Πέτροβιτς: Επιτέλους μεταφορικό ισοδύναμο για Σαμοθράκη. Η Λιμενική Ακαδημία Αλεξανδρούπολης που είναι;

Πέτροβιτς: Επιτέλους μεταφορικό ισοδύναμο για Σαμοθράκη. Η Λιμενική Ακαδημία Αλεξανδρούπολης που είναι;

Την ικανοποίηση του για την καθιέρωση μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά μας και φυσικά την Σαμοθράκη που έχει πληγεί ποικιλοτρόπως, με το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, εκφράζει ο Αντιπεριφερειάερχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς. Παράλληλα όμως, επισημαίνει την απουσία της ίδρυσης Λιμενικής ΣΑκαδημίας στην Αλεξανδρούπολη, όπως είχε υποσχεθεί επανειλημμένα ο υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής.

“Επιτέλους το υπουργείο Ναυτιλίας προχωράει με νομοσχέδιο την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τη Σαμοθράκη. Ένα σημαντικό θέμα που από το 2015 επιτακτικά αναδείξαμε με παρεμβάσεις και υπομνήματά μας στο υπουργείο, με στόχο την επιδότηση του καταβαλλόμενου μεταφορικού κόστους για πολίτες και εμπορεύματα από και προς το ακριτικό μας νησί, σε αναλογία με τις τιμές που ισχύουν για τις ίδιες αποστάσεις στην ηπειρωτική χώρα. Είναι μια απόφαση που δεχόμαστε με ικανοποίηση καθώς μέχρι ενός βαθμού, θα εξισορροπήσει ανισότητες που αντιμετωπίζει η Σαμοθράκη. 


Δεν μπορούμε όμως να ισχυριστούμε το ίδιο για τη διάταξη του νομοσχεδίου, που ενώ προβλέπει ίδρυση Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στην Κάλυμνο, εν τούτοις δεν περιλαμβάνει και δεν αναφέρει κάτι ανάλογο για την ίδρυση Ακαδημίας Λιμενικού Σώματος στην Αλεξανδρούπολη.

Πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό έλλειμμα, που οφείλουν να θέσουν οι βουλευτές του Έβρου, κατά τη διάρκεια συζήτησης του νομοσχεδίου, προς αποκατάσταση μιας χρόνιας αδικίας και εξαγγελίας, που ουδέποτε υλοποιήθηκε”, τονίζει ο κ.Πέτροβιτς. 

Ένα σχόλιο

  1. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟ Μ.Ι
    ΟΙ ΟΠΟΕΣ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΕΞΗΣ

    Προβλέπει διαδικασία περίπλοκη και έντονα γραφειοκρατική που θα απαιτήσει λογιστική συνδρομή, αναπόφευκτα με επιβάρυνση του επιβάτη,
    δεν καλύπτει τους μη μόνιμους κατοίκους των νησιών, στερώντας έτσι ένα παράγοντα ενίσχυσης της χειμαζόμενης τουριστικής κίνησης των συγκεκριμένων νησιών,
    θέτει αυστηρά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια στην παροχή, αποκλείοντας έτσι το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού,
    καθιστά αδύνατη την παρακολούθηση της εφαρμογής του μέτρου στη διακίνηση των εμπορευμάτων και τη μετακίνηση του μειωμένου ναύλου στον τελικό καταναλωτή,
    δεν καλύπτει τις μετακινήσεις φυσικών προσώπων και τη μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ νησιών, που ανήκουν σε διαφορετικές Περιφερειακές Ενότητες
    Σε αυτό το πλαίσιο, το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος προτείνει:

    την οριζόντια μείωση – έκπτωση σε όλα τα εισιτήρια που εκδίδονται από και προς τα νησιά, με τον επιβάτη να καταβάλλει την μειωμένη τιμή κατά την αγορά και την ναυτιλιακή εταιρία να εισπράττει την έκπτωση από το κράτος,
    την αύξηση του προϋπολογιζόμενου ποσού από το ΠΔΕ, καθώς το ποσό των 50 εκατομμυρίων ευρώ είναι πολύ μικρό και μη επαρκές για την καθολική εφαρμογή και αποτελεσματικότητα του μέτρου.

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*