Το τερμάτισαν στην Κυβέρνηση και σε μια παγκόσμια πρωτοτυπία ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εγκαινίασε χθες μετρό που θα λειτουργήσει σε 2 χρόνια στη Θεσσαλονίκη!!!
Για την ακρίβεια, αυτό που εγκαινίασε ήταν ουσιαστικά οι… κυλιόμενες σκάλες ενός σταθμού, αφού με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, τα βαγόνια θα αρχίσουν να εξυπηρετούν τον κόσμο της συμπρωτεύουσας από το τέλος του 2020 και μετά. “Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι εδώ”, δήλωσε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας απευθύνοντας χαιρετισμό στα εγκαίνια του σταθμού «Συντριβάνι» .
Αν και παραδέχθηκε ότι οι πολίτες δεν έχουν την ευκαιρία να το δουν, ο πρωθυπουργός αστειεύτηκε με την καθυστέρηση στην κατασκευή του. «Με μια μικρή καθυστέρηση 30 ετών, το ανέκδοτο παύει να είναι ανέκδοτο,. Το μετρό είναι εδώ. Μπορεί οι πολίτες να μην έχουν την ευκαιρία να το δουν, αλλά είναι το έργο είναι ολοκληρωμένο κατά σχεδόν 95%, όσον αφορά στην κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών. Λείπουν οι συρμοί και λείπει και ο ιδιοκτήτης. Ο ιδιοκτήτης είναι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, που δικαιούνται μετά από τόσα χρόνια αναμονής να έχουν τη δυνατότητα μιας σύγχρονης υποδομής που θα αλλάξει την ποιότητα της ζωής τους, την καθημερινότητά τους».
Αν και ο πρόεδρος του μετρό τοποθέτησε την έναρξη της λειτουργίας αργότερα, ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι το μετρό θα ξεκινήσει να δέχεται κόσμο τον Φεβρουάριο του 2020.
«Πιστεύω ότι με την ολοκλήρωση αυτού του έργου -το α’ εξάμηνο του 2019 θα γίνουν οι δοκιμές των συρμών-, πιστεύω ότι με τη βοήθεια των ανθρώπων που απέδειξαν αυτά τα 3,5 χρόνια ότι μπορούν να κάνουν θαύματα, ότι τον Φεβρουάριο του 2020 οι πολίτες θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη», ανέφερε.
«Η Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα των Βαλκανίων»
Αφήνοντας πολλές αιχμές για τους προκατόχους του, ο κ. Τσίπρας σημείωσε ότι η λειτουργία του μετρό «θα αλλάξει κατηγορία στη Θεσσαλονίκη, που θα γίνει μια σύγχρονη πόλη» και από «συμπρωτεύουσα» θα γίνει «πρωτεύουσα των Βαλκανίων».
Μάλιστα, υποστήριξε ότι η ολοκλήρωση του μετρό συνιστά διπλό κατόρθωμα. «Το πρώτο κατόρθωμα είναι ότι ολοκληρώνεται το έργο. Το δεύτερο ότι ολοκληρώνεται με το μικρότερο δυνατό κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο».
Σύμφωνα με τον κ. Τσίπρα, με τις διαπραγματεύσεις που έγιναν, αντί για αποζημιώσεις 1,1 δισ. ευρώ, που ήταν οι αρχικές απαιτήσεις και ξεπερνούσαν την αξία του έργου, δόθηκαν με δικαστικές αποφάσεις 188 εκατ. ευρώ.
Πηγή: protothema.gr