Επιμελητήριο Έβρου: Απονομές πλακετών, δημόσιες σχέσεις, εκθέσεις χωρίς εξωστρέφεια, λευκώματα, αλλά ουσία ΜΗΔΕΝ

Επιμελητήριο Έβρου: Απονομές πλακετών, δημόσιες σχέσεις, εκθέσεις χωρίς εξωστρέφεια, λευκώματα, αλλά ουσία ΜΗΔΕΝ

Οι κοπές πίτας είναι στα φόρτε τους αυτό τον καιρό και τα Σαββατοκύριακο ειδικά γίνεται χαμός. Έτσι, όπως και κάθε χρόνο, πραγματοποίησε την εκδήλωση του και το Επιμελητήριο Έβρου, παρουσία πάρα πολύ κόσμου. Πάντα συμβαίνει αυτό, αλλά ειδικά φέτος ο Πρόεδρος του Χριστόδουλος Τοψίδης, ήθελε να υπάρχει εντυπωσιακή προσέλευση.

Βλέπετε βρισκόμαστε σε προεκλογική χρονιά, όχι για το Επιμελητήριο αλλά σε εθνικές και αυτοδιοικητικές εκλογές και ο κ.Τοψίδης ανακοίνωσε ότι θα είναι υποψήφιος Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όπου ο ανταγωνισμός θα είναι έντονος και δύσκολος. Όχι όπως στις εκλογές του Επιμελητηρίου Έβρου που το 2017 ήταν ο μοναδικός υποψήφιος. Μόνο που ακούγοντας κάποιος την ομιλία του και τον απολογισμό για όσα έγιναν το 2018, σίγουρα απογοητεύθηκε. Γιατί ανέφερε ως μεγάλες επιτυχίες το γεγονός ότι το Επιμελητήριο παραχώρησε την αίθουσα του σε κοινωνικούς φορείς για εκδηλώσεις, την υπογραφή Μνημονίου συνεργασίας με το Τμήμα Μοριακής Βιολογίας του ΔΠΘ, την εκπόνηση 20 εκπαιδευτικών προγραμμάτων που παρακολούθησαν 530 καταρτιζόμενοι, αλλά και ότι πλέον το Επιμελητήριο είναι σε θέση να διεκπεραιώσει τη σύσταση μιας εταιρίας σε 24 ώρες.

Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείψει και η αναφορά στην 18η Εμπορική Έκθεση Alexpo, που πλέον άλλαξε όνομα και έγινε Διεθνής (μόνο στο όνομα φυσικά και όχι στην ουσία), για την οποία ανέφερε πως υπήρχαν 120 εκθέτες και 30.000 επισκέπτες και προέβαλε το τοπικό σκόρδο με την κατάρριψη του ρεκόρ Γκίνες μεγαλύτερης πλεξούδας. Από την έκθεση δηλαδή του περασμένου καλοκαιριού, μας έμεινε ο επικοινωνιακός “θόρυβος” για το συγκεκριμένο ρεκόρ Γκίνες, που όντως προβάλλει το συγκεκριμένο προϊόν της Νέας Βύσσας, του δίνει υπεραξία, αλλά αφορά τον Συνεταιρισμό Σκορδοπαραγωγών και μερικούς παραγωγούς, που έτσι και αλλιώς έχουν καταφέρει από μόνοι τους κινούμενοι προγραμματισμένα, να διαθέτουν την παραγωγή τους.

Από την δράση επί ένα χρόνο του Επιμελητηρίου Έβρου, το οποίο κύριο μέλημα του έχει την παροχή βοήθειας στα μέλη του ώστε να αναπτυχθούν οι επιχειρήσεις, να ανοίξουν καινούργιες, να υπάρξει αναπτυξιακή πορεία όλων αυτών, ποια… υπεραξία δημιουργήθηκε; Ο κ.Τοψίδης ανέφερε την παραχώρηση της αίθουσας για εκδηλώσεις, την εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, μια έκθεση ανακύκλωσης… μιζέριας και χωρίς καμιά εξωστρέφεια και φυσικά το ρεκόρ Γκίνες πλεξούδας σκόρδου. Α. μην ξεχάσω και την περιβόητη Θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας για την ανάπτυξη νεοφυών επιχειρήσεων. Για την οποία όμως πριν από καιρό ήταν έξαλλος με τον δήμο Αλεξανδρούπολης, αφού περίμενε να πάρει ένα αρκετά μεγάλο ποσό από το Πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης για να την προχωρήσει και τελικά πήρε τα λιγότερα από τους άλλους φορείς.

Ξέχασε όσα υπόσχεται χρόνια τώρα

και δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα τίποτα

Από τον πολύ…φτωχό, αντικειμενικά, απολογισμό των δράσεων του Επιμελητηρίου, ο Πρόεδρος του ξέχασε αυτά που αναφέρει συνέχεια εδώ και χρόνια ως στόχους, αλλά δεν έχει γίνει ακόμα τίποτα. Θυμάμαι για παράδειγμα, το 2017 που ήταν υποψήφιος και εκλέχθηκε στην διοίκηση για δεύτερη συνεχόμενη θητεία, μίλησε για:

  • EVROS STORE/ΚΟΜΒΟΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΟΜΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ/ΘΕΡΜΟΚΟΙΤΙΔΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΘΡΑΚΙΚΗΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ
  • ΙΔΡΥΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΈΒΡΟΥ
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  «ΜΑΘΗΤΕΙΑ»
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΈΒΡΟΥ
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΥΛΗΣ/ON LINE BOOKING

Όλα αυτά είναι πράγματι δράσεις που βοηθούν ουσιαστικά τις επιχειρήσεις-μέλη να αναπτυχθούν και να εξελιχθούν, μόνο που τίποτα απ’ όλα όσα δεσμεύθηκε το 2017 δεν έχει γίνει ακόμα. Με μια ματιά στο επίσημο σάιτ του Επιμελητηρίου θα διαπιστώσει κανείς πως ούτε ηλεκτρονική αγορά υπάρχει, ούτε δημιουργία τουριστικής πύλης. Καλά, για το Evrosstore, το κατάστημα διάθεσης τοπικών προϊόντων ή το… καλάθι με διάφορα εβρίτικα προϊόντα, το λέει χρόνια ο κ.Τοψίδης. Κι αν εκλεγεί Περιφερειάρχης, όπως ο ίδιος και δυο-τρεις ¨κολλητοί” του πιστεύουν, προφανώς και δεν θα υλοποιηθούν. Κάποια τα έλεγε και από το 2011 που εξελέγη για πρώτη φορά, αλλά 8 χρόνια προφανώς είναι λίγα για να τα υλοποιήσει.

Δημόσιες σχέσεις και ουσία ΜΗΔΕΝ

Αντ’ αυτού βλέπουμε δημόσιες σχέσεις μόνιμα, κάθε τόσο απονομές πλακετών σε επιχειρήσεις, επαγγελματίες και πρόσωπα, την Έκθεση της Αλεξανδρούπολης χωρίς την παραμικρή εξωστρέφεια και μάλιστα ονομάστηκε και Διεθνής, αλλά γίνεται… μεταξύ μας. Προφανώς και πρέπει να βραβεύονται οι επιχειρήσεις και οι ιδιοκτήτες τους για την δράση που έχουν, αλλά θα ήταν πολύ καλύτερο και κυρίως αποδοτικότερο γι’ αυτούς, το Επιμελητήριο με τις ενέργειες και δράσεις του να βοηθάει ουσιαστικά στην ανάπτυξη και ανοδική τους πορεία.

Κι επειδή ανέφερε με καμάρι την παρουσία το περασμένο καλοκαίρι 120 εκθετών, να του θυμίσουμε ότι είχαν περίπτερα η αστυνομία, η ΔΕΥΑΑ, οι μοτοσυκλετιστές και άλλοι, που καμιά σχέση με επιχειρηματικότητα δεν έχουν. Είναι ζήτημα αν υπήρχαν δυο-τρεις επιχειρήσεις εκτός Έβρου και φυσικά απουσίαζαν παντελώς εκπροσωπήσεις από τις γειτονικές χώρες, Βουλγαρία ή Τουρκία. Μ’ αρέσει που την ονόμασε και Διεθνή Έκθεση Αλεξανδρούπολης.

Λεύκωμα για τα… 97 χρόνια του Επιμελητηρίου!!!

Κι ακόμα. Στην κοπή της πίτας, παρουσιάστηκε και ένα Λεύκωμα για τα… 97 χρόνια του Επιμελητηρίου!!! Δεν ξέρω πόσα ευρώ στοίχισε, γιατί αν και έψαξα στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ δεν βρήκα κάποια απόφαση για το κόστος, αλλά είναι δυνατόν να εκδίδεται Λεύκωμα για τα… 97 χρόνια; Γιατί δεν εκδόθηκε πέρυσι για τα 96 ή του χρόνου για τα 98 για παράδειγμα; Τέτοιες κινήσεις γίνονται σε σημαδιακές ημερομηνίες. Θα είχε ίσως νόημα, να εκδοθεί Λεύκωμα για τα 100 χρόνια του Επιμελητηρίου Έβρου, σε τρία χρόνια δηλαδή. Αλλά τώρα;

Μια και αναφέρθηκα σε αυτό, αλλά και επειδή ο Χριστόδουλος Τοψίδης ανέφερε με πομπώδες ύφος και μεγάλη ικανοποίηση, ότι ένα αγγλικό περιοδικό έκανε αφιέρωμα στο νομό Έβρου και τις επιχειρήσεις του. Έχει δει τα διεθνή περιοδικά πόσα και τι αφιερώματα κάνουν για επιχειρήσεις άλλων περιοχών της Ελλάδας; Της Κρήτης, της Πελοποννήσου, της Στερεάς Ελλάδας ή των νησιών; Και κάτι ακόμα. Εκείνο το ντοκιμαντέρ που γυρίστηκε και κόστισε αρκετές χιλιάδες ευρώ στο Επιμελητήριο Έβρου, το οποίο μας είχε πει ο Πρόεδρος του ότι έχει στόχο να προσελκύσει επενδυτές στο νομό, αφού θα το δουν και θα… τρέξουν να φέρουν τα κεφάλαια τους, τι αντίκτυπο είχε και που έχει… χαθεί;

Μπορεί λοιπόν για τον κ.Τοψίδη που είναι… χαμηλών προσδοκιών, να του αρκεί ο απολογισμός που έκανε για το 2018 ή να ρίχνει το “βάρος” σε δημοσιοσχετίστικες απονομές πλακετών, φροντίζοντας την τόνωση του προσωπικού του προφίλ. Κι ακόμα, η έκθεση ανακύκλωσης της μιζέριας, τα λευκώματα, όμως όλα αυτά έχουν ΟΥΣΙΑ ΜΗΔΕΝ για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες. Κάτι που  κάποιος δεν χρειάζεται να ξέρει… γραμματική για να το διαπιστώσει.