Με πολύ μεγάλη επιτυχία αναβίωσε και φέτος στο ύψωμα «Χίλια», αλλά και στο χωριό στην Ρούσα Σουφλίου, η Αλεβίτικη παραδοσιακή εκδήλωση πάλης με λάδι, που διοργανώνεται εδώ και επτά αιώνες στις αρχές Αυγούστου, από τους συμπατριωτες μας μουσουλμάνους Αλεβίτες της περιοχής.
Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν την Παρασκευή στη Ρούσα και ολοκληρώνονται σήμετα και διοργανώνονται από την «Επιτροπή Αλεβιτών Μουσουλμάνων Θράκης». Πρόκειται για τις εκδηλώσεις της πάλης με λάδι, το πανηγύρι στο ύψωμα “Χίλια” της ορεινής περιοχής Σουφλίου, ένα πανηγύρι με θρησκευτική χροιά για τους Αλεβίτες (Μπεκτασήδες), Στην εκδήλωση που έγινε την Παρασκευή στη Ρούσα παρέστησαν ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς και ο δήμαρχος Σουφλίου Βαγγέλης Πουλιλιός.
Χθες Σάββατο πραγματοποιήθηκε οι αγώνες πάλης με λάδι, με τον παραδοσιακό τρόπο δηλαδή, στο ύψωμα του “Χίλια” και αποτέλεσαν “πόλο έλξης” όχι μόνο για τους μουσουλμάνους συμπατριώτες μας, αλλά και πολλούς Χριστιανούς επισκέπτες. Από πέρυσι οι εκδηλώσεις επέστρεψαν και πάλι στην παραδοσιακή τους μορφή, όπως διεξάγονταν δηλαδή εδώ και 7 αιώνες, χάρη στην «Επιτροπή Αλεβιτών Μουσουλμάνων Θράκης». Γιατί είναι αλήθεια ότι κάποια στιγμή συγκεκριμένα στελέχη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης με καλές σχέσεις με το Τουρκικό Προξενείο της Κομοτηνής αλλοίωσαν την “εικόνα” τους.
Να τονίσουμε ότι οι περίπου 3.000 εναπομείναντες Μπεκτασηδες της Ελλάδος κατοικούν στον Έβρο και έχουν τον Τεκέ του Σεγητ Αλή Σουλτάν (Seyyid Ali Sultan Dergahı) 3 χιλιόμετρα έξω από το χωριό Ρούσα του δήμου Σουφλίου. Εδώ και επτά αιώνες περίπου οι κάτοικοι των γύρω χωριών, διοργανώνουν διάφορες εκδηλώσεις και αγώνες πάλης με επίκεντρο πάντα αυτό το χώρο λατρείας.
Από το καλοκαίρι του 2017 υπήρξαν κάποιες τριβές με θρησκευτικούς και πολιτικούς παράγοντες της μειονότητας και μια δεύτερη διοργάνωση που αποδίδουν σε προσπάθεια ελέγχου των Μπεκτασήδων στην Ελλάδα από την “άρχουσα τάξη της μειονότητας”, αναφέρει ο Κιαμήλ Σιτζάκ Εμίν και η οποία παραγκωνίστηκε από τους κατοίκους και τους περισσότερους παράγοντες. Παρόλα αυτά και φέτος είχαν προαναγγείλει εκδηλώσεις στις 27-28-29 Ιουλίου, κάτι που βρίσκει αντίθετους τους Αλεβίτες που το θεωρούν “καπέλωμα” της πολιτιστικής τους κληρονομιάς και τελικά αυτές ματαιώθηκαν.