιατί παραδοσιακά είναι οι χώρες οι οποίες επισκέπτονται μαζικά την περιφέρεια μας και είναι οδικός τουρισμός. Εμείς συνεχίζουμε να επενδύουμε στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη γι’ αυτό το λόγο συμμετείχαμε σε δυο μεγάλες εκθέσεις στο Βερολίνο και στη Μόσχα. Το Βερολίνο είναι η μεγαλύτερη έκθεση παγκοσμίως, διαρκεί πέντε ημέρες από τις οποίες οι τρεις ημέρες είναι μόνο για τουριστικούς πράκτορες και γενικά για ανθρώπους του επαγγελματικού τουρισμού και δύο ημέρες για το κοινό.

Με την επαφή μας σε αυτές τις εκθέσεις τόσο με τον ΕΟΤ  του Βουκουρεστίου όσο και με τον ΕΟΤ του Βερολίνου που είχα προσωπικές επαφές με τους διευθυντές ήδη προγραμματίσαμε κάποια ταξίδια δημοσιογράφων αλλά και τουριστικών πρακτόρων τα οποία θα γίνουν τον μήνα Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο”.

Η αγορά της Ρουμανίας έχει μπει στο στόχαστρο και των ξενοδόχων αφού “η Ρουμανία έχει μια αύξηση στο ΑΕΠ της ετήσια που ξεπερνάει το 3 με 4% που σημαίνει ότι δημιουργείται μια κατηγορία πολιτών που έχουν την άνεση να ταξιδέψουν στο εξωτερικό και να ξοδέψουν” όπως παρατήρησε ο κος Χατζηκωνσταντίνου.

KŎMđϕЏˇ,Eяđόɏ.ĉDNjٓǠŋˇ͙͠ ̏ՓϕˌMٍ Џˉԙ͠ ʁԁ ԏՠБNɊϐnjTϓ ӔǍ ԏՑʉn

Συνεδρίαση ο Φορέας Διαχείρισης Τουρισμού της ΑΜ-Θ
Εν τω μεταξύ, η Περιφέρεια ΑΜ-Θ έχει θεσπίσει πλέον και τον λεγόμενο Φορέα Διαχείρισης Τουρισμού, η οποία έκανε και την πρώτη συνεδρίαση της, με την κο Αντωνιάδη να σχολιάζει επ’ αυτού: “Για πρώτη φορά 900.000 ευρώ μπαίνουν για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής.

Και ο περιφερειάρχης ο Χρήστος Μέτιος αλλά και εγώ πιστεύουμε ότι ο τουρισμός βρίσκεται στο επίκεντρο του τουριστικού αλλά και του αναπτυξιακού προγραμματισμού της περιφέρειάς μας γι’ αυτό το λόγο και συντονισμένα και συντεταγμένα προσπαθούμε να προβάλλουμε όσο το δυνατόν καλύτερα την περιοχή μας που έχει τέτοια συγκριτικά πλεονεκτήματα που πρέπει να τα κάνουμε γνωστά. Εμείς δεν είμαστε οι managers ούτε εγώ θα κλείσω συμφωνίες με ξενοδοχεία ή με αεροπορικές εταιρείες αυτό θα το κάνουν οι επαγγελματίες γι’ αυτό το λόγο και επειδή πιστεύουμε στους επαγγελματίες ιδρύσαμε τον φορέα Διαχείρισης τουρισμού και είχαμε και την πρώτη συνεδρίαση.

Αυτά τα 900.000 ευρώ θα χρησιμοποιηθούν όχι μόνο για την συμμετοχή σε εκθέσεις αλλά και για μια σειρά από δράσεις. Η εποχή τρέχει, οι εκθέσεις σιγά-σιγά είναι μεν χρήσιμες αλλά δεν είναι το Α και το Ω έχουν μπει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα social media όπου και εκεί πρέπει να υπάρχει μια τουριστική προβολή της περιφέρειάς μας είναι τα λεγόμενα work shop όπου και εκεί επαγγελματικά πια ενέργειες Β2Β με ανθρώπους του τουριστικού γίγνεσθαι”.

Οι Τούρκοι έρχονται, αλλά δεν έχουν λεφτά
Εν τω μεταξύ αμείωτη παραμένει η ροή Τούρκων επισκεπτών, παρά την κρίση στη σχέση των δύο χωρών, όμως αυτό που έχει αλλάξει είναι η αγοραστική τους δύναμη, όπως εξηγεί ο κος Χατζηκωνσταντίνου: “Τα γεγονότα αυτά που γίνονται προς το παρόν δεν έχουν λειτουργήσει αποτρεπτικά στους Τούρκους που επισκέπτονται την περιοχή μας, αλλά στους έλληνες που επισκέπτονται την Τουρκία – αυτούς έχουν αποθαρρύνει και καλώς τους έχουν αποθαρρύνει.

Για τους τούρκους επισκέπτες η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει όλα αυτά τα θετικά χαρακτηριστικά για τα οποία την επιλέγουν. Εκείνο που έχει διαφοροποιηθεί όσο αφορά τους τούρκους είναι ότι έχει μειωθεί σημαντικά η αγοραστική τους δύναμη. Πριν από τρία χρόνια η τούρκικη λίρα ήτανε περίπου στο 2,80 με 2,90 και τώρα ως προς το ευρώ έχει φτάσει στο 5”.

Πηγή: xronos.gr