Δήμος Αλεξανδρούπολης: Χριστουγενιάτικα… λαμπάκια 60.000 ευρώ, με έκπτωση μόλις 2,1% απ’ την μειοδότρια εταιρεία

Δήμος Αλεξανδρούπολης: Χριστουγενιάτικα… λαμπάκια 60.000 ευρώ, με έκπτωση μόλις 2,1% απ’ την μειοδότρια εταιρεία

Ποσό 60.000 ευρώ ξόδεψε για τα χριστουγεννιάτικα… λαμπάκια η δημοτική αρχή του Βαγγέλη Λαμπάκη, προκειμένου να γίνει η προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού των Χριστουγέννων, από την εταιρεία που κέρδισε τον μειοδοτικό διαγωνισμό, προσφέροντας έκπτωση μόλις 2,1%. 

Η Οικονομική επιτροπή του δήμου, με πρόεδρο τον κ.Λαμπάκη, κατά την συνεδρίαση στις 30 Νεομβρίου αποφάσισε: “Κατακυρώνει οριστικά την «Προμήθεια Ηλεκτρολογικού υλικού
Χριστουγέννων» στην εταιρεία ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε , η οποία προσέφερε την τιμή των 48.974,30 € χωρίς ΦΠΑ και ποσοστό έκπτωσης 2,1% (προϋπολογισμός μελέτης 49.999,28 € χωρίς το ΦΠΑ). Έτσι το συνολικό ποσό μαζί με τον ΦΠΑ ανέρχεται στις 60.728,13 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΤΑΚΥΡΩΣΗΣ

ΧΡΙΣΤΟYΓΕΝΝΑΤΙΚΑ ΛΑΜΠΑΚΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Από την στιγμή που έγινε μειοδοτικός διαγωνισμός και η συγκεκριμένη εταιρεία σύμφωνα με την επιτροπή διενέργειας του έδωσε την καλύτερη προσφορά, με έκπτωση δηλαδή μόλις 2,1% (πόσο έδωσαν άλλοι συμμετέχοντες και αν υπήρχαν θα είχε ενδιαφέρον να μάθουμε), κέρδισε η συγκεκριμένη. Δεν γίνεται όμως να μην σου… ανάβουν τα λαμπάκια, όταν υπάρχει το εξής:

  1. Επειδή το άρ. 88 Ν. 4412/2016, προβλέπει όταν όταν µια οικονοµική προσφορά είναι ασυνήθιστα χαµηλή ως προς τα έργα, αγαθά ή υπηρεσίες που αφορά, τότε η αναθέτουσα απαιτεί από τον προσφέροντα να παράσχει εντός οριζόµενης από αυτήν και κατ’ ανώτατο όριο δεκαηµέρη από την οικεία πρόσκλησή της, προθεσµία, εξηγήσεις περί της τιµής ή του κόστους που προτείνουν στην προσφορά τους. Η δε παρ. 2-3 της παραπάνω διάταξης αναφέρει ότι:
  2.  Οι εξηγήσεις που αναφέρονται στην παράγραφος 1 µπορεί να αφορούν ιδίως: α) τα οικονοµικά χαρακτηριστικά της µεθόδου κατασκευής, της διαδικασίας παρασκευής ή των παρεχόµενων υπηρεσιών, β) τις επιλεγείσες τεχνικές λύσεις ή τις εξαιρετικά ευνοϊκές συνθήκες που διαθέτει ο προσφέρων για την παροχή των προϊόντων ή την παροχή των υπηρεσιών ή την εκτέλεση του έργου, γ) την πρωτοτυπία του έργου, των αγαθών ή των υπηρεσιών που προτείνονται από τον προσφέροντα, δ) τη συµµόρφωση προς τις υποχρεώσεις της παρ. 2 του άρθρου 18, σύµφωνα µε την παρ. 2 του άρθρου 89, ε) τη συµµόρφωση προς τις υποχρεώσεις του άρθρου 131, στ) το ενδεχόµενο χορήγησης κρατικής ενίσχυσης στον προσφέροντα, σύµφωνα µε την παράγραφο 1 του άρθρου 89.
  3. Η αναθέτουσα αρχή αξιολογεί τις παρεχόµενες πληροφορίες, σε συνεννόηση µε τον προσφέροντα. Μπορεί να απορρίψει την προσφορά µόνο εάν τα παρεχόµενα στοιχεία δεν εξηγούν κατά τρόπο ικανοποιητικό το χαµηλό επίπεδο της τιµής ή του κόστους που προτείνεται, λαµβανοµένων υπόψη των στοιχείων που αναφέρονται στην παράγραφο
  4.  Οι αναθέτουσες αρχές απορρίπτουν την προσφορά, εάν διαπιστώσουν ότι η προσφορά είναι ασυνήθιστα χαµηλή, διότι δεν συµµορφώνεται µε τις ισχύουσες υποχρεώσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 18.”. Εξάλλου, η αναθέτουσα δεν έχει την εξουσία όπως απορρίψει άνευ ετέρου ασυνήθιστα χαµηλή προσφορά, ανεξαρτήτως δε του ποσοστού της έκπτωσης, αλλά υποχρεούται να καλέσει τον προσφέροντα να αιτιολογήσει σχετικώς (ΕλΣυν Τµ. VI Πράξεις 240, 257/2007).
( Αριθµός Απόφασης 235/2017 ΑΡΧΗ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΠΡΟΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ 6ο ΚΛΙΜΑΚΙΟ )
ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΑ ΧΑΜΗΛΗ ΕΚΠΤΩΣΗ