Σαμοθράκη: Τρεις άγονες γραμμές, χωρίς επιδότηση, που προκηρύσσονται εδώ και 15 χρόνια

Σαμοθράκη: Τρεις άγονες γραμμές, χωρίς επιδότηση, που προκηρύσσονται εδώ και 15 χρόνια

Εδώ και 15 χρόνια προκηρύσσονται οι τρεις άγονες γραμμές που αφορούν την Σαμοθράκη, χωρίς ούτε ένα ευρώ κρατική επιδότηση και μόνο με απλή παραχώρηση αποκλειστικότητας, οι οποίες περιλαμβάνονται στη νέα πρόσκληση του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ και ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ για σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για την αποκλειστική εξυπηρέτηση γραμμών του Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Οι συγκεκριμένες γραμμές έχουν διάρκεια όλο τον χρόνο και αφορούν:

1) ΛΑΥΡΙΟ – ΛΗΜΝΟΣ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ και επιστροφή,

2) ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – ΛΗΜΝΟΣ και επιστροφή

3) ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – ΚΑΒΑΛΑ και επιστροφή

Προκειμένου λοιπόν να μην δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις, επισημαίνουμε ότι η συγκεκριμένη πρόσκληση από το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας ή όποιες ονομασίες είχε αυτό παλαιότερα, αφορά συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας οι οποίες μπορεί να έχουν διάρκεια από ένα (01) έως πέντε (05) δρομολογιακά έτη, αρχομένη από 01-11-2018. Ως δρομολογιακό έτος ορίζεται το χρονικό διάστημα από 1η Νοεμβρίου εκάστου έτους μέχρι 31η Οκτωβρίου του επομένου έτους.Όλη την διάρκεια του χρόνου δηλαδή.

Μόνο που υπάρχει μια σημαντική λεπτομέρεια. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΕΣ και όποιος τις αναλάβει ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ. Γι’ αυτό εδώ και 15 χρόνια δεν ενδιαφέρθηκε καμιά εταιρεία να τις αναλάβει. Δεν έχουν δηλαδή καμιά σχέση με τις επιδοτούμενες γραμμές Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη τον χειμώνα ή την περσινή Λαύριο-Λήμνος-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη η οποία επίσης ΕΠΙΔΟΤΗΘΗΚΕ.

Γιατί απευθύνει αυτή την πρόσκληση το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής; Επειδή παλαιότερα, όσοι έχαναν τους διαγωνισμούς για τις επιδοτούμενες γραμμές σε όλη την Ελλάδα, υποστήριζαν στη συνέχεια πως ήταν διατεθειμμένοι να βάλουν πλοίο και χωρίς καμιά επιδότηση. Τώρα λοιπό,ν πρώτα απευθύνεται πρόσκληση σε όποιους θα ήθελαν πιθανόν να αναλάβουν με αποκλειστικότητα τις γραμμές χωρίς ένα ευρώ από το Κράτος και στη συνέχεια θα ακολουθήσει το επόμενο στάδιο, που θα είναι η προκήρυξη της ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ. Όλα μάλιστα δείχνουν πως οι δυο γραφφές που θα προκηρυχθούν και αφορούν την Σαμοθράκη, θα είναι οι γνωστές: Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη και Λαύριο-Λήμνος-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, για την οποία ζητήθηκε από τον υπουργό Παναγιώτη Κουρουμπλή κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στο νησί, να έχει μεγαλύτερη διάρκεια από 3 μήνες και συγκεκριμένα να γίνει έξι μήνες κα αυτός υποσχέθηκε να το κάνει. Εν αναμονή λοιπόν.

Όσο για την πρόσκληση για τις τρεις γραμμές με αποκλειστικότητα αλλά χωρίς καμιά επιδότηση που περιλαμβάνει η απόφαση ΑΔΑ: 6ΩΘΤ4653ΠΩΔΦ6 στις 30-04-2018 , αφορούν:

23. ΛΑΥΡΙΟ – ΛΗΜΝΟΣ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ και επιστροφή ως ακολούθως:
Ένα (01) δρομολόγιο την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
Α. Ένα Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο.
Β. Το πλοίο να πληρεί κατ’ ελάχιστον τα παρακάτω στοιχεία:
(α) Να έχει μεταφορική ικανότητα 300 επιβατών το χειμώνα και 450 επιβατών το θέρος.
(β) Να έχει επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 450 τ.μ. εκ των οποίων 250 τ.μ. για
φόρτωση Φ/Γ οχημάτων.
(γ) Να έχει ολικό μήκος 75 μ.
(δ) Να διαθέτει είκοσι (20) κλίνες.

84. ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – ΛΗΜΝΟΣ και επιστροφή ως ακολούθως:
Δύο (02) δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου με δυνατότητα
προσέγγισης σε επιπλέον λιμένες.
Α. Ένα Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο.
Β. Το πλοίο να πληρεί κατ’ ελάχιστον τα παρακάτω στοιχεία:
(α) Να έχει μεταφορική ικανότητα 300 επιβατών το χειμώνα και 450 επιβατών το θέρος.
(β) Να έχει επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 450 τ.μ. εκ των οποίων 250 τ.μ. για
φόρτωση Φ/Γ οχημάτων.
(γ) Να έχει ολικό μήκος 75 μ.

85. ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – ΚΑΒΑΛΑ και επιστροφή ως ακολούθως:
Τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου με δυνατότητα
προσέγγισης σε επιπλέον λιμένες.
Α. Ένα Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο.
Β. Το πλοίο να πληρεί κατ’ ελάχιστον τα παρακάτω στοιχεία:
(α) Να έχει μεταφορική ικανότητα 300 επιβατών το χειμώνα και 450 επιβατών το θέρος.
(β) Να έχει επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 450 τ.μ. εκ των οποίων 250 τ.μ. για
φόρτωση Φ/Γ οχημάτων.
(γ) Να έχει ολικό μήκος 75 μ.

Υ.Γ: Μια και αναφέρθηκε η τελευταία γραμμή, μη επιδοτούμενη, που είναι Σαμοθράκη-Καβάλα. Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Σαμοθράκης Παναγιώτης Παππάς που συχνά βγαίνει και μιλάει για την ακτοπλοϊκή σύνδεση με την πόλη της Καβάλας, γιατί δεν… βάζει τα μεγάλα μέσα και ως θεσμικός που είναι και να φέρει μια εταιρεία να την αναλάβει; Επίσης, αν θεωρεί ακριβές τις τιμές των εισιτηρίων, όπως είπε στην πρόσφατη σύσκεψη στο νησί παρουσία του υπουργού ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, μια και όπως ισχυρίζεται γνωρίζει καλά τα ναυτιλιακά και ακτοπλοϊκά, γιατί δεν φέρνει ένα οχηματαγωγό και ένα ταχύπλοο που να έχουν φθηνότερες τιμές από την υπάρχουσα εταιρεία SAOS Ferries; Να θυμίσουμε απλά ότι τον περασμένο χρόνο, η Cs Ferries με το ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 1 που ήρθε ως “φαντομάς” και με τον ίδιο τρόπο εξαφανίστηκε, είχε ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ από το ΖΕΦΥΡΟΣ της εταιρείας του Μανούση.