Πουλάει φορτηγά για να μαζέψει ρευστό η ΕΒΖ. Με υπογραφή Νενεδάκη;

Πουλάει φορτηγά για να μαζέψει ρευστό η ΕΒΖ. Με υπογραφή Νενεδάκη;

Σε τραγική κατάσταση έχει πλέον περιέλθει η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, λόγω της σχεδόν πλήρους απουσίας ρευστότητας, που αναγκάζει την άλλοτε μονοπωλιακή εταιρεία να διοργανώνει ηλεκτρονική δημοπρασία για την πώληση οχημάτων της, προκειμένου να μπουν έστω και μερικές χιλιάδες ευρώ στο ταμείο της.

Με τη βορειοελλαδίτικη βιομηχανία να παραμένει ξανά ακέφαλη ουσιαστικά έπειτα από την παραίτηση του κ. Καραχάλιου από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, σε συνέχεια της παραίτησης του Π. Αλεξάκη από τη θέση του προέδρου, η ΕΒΖ βγάζει, όπως αναφέρθηκε, στο “σφυρί” τον εξοπλισμό της προκειμένου να συγκεντρώσει ρευστό. Η ηλεκτρονική δημοπρασία για οχήματα, φορτηγά και άλλα μεταφορικά μέσα γίνεται μέσω της εταιρείας M. Davis Group Europe και θα ολοκληρωθεί την ερχόμενη Τρίτη, 10 Ιουλίου 2018.

Κι εδώ προκύπτει το ερώτημα, ποιός υπέγραχε για να γίνει η εκποίηση του εξοπλισμού της εταιρείας, αφού ο Πρόεδρος Παναγιώτης Αλεξάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος Δ.Καραχάλιος έχουν παραιτηθεί. Όπως είχε αποκαλύψει το Evros-news.gr, δικαίωμα υπογραφής μετά τους δυο συγκεκριμένους, έχει ο Γιάννης Νενεδάκης από τον Έβρο, διορισμένο μέλος από την Κυβέρνηση στη διοίκηση και ιδιοκτήτης του πάρκινγκ στο λιμάνι Αλεξανδρούπολης. Με τις γνωστές ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΕΙΣ συμβάσεις που υπέγραψε μαζί του η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, χαρίζοντας του εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και ανανεώνοντας χωρίς διαγωνισμό για άλλα 4 χρόνια την παραχώρηση.

ΙΔΟΥ ΚΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΝΕΝΕΔΑΚΗ ΣΤΗΝ ΕΒΖ

ΝΕΝΕΔΑΚΗΣ-ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

Η βαθύτατα ζημιογόνος κρατική βιομηχανία, μετά την πώληση ακινήτων της, τώρα αναγκάζεται να ξεπουλήσει ακόμα και φορτηγά της, αυτοκίνητα, τράκτορες και λοιπό εξοπλισμό, πληρώνοντας τον λογαριασμό έπειτα από δεκαετίες κακοδιαχείρισης και αλόγιστων πολιτικών παρεμβάσεων που είχαν ως στόχο να βολευτεί κομματική πελατεία. Έπειτα από διαρκείς άκαρπες προσπάθειες να πουληθεί, τους τελευταίους μήνες φάνηκε να συζητείται σοβαρά η πρόταση του fund Innovation Brain, που παρουσιάστηκε σε στελέχη του υπουργείου Οικονομίας, της Τράπεζας Πειραιώς και της Ernst & Young, ύψους 54 εκατ. ευρώ. Αυτή προβλέπει ότι θα παραμείνουν 2 από τα 4 εργοστάσια της εταιρείας σε λειτουργία, πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου για τους 220 εργαζομένους, “κούρεμα” της τάξης του 70% στις ληξιπρόθεσμες οφειλές της ΕΒΖ προς την Πειραιώς και 20ετή ρύθμιση για το υπόλοιπο μέρος των οφειλών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ: Να διοικεί την ΕΒΖ μετά την παραίτηση του Προέδρου Π.Αλεξάκη και ο… Νενεδάκης

Ο διευθύνων σύμβουλος του Innovation Brain, Lukas Fecker, κατέστησε σαφές σε όλους τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση ότι ενδιαφέρεται για το σύνολο του ομίλου και όχι μόνο για τις δραστηριότητες της Σερβίας. Επιθυμεί να επενδύσει σημαντικά κεφάλαια και έχει στρατηγικά σχέδια για την ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς, παραγωγικά και εμπορικά.

Χωρίς business plan

Καθώς, όμως εμφανίστηκαν, για άλλη μία φορά από την πλευρά συνδικαλιστών και εργαζομένων αντιρρήσεις και επιχειρήματα κατά της συγκεκριμένης πρότασης, υποστηρίζοντας ότι επί της ουσίας προβλέπεται διαχωρισμός σε “καλή” και “κακή” ΕΒΖ, επανήλθε στο προσκήνιο έτερη πρόταση, κοινοπραξίας με επικεφαλής το Kingsley Capital Partners, για την ΕΒΖ.

Ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας, κ. Χρήστος Φαρμάκης, στις συναντήσεις που έχει πραγματοποιήσει έχει αναφέρει πως η ΕΒΖ αποτελεί “επενδυτική ευκαιρία” και δίνει 70 εκατ. ευρώ, αλλά θα πρέπει να υπάρξει “κούρεμα” των υποχρεώσεων προς την Πειραιώς. Αν και η κοινοπραξία της Kingsley Capital Partners δεν είναι μέχρι σήμερα σε θέση να παρουσιάσει κάποιο χειροπιαστό σχέδιο σωτηρίας της ΕΒΖ, ούτε business plan ή proof of funds, αφού ακόμη βρίσκεται σε “φάση ενημέρωσης”, εντούτοις οι συζητήσεις με το Innovation Brain, το οποίο έχει καταθέσει πλήρη φάκελο και business plan, έχουν σταματήσει. Και όλα αυτά όταν πληροφορίες θέλουν την ΕΒΖ να “αντέχει” οικονομικά μέχρι τα τέλη του μήνα.

Εάν, ωστόσο, δεν ευοδωθούν οι προσπάθειες αυτές που καταβάλλονται, η ΕΒΖ θα βρεθεί προ πλήρους αδιεξόδου. Ήδη υπάρχουν σενάρια ότι έχει εξεταστεί η ένταξή της σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης ή ακόμα και η πτώχευση, φορτώνοντας στους Έλληνες φορολογούμενους τα δάνειά της, ύψους άνω των 160 εκατ. ευρώ (δάνεια που πέρασαν στην Πειραιώς όταν απορρόφησε το “καλό” κομμάτι της Αγροτικής Τράπεζας). Οι επιλογές αυτές δεν αποτελούν προτεραιότητα για την κυβέρνηση, που συνεχίζει να αναζητά διέξοδο, χωρίς ωστόσο να διαφαίνεται η πολιτική βούληση για οριστική λύση.

Πηγή: capital.gr

Μοιραστείτε το άρθρο

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*