Σαμοθράκη: Συνάντηση Σαντορινιού με Μανούση, Δημοσθένους για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις του νησιού. Όσα συζητήθηκαν

Σαμοθράκη: Συνάντηση Σαντορινιού με Μανούση, Δημοσθένους για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις του νησιού. Όσα συζητήθηκαν

Για την πολιτική του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής όσον αφορά το θέμα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Σαμοθράκης με άλλους προορισμούς, δηλαδή Αλεξανδρούπολη, Λήμνο, Καβάλα, Λαύριο, συζήτησε σε συνάντηση που είχε την περασμένη Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου ο αναπληρωτής υπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός, με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας SAOS Ferries Φώτη Μανούση και το Νίκο Δημοσθένους, εκπρόσωπο του Συλλόγου Επαγγελματιών Σαμοθράκης, ιδιοκτήτη τουριστικών επιχειρήσεων. 

Στην συγκεκριμένη συνάντηση, συμμετείχαν και ανώτεροι αξιωματικοί του συγκεκριμένου υπουργείου που είναι αρμόδιοι για ακτοπλοϊκά ζητήματα και κύριο θέμα της σύσκεψης ήταν η ενημέρωση για την γενικότερη πολιτική του υπουργείου, ώστε η εταιρεία γνωρίζοντας την ύπαρξη έργου να μπορεί να προγραμματίσει την παραμονή της στο νησί με δύο πλοία ή σε διαφορετική περίπτωση να συνεχίσει με το ΣΑΟΣ ΙΙ και να διαθέσει το ΣΑΟΝΗΣΟΣ σε άλλους προορισμούς. Αυτό ήταν το ένα θέμα και το δεύτερο αφορούσε την δυνατότητα αντικατάστασης του ΣΑΟΣ ΙΙ από το ΣΑΟΝΗΣΟΣ, κατά την δίμηνη ακινησία του λόγω εργασιών συντήρησης που πρέπει να γίνουν μετά τις 7 Ιανουαρίου.

Καλοδεχούμενη η γραμμή προς Καβάλα, αλλά

χωρίς… προσέγγιση στην Λήμνο. Η αντιπρόταση 

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, ο κ.Σαντορινιός ενημέρωσε τους Μανούση, Δημοσθένους ότι πρόθεση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι να προκηρύξει άμεσα την γραμμή ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – ΛΗΜΝΟ – ΚΑΒΑΛΑ και επιστροφή, για διάρκεια τεσσάρων (4) μηνών. Τόσο ο κ. Μανούσης όσο και ο κ.Δημοσθένους όμως, αφού επεσήμαναν ότι είναι καλοδεχούμενη η σύνδεση με την Καβάλα, αντέδρασαν και υποστήριξαν ότι εάν η γραμμή προκηρυχθεί με αυτήν την σειρά προσέγγισης των λιμανιών, τότε ΕΥΝΟΕΙΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και μόνο η Λήμνος. Γιατί ήδη υπάρχουν άλλες γραμμές σύνδεσηε της Καβάλας με την Λήμνο και δύσκολα έτσι κάποιος θα επιλέξει να ταξιδέψει αρκετές επιπλέον ώρες για την Σαμοθράκη. Πρότειναν δε οι γραμμές που θα προκηρυχθούν να είναι ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – ΛΗΜΝΟΣ και επιστροφή και ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – ΚΑΒΑΛΑ και επιστροφή. Και για τις δύο γραμμές να υπάρξουν από δύο δρομολόγια την εβδομάδα. Ο Νεκτάριος Σαντοριμνιός τους διαβεβαίωσε ότι θα εξετάσει τις προτάσεις αυτές πριν αποφασίσει οριστικά.

Πρόβλημα με το ΣΑΟΝΗΣΟΣ για την

αντικατάσταση του ΣΑΟΣ ΙΙ στην ακινησία

Αναφορικά με το δεύτερο θέμα, της ακινησίας του ΣΑΟΣ ΙΙ δηλαδή για δυο μήνες, ο κ. Μανούσης διαβεβαίωσε ότι παρότι δεν είναι συμβατική υποχρέωσή του η ανικατάσταση του ΣΑΟΣ ΙΙ από άλλο πλοίο, προτίθεται να το αντικαταστήσει με το ΣΑΟΝΗΣΟΣ, αφού προηγουμένως τοποθετηθεί επ’ αυτού ο νέος γερανίσκος της λέμβου διάσωσης τον οποίο ήδη έχει προμηθευτεί η εταιρεία και βρίσκεται στην Αλεξανδρούπολη.

Στο συγκεκριμένο ζήτημα έχει όμως προκύψει πρόβλημα, καθώς παρόλες τις προσπάθειες του υπουργού να βρεθεί λύση ώστε η εργασία τοποθέτησης του γερανίσκου να ολοκληρωθεί στην Αλεξανδρούπολη, αυτή κατέστη αδύνατη λόγω της δαιδαλώδους υπάρχουσας νομοθεσίας. Έτσι το θέμα αυτό θα επανεξεταστεί από το υπουργείο Ναυτιλίας, δεδομένου ότι η εταιρεία δήλωσε ότι αδυνατεί να ανταπεξέλθει στην μετακίνηση του πλοίου στον Πειραιά, αφού κάτι τέτοιο απαιτεί τεράστια δαπάνη (άνω των 100.000 ευρώ για καύσιμα μια κιαι δεν έχουν την έκπτωση επειδή δεν είναι κανονικό δρομοόγιο, μαζί με το απαραίτητο πλήρωμα) για εργασία μόλις λίγων ωρών. Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε ο ιδιοκτήτης της SAOS Ferries, αυτή  μπορεί να πραγματοποιηθεί με απόλυτη ασφάλεια στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Καθημερινά επιδοτούμενα δρομολόγια χειμώνα-καλοκαίρι

από την Αλεξανδρούπολη ζήτησε ο Δημοσθένους

Στην διάρκεια της σύσκεψης, ο Νίκος Δημοσθένους  ως μέλος του Συλλόγου επαγγελματιών Σαμοθράκης και αφού προηγουμένως όπως τόνισε στον κ.Σαντορινιό είχε μιλήσει με πολλά μέλη του Συλλόγου, τόνισε την αναγκαιότητα  να έχει το νησί καθημερινά επιδοτούμενα δρομολόγια από την Αλεξανδρούπολη χειμώνα – καλοκαίρι. Όπως δηλαδή συμβαίνει σε άλλα νησιά, και επίσης στην επιτακτική ανάγκη να υπάρχει και δεύτερο πλοίο στο νησί, το οποίο θα βοηθάει στην σύνδεση με λιμάνια όπως η Καβάλα κατά κύριο λόγο, αλλά και το Λαύριο, τα οποία θα βγάλουν το νησί από τη χρόνια απομόνωση. “Η Καβάλα αποτελεί προορισμό αρκετών Ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών λόγω της Θάσου και στις οποίες θα μπορούσαμε να απευθυνθούμε για συνεργασία, ενώ το Λαύριο θα καλύψει την ανάγκη σύνδεσης της Σαμοθράκης με την πρωτεύουσα”, επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ.Δημοσθένους.

Γνωρίζοντας επίσης ότι φέτος θα επιδοτηθούν από το Υπουργείο ακόμα και γραμμές με προορισμούς  μεγάλης κίνησης, όπως Πάτρα με νησιά του Ιονίου, τόνισε ότι και πρέπει να βοηθηθεί και η Σαμοθράκη για να μπορέσει να βγει από την απομόνωση.

Η απάντηση που έλαβε από τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας, ήταν ότι η γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη θα συζητηθεί το επόμενο έτος.

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*