Αρχίζει δρομολόγια το ΣΑΟΝΗΣΟΣ μετά την επιθεώρηση του υπουργείου – Μανούσης: Μύθοι και πραγματικότητα

Αρχίζει δρομολόγια το ΣΑΟΝΗΣΟΣ μετά την επιθεώρηση του υπουργείου – Μανούσης: Μύθοι και πραγματικότητα

Το πλοίο ΣΑΟΝΗΣΟΣ θα είναι αυτό που θα αντικαταστήσει το ΣΑΟΣ ΙΙ μετά την ξαφνική μηχανική του βλάβη ακριβώς πριν μια εβδομάδα και την αδυναμία του ταχύπλοου ΖΕΦΥΡΟΣ να το αντικαταστήσει άμεσα, επειδή παρουσίασε και αυτό ένα πρόβλημα.

Όπως ανακοίνωσε χθες βράδυ ο ιδιοκτήτης της SAOS Ferries Φώτης Μανούσης με ανακοίνωση του, ολοκληρώθηκαν οι επιθεωρήσεις του τρίτου πλοίου της εταιρείας από το κλιμάκιο τριών (3) Επιθεωρητών του υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που βρέθηκε από την Τετάρτη στην Αλεξανδρούπολη και έτσι άμεσα, μόλις οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν και αρθεί το απαγορευτικό απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων, θα αρχίσει τα δρομολόγια του το ΣΑΟΝΗΣΟΣ, όπως έγραψε ήδη το Evros-news.gr από προχθές Τετάρτη.

Με αυτή την αφορμή πάντως, ο κ.Μανούσης θέλησε να αποκαταστήσει την αλήθεια και να βάλει τα πράγματα στην σωστή τους διάσταση, αναλύοντας κάποια θέματα και γράφοντας για ΜΥΘΟΥΣ και ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. Έγραψε λοιπόν χαρακτηριστικά χθες το βράδυ:

“Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία όλες οι επιθεωρήσεις του πλοίου ΣΑΟΝΗΣΟΣ που πραγματοποιήθηκαν εκτάκτως από κλιμάκιο τριών επιθεωρητών του κλάδου επιθεώρησης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Έτσι από αύριο και μόλις οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν, θα αρχίσουν δρομολόγια προς την Σαμοθράκη.
Ελπίζοντας πως κάποια στιγμή θα σταματήσει η παραπληροφόρηση ( ευτυχώς από ελάχιστους) σχετικά με το ΣΑΟΝΗΣΟΣ, παραθέτω κάποια στοιχεία ώστε να μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα:

ΠΡΩΤΟΣ ΜΥΘΟΣ. Η αγορά και μετασκευή του Σαόνησος πραγματοποιήθηκε με επιδοτήσεις του Κράτους και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. Ούτε ένα ευρώ επιδότησης δεν υπήρξε ενώ στοίχισε αρκετά εκατομμύρια.

ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΜΥΘΟΣ. Το Σαόνησος θα εισπράξει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από επιδοτήσεις αντικαθιστώντας το Σάος.
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. Το Σαόνησος για όσα δρομολόγια πραγματοποιήσει όπως και πέρυσι που αντικαθιστούσε το Σάος στην ακινησία του, θα εισπράττει ως επιδότηση για δώδεκα δρομολόγια την εβδομάδα που θα πραγματοποιεί ( έξι Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη και έξι Σαμοθράκη Αλεξανδρούπολη) το ποσό των χιλίων εκατόν είκοσι έξι ευρώ (1126) ανά δρομολόγιο συν ΦΠΑ
Δηλαδή συνολικά δέκα τρεις χιλιάδες πεντακόσια δέκα έξι Ευρώ συν ΦΠΑ (13.516)

ΤΡΙΤΟΣ ΜΥΘΟΣ. Στους διαγωνισμούς που κατά καιρούς πραγματοποιεί το Υπουργείο για την Σαμοθράκη (όπως προχθές μετά την ζημία του Σάος) δεν υπάρχουν συμμετοχές άλλων εταιριών γιατί τα πλοία τους είναι μεγάλα και δεν μπορούν να ελλιμενιστούν στο λιμάνι της Καμαριώτισσας.
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. Πλοία που μπορούν να προσεγγίσουν το λιμάνι της Καμαριώτισσας υπάρχουν πολλά. Η χαμηλή κίνηση επιβατών και εμπορευμάτων της συγκεκριμένης γραμμής σε συνδυασμό με τα χαμηλά τιμήματα των διαγωνισμών, απομακρύνουν τους πλοιοκτήτες οι οποίοι έχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις με μεγάλη κερδοφορία.
Δεν είναι τυχαίο πως για την πραγματοποίηση ενός μόνο δρομολογίου, και μάλιστα με πλοίο τύπου “παντόφλα”, που δεν είχε καν την δυνατότητα μεταφοράς επιβατών, κατεβλήθη από την δημοτική αρχή (και καλά έπραξε) το ποσόν των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ.

-Σαμοθράκη: Το υπουργείο δίνει λύση με το ΣΑΟΝΗΣΟΣ, ενώ ο δήμαρχος… επιτίθεται ειρωνικά στον Φ.Μανούση

ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΜΥΘΟΣ. Το Σαόνησος ταξιδεύει με χαμηλή ταχύτητα λόγω προβλημάτων στις μηχανές του.
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης λόγω γειτνίασης του με το ποτάμι, δημιουργεί στρίδωνα στα ύφαλα του πλοίου. Ειδικά πλοία που είναι ακινητοποιημένα για καιρό “Φορτώνονται” με μύδια που δυσκολεύουν την σωστή πλεύση και μειώνουν την ταχύτητα.

ΠΕΜΠΤΟΣ ΜΥΘΟΣ. Είναι αδύνατον να πάθει ζημιά ένα πλοίο που πρόσφατα έχει επιθεωρηθεί.
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. Ένα πλοίο όπως κάθε μηχάνημα, μπορεί ανλα πάσα στιγμή να παρουσιάσει μηχανικό πρόβλημα .
Πολύ περισσότερο που τα πλοία κινούνται στην θάλασσα και καταπονούνται περισσότερο. Το πλεονέκτημα στα πλοία είναι ότι διαθέτουν δεύτερη μηχανή και δεύτερα βοηθητικά μηχανήματα (γεννήτριες κλπ) ώστε σε περίπτωση βλάβης να μπορούν να οδηγηθούν με ασφάλεια στο λιμάνι.

Άραγε πόσες φορές χάλασαν τα λεωφορεία του Δήμου? Εκεί κανείς δεν το κατάλαβε, γιατί υπήρχαν εναλλακτικές λύσεις.
Για τον λόγο αυτό επιμένουμε ότι ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΛΟΙΟ. Ένα πλοίο ίσον κανένα. Και αυτό ας το καταλάβουν όλοι ή τουλάχιστον αυτοί που πραγματικά αγαπούν αυτόν τον τόπο και θέλουν την ανάπτυξη του.
ΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΑΝ ΠΑΘΕΙ ΖΗΜΙΑ ΤΟ ΣΑΟΣ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΜΕ ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΛΟΙΟ. ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ?
Σίγουρα θα καταστραφεί η οικονομία του νησιού και εμείς σαν εταιρία θα πτωχεύσουμε.
Σήμερα λοιπόν που δίνουμε διέξοδο στο πρόβλημα με την δρομολόγηση του Σαόνησος, χωρίς να έχουμε καμία υποχρέωση και παρά τις ειρωνείες και τα πικρόχολα σχόλια ορισμένων, καλούμε για άλλη μία φορά όλους τους κατοίκους και πρώτο τον Δήμαρχο, να κάτσουμε σε ένα τραπέζι για το καλό του τόπου.

Τόσο εμείς όσο και εσείς της δημοτικής αρχής, είμαστε προσωρινοί επισκέπτες σε αυτό τον τόπο. Ας αφήσουμε κάτι θετικό στο πέρασμα μας.