Green Colα: Η εταιρεία από την Ορεστιάδα που αφαίρεσε τη ζάχαρη από τα αναψυκτικά

Η πορεία της Green Colα που ξεκίνησε από το εργοστάσιο της στην Ορεστιάδα και λάνσαρε στην Ελλάδα τα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη, με αποτέλεσμα την ραγδαία άνοδο και την εξάπλωση παγκοσμίως. Επόμενος στόχος η αύξηση των εξαγωγών στο 50% του τζίρου.

Διαβλέποντας την τάση που είχε ξεκινήσει να διαμορφώνεται παγκοσμίως στην αγορά αναψυκτικών, ένα στέλεχος της αγοράς με μακρά εμπειρία στο χώρο, αποφάσισε να κάνει τη δική του επιχειρηματική κίνηση. Κεντρική ιδέα του εγχειρήματος, το οποίο ξεκίνησε να υλοποιεί το 2010 ο Περικλής Βενιέρης, ήταν η δημιουργία αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη, φωσφορικό οξύ, ασπαρτάμη και συντηρητικά. Από εκεί και ύστερα ξεκίνησε η ανάπτυξη ενός προϊόντος, με χαρακτηριστικό μαύρο κουτί και έντονα πράσινα γράμματα, τα οποία σχηματίζουν το λογότυπό της. Η ονομασία του, Green Cola. Βασική φιλοσοφία τoυ καινοτόμου για τα δεδομένα της αγοράς αναψυκτικού, ήταν η δημιουργία ενός ποτού, το οποίο θα αντικαθιστούσε τις συνήθεις γλυκαντικές ουσίες που χρησιμοοιούνταν, με τη στέβια, η οποία είναι αποκλειστικά φυτικής προέλευσης.

Ο Βενιέρης ίδρυσε τη Green Cola, στην ακριτική Ορεστιάδα, εξαγοράζοντας την Ένωση Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών, γνωστής ευρύτερα ως ΕΠΑΠ. Παρά το γεγονός ότι η κίνησή του θεωρήθηκε αρκετά τολμηρή, δεδομένου ότι συνέπεσε με την έναρξη της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, ο ιδρυτής της συνεργάστηκε με τους Στέφανο Οκταποδά και Ευάγγελο Μαρινόπουλο, με σκοπό να πείσουν το καταναλωτικό κοινό για την ύπαρξη μίας διαφορετικής προσέγγισης στα αναψυκτικά. Βασικό τους στοίχημα δημιουργώντας τη Green Cola, ήταν να εκπαιδεύσουν τους καταναλωτές για ένα προϊόν που παρασκευάζεται στην Ελλάδα και δεν περιέχει ζάχαρη.

Η ΕΠΑΠ με πορεία από το 1959

Η ΕΠΑΠ, η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί το 1959, παρασκεύαζε εκτός από δικά της αναψυκτικά, με την ονομασία, Sparky. Ταυτόχρονα, είχε αναλάβει την εμφιάλωση για λογαριασμό της Coca-Cola 3E για 26 χρόνια, αποτελώντας μία μικρή επιχείρηση με τζίρους της τάξεως του 1,5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τη χρήση του 2010. Σημειώνεται ότι ο Περικλής Βενιέρης, είχε διατελέσει επί σειρά ετών υψηλόβαθμο στέλεχος της Coca-Cola.

Η είσοδος στα σούπερ μάρκετ και οι εξαγωγές

Από το 2014, η Green Cola, άρχισε να ισχυροποιεί σημαντικά την παρουσία της στο ελληνικό λιανεμπόριο, με την είσοδό της στα σούπερ μάρκετ και την ταυτόχρονη έναρξη των εξαγωγών της. Με αυτό τον τρόπο κατάφερε να επεκτείνει ταυτόχρονα την παραγωγή καθώς και την εμπορική της δραστηριότητα σε Μεγάλη Βρετανία, Ισπανία, Γερμανία και Ρουμανία, με συνεργασίες βασισμένες στο μοντέλο franchise, αναπτύσσοντας τις πωλήσεις της.

Η είσοδος του Γιάννη Χήτου στο μετοχικό σχήμα

Ένα χρόνο αργότερα, μπήκε στην εταιρεία ένας σημαντικός επιχειρηματίας, με δραστηριότητα στο χώρο των ποτών. Ο λόγος για το Γιάννη Χήτο, πρόεδρος τότε στη Χήτος ΑΒΕΕ, η οποία παράγει το νερό Ζαγόρι, και μέτοχος κατά την περίοδο εκείνη, της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας. Το αρχικό ποσοστό που απέκτησε ο Γ. Χήτος ανήλθε στο 25% των μετοχών της εταιρείας. Την ίδια χρονιά, η Green Cola λάνσαρε την Pure Cola, η οποία περιέχει εγχύλισμα πράσινου τσαγιού με στέβια, εντάσσοντας ένα ακόμα καινοτόμο προϊόν στο χαρτοφυλάκιό της.

Ανάπτυξη 200% σε τέσσερα χρόνια

Χαρακτηριστικό της αναγνώρισης που κέρδισε σε σύντομο χρονικό διάστημα, ήταν το γεγονός ότι η Green Cola, σε διάστημα τεσσάρων ετών, είχε ήδη καταγράψει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 200%. Ήδη, είχε εντάξει στην γκάμα των προϊόντων που πωλούσε, εκτός από την Green και την Pure Cola, τα Mix & Match και Mad Mojito, ενώ κατέλαβε τη δεύτερη θέση στα αναψυκτικά τύπου cola, πίσω από την κυρίαρχη εταιρεία της αγοράς, Coca-Cola.

Δημιουργία παραγωγικής μονάδας και στην Αττική

H αύξηση της ζήτησης για τα προϊόντα της με την ταυτόχρονη ανάγκη για μεγαλύτερη παραγωγή, οδήγησε τα στελέχη της Green Cola στη ανεύρεση νέας παραγωγικής μονάδας για την δημιουργία των προϊόντων της στην Αττική. Έτσι, υπέγραψε συμφωνία με την Optimal Supply Chain, η οποία εμφιαλώνει το Metaxa για λογαριασμό του γαλλικού κολοσσού οινοπνευματωδών, Pernord Ricard.

Στόχος η αύξηση των εξαγωγών στο 50% του τζίρου

Στόχος της εντός της επόμενης τριετίας είναι, να αυξήσει τις πωλήσεις της διεθνώς, έτσι ώστε να αντιπροσωπεύουν το 50% του τζίρου της. Σε αυτό το πλαίσιο, στη διάρκεια του 2018 ξεκίνησε να συνεργάζεται με ένα ακόμα έμπειρο στέλεχος της αγοράς. Ο Βασίλης Ανδρικόπουλος, με θητεία παλαιότερα στο Diageo, αλλά και στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, είναι αυτός που καλείται να συμμετάσχει στην υλοποίηση του στρατηγικού πλάνου ανάπτυξης των πωλήσεων της Green Cola, σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Η Green Cola σε αριθμούς

Παρουσία σε 22 χώρες

Κύκλος εργασιών

2016: 13,4 εκατ. ευρώ

2017: 12,9 εκατ. ευρώ

2018 (εκτ.): 13,6

Πηγή: voria.gr