Τάξεις Υποδοχής και για προσφυγόπουλα ιδρύονται σε Αλεξανδρούπολη, Φέρες, Διδυμότειχο, Μεταξάδες

Τάξεις Υποδοχής και για προσφυγόπουλα ιδρύονται σε Αλεξανδρούπολη, Φέρες, Διδυμότειχο, Μεταξάδες

Ξεκινάει από σήμερα Τρίτη 17 Απριλίου σε σχολεία του Έβρου, η ίδρυση  Τάξεων Υποδοχής που αφορά στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών/τριών, προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, αλλά και προσφυγόπαιδων.

Σύμφωνα με το έγραφο που υπογράφει ο Περιφερειακός ΔιευθυντήςΕκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Παναγιώτης Κςεραμάρης, Τάξεις Υποδοχής θα λειτουργήσουν σε 8 Δημοτικά Σχολεία του Έβρου. Πέντε στην Αλεξανδρούπολη (το ένα στην Παλαγία) και από ένα σε Φέρες, Διδυμότειχο και Μεταξάδες. Είναι αλήθεια ότι στις συγκεκριμένες περιοχές υπάρχουν μαθητές και μαθήτριες που δεν έχουν την απαιτούμενη γνώση της ελληνικής γλώσσας. Κυρίως Ρομά, Παλλινοστούντες, Όμως οι κατηγορίες που αναφέρονται στο έγγραφο είναι Ρομά, Αλλοδαπών, Παλιννοστούντων, Προσφύγων, Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων κτλ.).

Απ’ ότι γνωρίζουμε, μέχρι τώρα δεν υπήρχαν προσφυγόπουλα που παρακολουθούσαν μαθήματα σε σχολεία του Έβρου, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχουν κέντρα παραμονής. Ούτε καν στο Φυλάκιο της Ορεστιάδας που λειτουργεί το μοναδικό Κέντρο πρώτης υποδοχής, αφού από εκεί φεύγουν σχεδόν αμέσως πρόσφυγες και λαθρομετανάστες. Μήπως τελικά η Κυβέρνηση ετοιμάζεται να δημιουργήσει κέντρα φιλοξενίας προσφύγων και έχουν βάση αλήθειας τα σενάρια που ολοένα και αυξάνονται τελευταία;

Τι είναι οι Τάξεις Υποδοχής ;

Θα αφορά στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών/τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, κυρίως στο γραμματισμό αλλά και στον αριθμητισμό και, επιπλέον, σε συμπληρωματικά αντικείμενα, ώστε αυτοί να καταστούν ικανοί να ανταπεξέλθουν στο πρόγραμμα σπουδών τους και να παραμείνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους.
Συνεπώς, η πράξη αποσκοπεί στην ενίσχυση της ισότιμης πρόσβασης και την αποτελεσματική ένταξη των προαναφερόμενων μαθητών/τριών.

Επίσης, η προς ένταξη Πράξη θα αποσκοπεί στην εκπαίδευση και την ομαλή προσαρμογή των προσφυγοπαίδων. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται ο εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων δημοτικών σχολείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης των παραπάνω μαθητών/τριών (οριζόντια παρέμβαση σε όλα τα δημοτικά σχολεία που εμφανίζουν σχετικούς πληθυσμούς μαθητών/τριών).

Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί που θα απασχοληθούν στο πλαίσιο της Πράξης, θα στελεχώσουν τις Τάξεις Υποδοχής με κύριο αντικείμενο την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας αλλά και τη διδακτική στήριξη σε άλλα αντικείμενα, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή προσαρμογή και η παραμονή στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών/τριών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, των μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και των προσφυγοπαίδων.

Για την εκπαίδευση των μαθητών/τριών που δεν έχουν την απαιτούμενη γνώση της ελληνικής γλώσσας (Ρομά, Αλλοδαπών, Παλιννοστούντων, Προσφύγων, Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων κτλ.) διαμορφώνεται στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης ένα ευέλικτο σχήμα θεσμικής και διδακτικής παρέμβασης, το οποίο επιτρέπει στη σχολική μονάδα, αφού σταθμίσει τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών αυτών και τις δυνατότητές της, να επιλέξει εκείνο το σχήμα που μπορεί να τους παρέχει επιπλέον διδακτική υποστήριξη, με σκοπό να τους βοηθήσει να προσαρμοστούν και να ενταχθούν πλήρως στις κανονικές τάξεις στις οποίες είναι εγγεγραμμένοι, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ κ.ΚΕΡΑΜΑΡΗ

ΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΕΒΡΟΥ