SAOS Ferries: Πρόεδρος του ΟΛΑ και δήμαρχος Σαμοθράκης την αντιμετωπίζουν ως… εχθρό

SAOS Ferries: Πρόεδρος του ΟΛΑ και δήμαρχος Σαμοθράκης την αντιμετωπίζουν ως… εχθρό

Τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Χρήστο Δούκα και τον δήμαρχο Σαμοθράκης Θανάση Βίτσα, εκτός από τον ΣΥΡΙΖΑ, φαίνεται ότι τους συνδέει και το μίσος κατά της SAOS Ferries και του ιδιοκτήτη της Φώτη Μανούση.

Ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό, όσα δηλώνουν αλλά και πράττουν, δείχνουν ξεκάθαρα πως αντιμετωπίζουν την μοναδική ακτοπλοϊκή εταιρεία που συνδέει το νησί με την Αλεξανδρούπολη, ως… εχθρό. Δεν είναι βέβαια οι μοναδικοί, το ίδιο ισχύει και για τους στενούς συνεργάτες του κ.Βίτσα στην δημοτική αρχή, με πρώτο και καλύτερο τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Παναγιώτη Παππά. Όταν οι θεσμικοί φορείς, που πρέπει να επιδιώκουν με διαλλακτικότητα και ψυχραιμία την συνεργασία και την σύνθεση απόψεων, κάνουν το ακριβώς αντίθετο, τότε έχουν την κύρια ευθύνη για τις εξελίξεις. Γιατί αυτοί, είτε εκλέγονται από τον κόσμο για να δίνουν λύση στα προβλήματα του και όχι να δημιουργούν περισσότερα, είτε διορίζονται από την εκάστοτε Κυβέρνηση για τον ίδιο ακριβώς λόγο.

Την αρχή έκανε ο δήμαρχος Θανάσης Βίτσας, όταν την άνοιξη με αφορμή ένα τεχνικό πρόβλημα στο ΣΑΟΣ ΙΙ που το ακινητοποίησε μόλις τρεις ημέρες, ξαφνικά απέκτησε γνώσεις… μηχανικού και άρχισε να αφήνει απαράδεκτα υπονοούμενα και αιχμές για την κατάσταση του πλοίου. Ο ίδιος όμως στάθηκε ανίκανος να βρει κάποια λύση, μαζί με το υπουργείο Ναυτιλίας, για αναπλήρωση του ΣΑΟΣ ΙΙ που έπρεπε από το Νοέμβριο να μπει σε ακινησία για να γίνει η συντήρηση και επισκευή του όπως προβλέπει ο νόμος.

Ο κ.Βίτσας, που το καλοκαίρι του 2017, μαζί με τους συνεργάτες του στη δημοτική αρχή και κάποιους επιχειρηματίες από το νησί, με τους οποίους τώρα βρίσκεται σε κόντρα, έκαναν… ιερό αγώνα και “επιστράτευσαν” τους φίλους τους ιδεολογικά βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρώτη τη Νατάσα Γκαρά, ώστε να πάρει άδεια εκτέλεσης δρομολογίων το ταχύπλοο Σαμοθράκη 1″, παρ’ ότι δεν είχε όλα τα απαραίτητα έγγραφα. Θυμάστε το συγκεκριμένο σκάφος που… εξαφανίστηκε  ως… φαντομάς πριν ένα χρόνο και βρέθηκε τον Μάρτιο να εκτελεί κρουαζιέρες στα νησιά των Σποράδων; Ούτε μια λέξη δεν βρήκε να πει και πολύ περισσότερο μια ανακοίνωση εναντίον των ιδιοκτητών τουνα κάνει ο δήμαρχος της Σαμοθράκης που με την πρώτη ευκαιρία επιτίθεται στον Φώτη Μανούση.

Στη συνέχεια προέκυψε το θέμα με την μεταφορά των σκουπιδιών και παρ’ ότι η εταιρεία SAOS Ferries έδειξε καλή διάθεση και έδωσε λύση, όπως έδινε επί 10 χρόνια για το νησί αν και δεν ήταν υποχρεωμένη, ο κ.Βίτσας ανακάλυψε ότι του κάνει “πόλεμο” ο Μανούσης. Για την δική του αναβλητικότητα και ανικανότητα να δώσει λύσεις (όπως δεν έδωσε και στο νησί σε πολλά θέματα, ένα χρόνο τώρα μετά την μεγάλη καταστροφή της θεομηνίας την 25η Σεπτεμβρίου 2017). Αντιμετωπίζει λοιπόν ως… εχθρό, τον ιδιοκτήτη της εταιρείας που χρόνια τώρα αποτελεί την λύση στην ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη.

Ο… κρατικοδίαιτος Δούκας ειρωνεύεται τον

επιχειρηματία που επένδυσε στο νησί εκατομμύρια ευρώ

Ο κρατικοδίαιτος Πρόεδρος του ΟΛΑ  Χρήστος Δούκας που κόπτεται για τα συμφέροντα του Οργανισμού, είναι γνωστό ότι αποδέχθηκε να χαριστούν 175.610,16 ευρώ στον ιδιοκτήτη του parking του λιμανιού, φίλο του  και “σύντροφο” του στον ΣΥΡΙΖΑ Γιάννη Νενεδάκη, με αναδρομική ισχύ του μηνιαίου ενοικίου από το 2015. Το ΣΚΑΝΔΑΛΟ αυτό είχε αποκαλύψει το Evros-news.gr, αλλά ο λαλίστατος κ.Δούκας ποτέ δεν απάντησε. 

Όπως δ απάντησε επί της ουσίας στις καταγγελίες του κ.Μανούση, ότι η τιμή για το νερό που πληρώνει στην Σαμοθράκη ο κάθε πολίτης είναι 0,5 ευρώ το κυβικό και η τιμή για την SAOS πάντα στην Σαμοθράκη 2.5 ευρώ το κυβικό, Δηλαδή 500% ακριβότερο. Η αύξηση που εφαρμόζει στο ηλεκτρικό ρεύμα ειναι μικρότερη, αλλά και πάλι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που πληρώνει για παράδειγμα το καφέ που βρίσκεται μέσα στον χώρο του λιμανιού. Φυσικά τώρα ήρθε και το υπέρογκο χαράτσι, για σκουπίδια που το πλοίο δεν παραδίδει στην Αλεξανδρούπολη.

Αντίθετα, ο διορισμένος από την Κυβέρνηση και κρατικοδίαιτος Πρόεδρος του ΟΛΑ, ειρωνεύεται στην ανακοίνωση του τον Φώτη Μανούση, λέγοντας ότι “ευθύνεται ο ίδιος και οι ακτοπλοϊκές εταιρίες του για την πολυετή  «ομηρία» ενός νησιού,  στην υπηρέτηση των μονοπωλιακού χαρακτήρα «επιχειρηματικών» συμφερόντων”. Τόσο ο κ.Δούκας, που προαναγγέλει πρωτοβουλίες του ΟΛΑ για την εξεύρεση άλλων λύσεων, προφανώς πλοίων για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης, όσο και ο δήμαρχος κ.Βίτσας ξεχνούν όμως τα εξής:

  1. Πέρα από το περσινό… ναυάγιο της περίπτωσης του “Σαμοθράκη 1”, οι ιδιοκτήτες του οποίου το… έσκασαν νύχτα απ’ την γραμμή (αλήθεια γιατί δεν το στήριξαν οικονομικά δήμαρχος και Δούκας για να το κρατήσουν αφού κόπτονται για λύσεις και καταπολέμηση του μονοποωλίου;) υπάρχουν και πολλά ακόμα παραδείγματα.
  2. Ξεχνούν την περίπτωση του “ΗΛΙΟΣ”, με τον πρώην δήμαρχο Γιώργο Χανό που έκανε… μια τρύπα στο νερό, είχε ως αποτέλεσμα κάποιοι Σαμοθρακίτες να χάσουν τα χρήματα τους και άλλοι να έχουν ακόμα και ως σήμερα δικαστικά μπλεξίματα;
  3. Θυμούνται ότι ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης, έκανε μεγαλόπνοα σχέδια, θα ναυπηγούσε πλοίο για την Σαμοθράκη και θα κατατρόπωνε τον Μανούση, αλλά ξαφνικά διαπίστωσε ότι αυτό δεν είναι εφικτό οικονομικά;
  4. Όταν αναφέρει ο κ.Δούκας ότι “ο Οργανισμός θα πάρει άμεσα τις πρωτοβουλίες, και θα προκαλέσει εκείνες τις επαφές και συνεργασίες  με την τοπική κοινωνία και τα αρμόδια Υπουργεία,  με στόχο να σταματήσει με οριστικό τρόπο αυτή η απαράδεκτη  κατάσταση”, τί ακριβώς εννοεί; Περιπτώσεις του “ΗΛΙΟΣ” ή της πρωτοβουλίας Τοψίδη που επίσης “ναυάγησε” με κρότο και ο ίδιος είναι ακόμα στα δικαστήρια με τον κ.Μανούση;
  5. Με τα αρμόδια υπουργεία τί ακριβώς θα κάνει ο κ.Δούκας; Ξεχνάει ότι το υπουργείο Ναυτιλίας προκήρυξε για φέτος την γραμμή Λαύριο-Λήμνος-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, αλλά από την στιγμή που δεν ενδιαφέρθηκε η SAOS Ferries, δεν εμφανίστηκε κανείς και έτσι φέτος το καλοκαίρι δεν έγινε το συγκεκριμένο ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟ δρομολόγιο, ενώ πέρυσι είχε πραγματοποιηθεί επειδή αποφάσισε να ασχοληθεί ο Φώτης Μανούσης;
  6. Δεν γνωρίζουν οι κύριοι Δούκας και Βίτσας, ότι προκηρύχθηκε διαγωνισμός από το υπουργείο Ναυτιλίας για την ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος-Μυτιλήνη, που τόσο είχε… διαφημιστεί και την ζητούσαν ορισμένοι, αλλά επειδή δεν έδειξε ενδιαφέρον η SAOS Ferries, δεν εμφανίστηκε καμιά εταιρεία να την αναλάβει;
  7. Ξέρουν επίσης πολύ καλά και οι δυο τους και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Παναγιώτης Παππάς που δήλωνε πως περιμένουν στην Καβάλα… 5 εκατομμύρια τουρίστες να έρθουν στην Σαμοθράκη αν υπάρξει ακτοπλοϊκή γραμμή που να την συνδέει με το νησί, ότι και αυτή η γραμμή ΠΡΟΚΗΡΥΧΘΗΚΕ από το υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά κανένας δεν εμφανίστηκε να την αναλάβει. 
  8. Αναφέρει επίσης ότι η γραμμή που εξυπηρετεί το πλοίο του κ. Μανούση με σύμβαση με το Δημόσιο, είναι επιδοτούμενη με περίπου 1 εκ. ευρώ ετησίως. Γιατί λοιπόν, αφού τα… κονομάει τόσο χοντρά ο ιδιοκτήτης του ΣΑΟΣ, δεν βρέθηκαν άλλες εταιρείες ή πλοιοκτήτες για να ενδιαφερθούν και να βάλουν τα πλοία τους, αλλά προσπαθούν πότε ο Χανός και πότε ο Τοψίδης να βρουν λύσεις, που τώρα προαναγγέλει ότι θα… ψάξει ο ίδιος. Αφού είναι τόσο κερδοφόρα, πως δεν γίνεται… συνωστισμός ενδιαφερομένων;

ΙΔΟΥ λοιπόν ένα σωρό περιπτώσεις και πεδίον δόξης λαμπρόν για τους Δούκα, Βίτσα, Παππά, ώστε να σπάσουν την “πολυετή  «ομηρία» ενός νησιού και την υπηρέτηση των μονοπωλιακού χαρακτήρα «επιχειρηματικών» συμφερόντων του κ.Μανούση” που αναφέρει στην ανακοίνωση του ο ΟΛΑ. Γιατί δεν έκαναν τίποτα; Μήπως επειδή, όπως είπε σε κάποια ραδιοφωνική του συνέντευξη ο κ.Παππάς, έχει ιδέες (σαν αυτές που διατυπώνει και ο κρατικοδίαιτος Χρήστος Δούκας), αλλά του λείπουν τα χρήματα;

Κι επειδή ο κ.Δούκας αναφέρει ότι ο ίδιος ενδιαφέρεται για την θωράκιση της γραμμής Αλεξανδρούπολης-Σα,μοθράκης και όχι ο Φώτης Μανούσης, ξεχνάει πόσες φορές έχει κάνει συγκεκριμνένες προτάσεις εδώ και χρόνια ο ιδιοκτήτης της SAOS Ferries για τη συγκεκριμένο θέμα;

  1. Ζητώντας να εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο πριν ακόμα το “ανακαλύψει” η Κυβέρνηση που τον διόρισε Πρόεδρο του ΟΛΑ, ώστε να ανακουφιστεί οικονομικά ο κόσμος της Σαμοθράκης;
  2. Προτείνοντας να υπάρξει ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ της γραμμής για την Αλεξανδρούπολη όλο τον χρόνο, όπως συμβαίνει με άλλα νησιά του Αιγαίου, για είναι πιο φθηνό το εισιτήριο και να πηγαίνουν περισσότεροι επισκέπτες στο νησί.
  3. Ζητώντας μεγαλύτερη διάρκεια ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ του δρομολογίου για το Λαύριο, ώστε να έρθει περισσότερες κόσμος από την Αθήνα και πολλά ακόμα.
  4. Δεν ενδιαφέρει τον Φώτη Μανούση η ακτοπλοϊκή σύνδεση, όταν στα 70 του χρόνια, αντί να αράξει στο σπίτι του στη Σαμοθράκη όπωως έκανε τώρα το καλοκαίρι ή στην Αθήνα, ξόδεψε πέρυσι και φέτος με τη ναυπήγηση του ΖΕΦΥΡΟΣ και την μετατροπή του ΣΑΟΝΗΣΟΣ εκατομμύρια ευρώ γι’ αυτό ακριβώς το θέμα;
  5. Όταν αποτελεί τον επιχειρηματία, που μαζί με τα πλοία και το εκπληκτικό κτήμα και Οινοποιείο ΜΕΛΜΑΡ, έχει κάνει τις μεγαλύτερες επενδύσεις από κάθε άλλον στην Σαμοθράκη αν και δεν κατάγεται από αυτή, επειδή αγαπάει το νησί;

Ξεχνάει την παροιμία για τον… λύκο με τα πρόβατα

Λέει και κάτι ακόμα ο κρατικοδίαιτος Πρόεδρος του ΟΛΑ Χρήστος Δούκας. “Όσο για την αόριστη απειλή για την τύχη του ΣΑΟΣ , το ίδιο έργο το έχουμε ξαναζήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια”. Προφανώς ξεχνάει την  γνωστή παροιμία για τον… λύκο και τα πρόβατα. Είναι αλήθεια, πως όλα αυτά τα χρόνια ο Φώτης Μανούσης έχει δηλώσει πως σκέφτεται να πάρει τα πλοία του και να αποχωρήσει, επειδή ορισμένοι του κάνουν “πόλεμο” αντί να επιδιώκουν τη συνεργασία μαζί του, για μια καλύτερη ακτοπλοϊκή συγκοινωνία του νησιού και εξυπηρέτηση των κατοίκων κιαι των επισκεπτών.

Αν όμως φτάσει στο… αμήν και πάρει το ΖΕΦΥΡΟΣ και το ΣΑΟΝΗΣΟΣ σε πρώτη φάση και το ΣΑΟΣ ΙΙ του χρόνου που λήγει η σύμβαση με το Δημόσιο και φύγει σε κάποιο άλλο νησί, να δούμε τότε ποιός θα δώσει την λύση. Γιατί ο δήμαρχος Θανάσης Βίτσας αν χάσει την καρέκλα, θα γυρίσει στο σχολείο που διδάσκει, θα παίρνει τον μισθό του, ο κ.Παππάς θα είναι στην Αλεξανδρούπολη στο ιατρείο του και θα ζει μια χαρά. Ο κ.Δούκας έτσι και αλλιώς θα αποτελεί παρελθόν από τον ΟΛΑ μια και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα είναι Κυβέρνηση και αυτοί που θα έχουν το πρόβλημα θα είναι οι επιχειρηματίες της Σαμοθράκης, αφού χωρίς αξιόπιστη συγκοινωνία ποός τουρίστας θα πάει στο νησί (πέρα από αυτούς του ελεύθερου κάμπινγκ) και φυσικά πάνω απ’ όλα οι κάτοικοι. Γιατί φέτος που έπαθε μηχανική βλάβη το ΣΑΟΣ ΙΙ και ακινητοποιήθηκε μόλις τρεις ημέρες, ο κ.Βίτσας… ξεσήκωσε τον κόσμο και φυσικά όπως και για την ακινησία, στάθηκε ανίκανος να βρει κάποια άλλη λύση.

Ο δήμαρχος Βαγγέλης Λαμπάκης δεν έχει άποψη;

Αλήθεια, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Βαγγέλης Λαμπάκης δεν έχει άποψη για όλα αυτά, ώστε να πάρει θέση; Η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Σαμοθράκη θα πρέπει να τον ενδιαφέρει, γιατί αν υπάρχει πρόβλημα επηρεάζεται και η τουριστική κίνηση της πόλης του. Ο ίδιος μετά την θεομηνία και τις καταστροφές στο νησί και άλλες φορές, δεν δηλώνει πως έχει… υπό την σκέπη του τον δήμο Σαμοθράκης; Γιατί αυτή η εκκωφαντική σιωπή και απουσία; Μόνο να κουβαλάει, πέρυσι τον Οκτώβριο μετά την καταστροφή, μερικές πλαστικές σωλήνες της ΔΕΥΑΑ με τον τότε Πρόεδρο Βαγγέλη Μυτιληνό και να καλεί τις κάμερες για να κάνει δηλώσεις πως ενδιαφέρεται ήξερε;

Τώρα που βλέπει όσα γίνονται, γιατί δεν ασχολείται με το θέμα και να μεσολαβήσει αν χρειαστεί ώστε να βρεθεί η “χρυσή τομή”. Επειδή ο “κολλητός” του Παναγιώτης Κουρουμπλής, που θα του έφερνε και την Λιμενική Ακαδημία στην Αλεξανδρούπολη και είχε… έτοιμο και το κτίριο του παλαιού Νοσοκομείου, εκδιώχθηκε στον ανασχηματισμό, δεν τον ενδιαφέρει αν υπάρξει πρόβλημα με την ακτοπλοϊκή σύνδεση;