Γιάννης Ζαγκίδης: Γιατί το Zucca cafe-bar είναι το αγαπημένο στέκι της Αλεξανδρούπολης

Γιάννης Ζαγκίδης: Γιατί το Zucca cafe-bar είναι το αγαπημένο στέκι της Αλεξανδρούπολης

Η αγαπημένη καθμερινή συνήθεια και το αγαπημένο στέκι όλων είναι το cafe-bar Zucca στην παραλιακή της Αλεξανδρούπολης. Ο ιδιοκτήτης του Γιάννης Ζαγκίδης, που είναι παράλληλα και μουσικός παραγωγός του Heat Radio 88,3FM μέλος και του συλλόγου καταστηματαρχών εστίασης της Αλεξανδρούπολης, παραχώρησε συνέντευξη στο simposio.news.gr.

Σε τι πιστεύετε ότι διαφοροποιήθηκε το ZUCCA από τα αλλά μαγαζιά και είναι ένα από τα πιο αγαπητά cafe-bar της Αλεξανδρούπολης;

Η διαφοροποίηση του Zucca οφείλεται στη μέριμνά του για προϊόντα υψηλής ποιότητας, σε συνδυασμό με το ζεστό περιβάλλον που παρέχει. Πολλές φορές οργανώνει θεματικά event τα οποία ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του καταστήματος καθώς και στο κατάλληλο ηλικιακά κοινό του. Παρόλα αυτά, το Zucca ξεχωρίζει λόγω του είδους του καφέ που σερβίρει και τις 4 διαφορετικές ποικιλίες του, γεγονός που εξυπηρετεί μεγαλύτερο εύρος προτιμήσεων του εκάστοτε πελάτη.

Πως καλλιεργείται η εμπιστοσύνη ανάμεσα στον πελάτη και την επιχείρηση;

Για να μπορέσει κάθε επιχείρηση να επενδύσει και να κερδίσει την εμπιστοσύνη του πελάτη, θα πρέπει να συνδυάσει αρμονικά την υψηλή ποιότητα προϊόντων έως και την κατάλληλη εξυπηρέτησή τους. Το προσωπικό που απασχολεί μια επιχείρηση παίζει σημαντικό ρόλο καθώς είναι αυτό που γνωρίζει και αναδεικνύει κατάλληλα τα προϊόντα, με την ανάλογη σοβαρότητα και εμπειρία που διαθέτει.

Εσείς που παράλληλα ασχολείστε επαγγελματικά και με το ραδιόφωνο, πιστεύετε πως η διαφήμιση είναι αναπόφευκτη για μια επιχείρηση;

Εννοείται. Ακόμα και η πιο απλή διαφήμιση είναι αρκετή για να αναδείξει τις ιδιαιτερότητες μιας επιχείρησης και να κεντρίσει το κοινό. Η διαφήμιση αποσκοπεί στην αναγνώριση του καταστήματος μέσα από τα προϊόντα, την τοποθεσία στην οποία βρίσκεται ακόμη και από τη διακόσμηση του. Επίσης, εξίσου σημαντική είναι η διαφήμιση και σε επιχειρήσεις οι οποίες έχουν μια σταθερή πορεία, με στόχο την διατήρηση της πελατείας αλλά και την εμπιστοσύνη στην πάροδο του χρόνου.

Ο καφές έχει εξελιχθεί σε μια επιστήμη που όλο και επεκτείνεται. Πόσο δύσκολο είναι για τον επιχειρηματία να μπορεί να έχει τη σωστή ποιότητα καφέ αλλά και η εύρεση ενός εξειδικευμένου barista;

Ο χαρακτηρισμός ενός είδους καφέ ως σωστός είναι υποκειμενικός. Σκοπός του επιχειρηματία, μέσω του barista που θα απασχολήσει, είναι κάθε είδος καφέ να πληροί τις προδιαγραφές μιας αξιοπρεπούς ποιότητας. Από ‘κει και πέρα, είναι στο χέρι κάθε barista, ανάλογα με την εμπειρία που διαθέτει καθώς και τον χρόνο τον οποίο έχει αφιερώσει να αναβαθμίσει τα προϊόντα και να καινοτομήσει στο χώρο αυτό.

Ο κόσμος αναγνωρίζει την καλή ποιότητα των ποτών; Και ποια ποτά είναι πιο δημοφιλή;

Στα 20 χρόνια που δραστηριοποιούμαι στο χώρο αυτό έχω παρατηρήσει πως ο κόσμος μπορεί να κατανοήσει και να ξεχωρίσει τη διαφορά σε ποιοτικά και μη ποτά

Εάν επιλέξεις να διατηρήσεις την ποιοτική πλευρά, τότε οι πελάτες δείχνουν να σε εκτιμούν και να σε προτιμούν. Επιχειρήσεις οι οποίες τείνουν σε λιγότερο ποιοτικά ποτά, απευθύνονται κυρίως σε νεότερο ηλικιακά κοινό το οποίο δεν ενδιαφέρεται κατά κύριο λόγο για την ποιότητα. Όσον αφορά τα δημοφιλή ποτά, βασικός παράγοντας είναι η εποχή που αναφερόμαστε. Για παράδειγμα, τους καλοκαιρινούς μήνες μεγαλύτερη ζήτηση έχουν τα cocktails, gin, ενώ τους χειμερινούς μήνες προτιμούνται πιο δυνατά π.χ whiskey, κλπ

Zucca-Alexandroupoli-Zagidis (8)
Η σωστή επιλογή bartender μπορεί να ανεβάσει τις πωλήσεις της επιχείρησης;

Φυσικά! Ένας bartender παίζει σημαντικό ρόλο μέσα σε μια επιχείρηση. Είναι υπεύθυνος για τη σωστή παρασκευή, δημιουργία και παρουσίαση του προϊόντος μας. Επομένως, ο bartender είναι καλό να ανανεώνει συχνά τις γνώσεις του με σχετικά σεμινάρια, να αναζητά μόνος του καινούριες γεύσεις και ιδέες. Βάση αυτών, μπορεί να δημιουργεί και να πειραματίζεται αναλόγως για ένα ικανοποιητικό και πρωτοπόρο αποτέλεσμα. Έτσι, αυτό έχει αντίκτυπο και στο πελατειακό κοινό μας, το οποίο δείχνει να εκτιμά και να ξεχωρίζει τις γνώσεις μας και τις πρωτοπόρες ιδέες μας στο χώρο .

Αρέσουν περισσότερο στον κόσμο τα θεματικά πάρτι με έναν Dj ή οι live βραδιές;

Και οι δυο περιπτώσεις δίνουν στον κόσμο κίνητρο για την έξοδο τους, αναλογικά με τις προτιμήσεις τους. Συγκεκριμένα, το Zucca έχει επιλέξει ένα χαρακτηριστικό είδος μουσικής αλλά και οι live βραδιές που οργανώνει αρμόζουν στο χώρο, τη μουσική και την πολιτική του καταστήματος.

Ποιες είναι οι τάσεις διασκέδασης;

Οι τάσεις διασκέδασης διακρίνονται ανάλογα με τις σε ποιες ηλικίες αναφερόμαστε. Το νεότερο κοινό προτιμά καταστήματα που προσφέρουν πιο οικονομικές προτάσεις, όπως τα ρακομελαδικα, καφετερίες με νεανικές τιμές παιχνίδια κ.τ.λ. Αντίθετα, το μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό αναζητά επιχειρήσεις με ποιοτικό φαγητό, εξειδικευμένα σε ετικέτες κρασιών αλλά και σε καταστήματα τα οποία εμπνέουν με το χώρο- περιβάλλον τους.

Ποια κοινά λάθη θεωρείτε πως κάνουν πολλοί επιχειρηματίες της εστίασης;

Δεν επενδύουν στην κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού τους για να υπάρχει μια ομοιόμορφη λειτουργία της επιχείρησης, πρέπει να ανανεώνεται ο χώρος και να συμβαδίζει με τις εξελίξεις της αγοράς. Επίσης, σημαντικό λάθος αποτελεί το γεγονός ότι ο ίδιος ο επιχειρηματίας μπερδεύει την ταυτότητα του καταστήματος με αποτέλεσμα να χάνει την ιδιαιτερότητα και το σήμα κατατεθέν του

Τις περισσότερες φορές αυτό επιφέρει αμφισβήτηση στο προϊόν και στον χώρο που προσφέρονται. Έτσι σταδιακά έρχεται και η πτώση της επιχείρησης.

Είσαστε στο Δ.Σ του συλλόγου καταστηματαρχών εστίασης της Αλεξανδρούπολης, πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της ομαδικότητας για τον κλάδο;

Η συνεργασία αποτελεί το σημαντικότερο συστατικό στον κλάδο αυτό. Όλες οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τους ίδιους προβληματισμούς και για την επίλυση τους χρειάζεται μόνο ομαδικότητα χωρίς αντίποινα, ώστε να αποτελέσουμε μια υπολογίσιμη δύναμη

Ποιοι παράγοντες δεν αφήνουν την επιχειρηματικότητα να αναπτυχθεί;

Στους πιο απλούς παράγοντες ανήκει ο επιχειρηματίας ο οποίος δύναται να αντεπεξέλθει σε ένα καινούργιο αντικείμενο, με αποτέλεσμα η άγνοια του στο χώρο αυτό να τον καθιστά αυτοκαταστροφικό. Επίσης, κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν στην κατάρρευση επιχειρήσεων είναι τα κρατικά ζητήματα, όπως η υπερφορολογήσει του κλάδου, πράγμα που δυσχεραίνει την κατάσταση και ο επιχειρηματίας δυσκολεύεται να φέρει εις πέρας τις υποχρεώσεις του.

Πηγή: simposio.news

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*