ΕΒΖ: Ξεκίνησε η συγκομιδή τεύτλων στον Έβρο, αλλά ουδείς γνωρίζει πως θα μεταφερθούν στο Πλατύ

ΕΒΖ: Ξεκίνησε η συγκομιδή τεύτλων στον Έβρο, αλλά ουδείς γνωρίζει πως θα μεταφερθούν στο Πλατύ

Ένα ατελείωτο μπάχαλο, με τεράστιες ευθύνες της Κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και φυσικά της διορισμένης από αυτήν διοίκησης της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ανάμεσα τους και ο εξ Αλεξανδρουπόλεως Γιάννης Νενεδάκης), έχει δημιουργηθεί και πάλι τις τελευταίες μέρες.

Δεν είναι μόνο το “ναυάγιο” της πολυδιαφημισμένης περίπτωσης Innovation Brain και Λούκας Φέκερ, στην οποία αναφερθήκαμε χθες, αλλά και το γεγονός ότι ενώ ξεκίνησε το μάζεμα των τεύτλων παντού και φυσικά σε όσους καλλιέργησαν στον Έβρο, ουδείς γνωρίζει, ούτε και η διοίκηση της ΕΒΖ, πως αυτά θα μεταφερθούν στο Π{λατύ Ημαθίας. Εκεί που βρίσκεται το μοναδικό εργοστάσιο που θα δουλέψει φέτος, μια και τα υπόλοιπα, ανάμεσα τους και αυτό της Ορεστιάδας, είναι οριστικά κλειστά.

Σύμφωνα με όσα γράφει το ypaithros.gr, μετά από αλλεπάλληλες παρατάσεις, δόθηκε τελικά στις αρχές της εβδομάδας σήμα στους παραγωγούς να ξεκινήσουν τη συλλογή των τεύτλων από τα χωράφια τους, ώστε αυτά να σταλούν για επεξεργασία στο εργοστάσιο του Πλατέος.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, ουδείς αυτήν τη στιγμή μπορεί να τοποθετηθεί με σιγουριά πάνω στο πιο σημαντικό ίσως ζήτημα: Αν δηλαδή θα λειτουργήσει και του χρόνου η πολύπαθη βιομηχανία και ποιο θα είναι το μέλλον της καλλιέργειας μόλις ολοκληρωθεί η φετινή «λειψή» καμπάνια. Πριν από λίγα εικοσιτετράωρα, οι καλλιεργητές άκουσαν για πολλοστή φορά την κυβέρνηση, δια στόματος του υφυπουργού Ανάπτυξης, Στέργιου Πιτσιόρλα, να τους διαβεβαιώνει ότι «όλα έχουν τακτοποιηθεί». Στην πράξη, όμως, όπως οι περισσότεροι διαπιστώνουν, κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Με τρένο ή με φορτηγό;

Η ειδοποίηση από τη διοίκηση της ΕΒΖ, ώστε να ξεκινήσει η συγκέντρωση των τεύτλων από τα 15.000 περίπου στρέμματα που καλλιεργήθηκαν φέτος, δόθηκε τελικά τη Δευτέρα 29 Οκτωβρίου. Ωστόσο, ακόμα και βασικά ζητήματα που σχετίζονται με την εξέλιξη της διαδικασίας δεν φαίνεται να έχουν πλήρως διευθετηθεί. Αυτό επιβεβαίωσε, μιλώντας στην «ΥΧ», ο διευθ. σύμβουλος της ΕΒΖ, Χρήστος Πούρης, χωρίς πάντως να γίνει πιο συγκεκριμένος ως προς το ποια είναι ακριβώς τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν και δυσχεραίνουν την καμπάνια.

Αν και οι ενδείξεις συνηγορούν ότι βρέθηκε φόρμουλα συνεννόησης με τη ΔΕΠΑ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις οφειλές που διατηρεί προς τις δύο εταιρείες η ζαχαροβιομηχανία, τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, το θέμα του τρόπου μεταφοράς των τεύτλων δεν είχε ξεκαθαρίσει.

«Μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε και φορτηγά, εκεί όμως το κόστος θα αυξηθεί σε σχέση με το τρένο. Το θέμα είναι το αύριο της βιομηχανίας, που παραμένει αβέβαιο. Αντί να ξεκαθαρίζει η κατάσταση με τα χρέη, το τι ανήκει και τι αναλογεί σε ποιον, τα πράγματα γίνονται πιο περίπλοκα. Ακόμα και αν κάποιος ενδιαφέρεται να επενδύσει στη ζάχαρη, δεν μπορεί να βγάλει άκρη», ανέφερε ο παραγωγός από το Πλατύ, Παύλος Μπογιαννίδης.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συλλόγου Τευτλοπαραγωγών Κεντρικής Μακεδονίας, Αθανάσιος Πίππας, παρουσιάζεται απογοητευμένος: «Από την καθυστέρηση στην έναρξη της καμπάνιας, αρκετά τεύτλα έχουν μειωμένο ζαχαρικό τίτλο. Ο κ. Πιτσιόρλας μας είπε ότι όλα λύθηκαν, τίποτα όμως δεν έχει λυθεί», δηλώνει.

«Παρών – απών» ο Φέκερ

Σιγή επικρατεί εντωμεταξύ από πλευράς Innovation Brain και Λούκας Φέκερ, μετά την προ δύο εβδομάδων δημόσια τοποθέτηση του τελευταίου περί εξασφαλίσεων που ζητήθηκαν, αλλά δεν δόθηκαν. Αν και ο ίδιος φέρεται να διατηρεί ανοιχτή γραμμή με τους τευτλοπαραγωγούς, όσο ο καιρός περνά και ο ίδιος δεν βάζει χρήματα, φαίνεται να χάνει όσα ερείσματα εμπιστοσύνης είχε χτίσει μέχρι σήμερα.

Πηγή: ypaithros,gr

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*