Η νέα… σελίδα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης παρουσιάστηκε σε συνέντευξη Τύπου

Η νέα… σελίδα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης παρουσιάστηκε σε συνέντευξη Τύπου

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε την Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης παρουσιάσθηκαν οι άξονες του Νόμου που ψηφίσθηκε πριν από λίγες μέρες από την Ελληνική Βουλή και οι  θετικές επιπτώσεις και προοπτικές που ανοίγονται για τον λιμένα της Αλεξανδρούπολης.

O Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του Οργανισμού κ. ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΟΥΚΑΣ και οι δύο Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κ. ΝΑΤΑΣΑ ΓΚΑΡΑ  και ΜΙΜΗΣ ΡΙΖΟΣ (ο τρίτος Βουλευτής κ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΪΣΑΣ βρισκόταν στην Αθήνα σε βουλευτικά καθήκοντα) ανέλυσαν τα βασικά σημεία του Νόμου και τους δύο βασικούς άξονες που περιλαμβάνει, ήτοι:

Α) Την Κύρωση με νόμο των Κύριων Συμβάσεων Παραχώρησης από το Ελληνικό Δημόσιο στους 10 Περιφερειακούς Οργανισμούς Λιμένα και την οριστικοποίηση του συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνησης των Ελληνικών Λιμένων, ένα σύστημα με το οποίο λειτουργεί και αναπτύσσεται  η συντριπτική πλειοψηφία των λιμένων παγκοσμίως, και το οποίο καθορίζει και κατοχυρώνει αφ ενός μεν τον  Δημόσιο χαρακτήρα του Φορέα Διαχείρισης του Λιμένα (Οργανισμοί Λιμένα), με διπλό χαρακτήρα (άσκηση Δημόσιας Εξουσίας και επιχειρηματικών δράσεων), και αφ ετέρου τη δυνατότητα υπο-παραχωρήσεων (δηλαδή μακροχρόνιων μισθώσεων)  λιμενικών εγκαταστάσεων και υπηρεσιών σε ενδιαφερόμενους επενδυτές.

Β)Τον καθορισμό της διαδικασίας και των χρονικών δεσμεύσεων για την ανάπτυξη των περιφερειακών λιμένων και την ανάδειξή τους σε αναπτυξιακά εργαλεία, ενταγμένα στις συνολικές Εθνικές στρατηγικές  στον τομέα των Λιμένων, των Μεταφορών και της Εφοδιαστικής

Σημαντικό ενδιαφέρον επιδείχθηκε από τον δημοσιογραφικό κόσμο

– για την   εφαρμογή του νόμου για τον λιμένα της Αλεξανδρούπολης,

– τις επόμενες κινήσεις που πρέπει να γίνουν σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου,

– το προσδοκώμενο επενδυτικό ενδιαφέρον,

– την  πλήρη  κατοχύρωση βάσει του νόμου των δικαιωμάτων των εργαζομένων στους Οργανισμούς Λιμένα  και

– την  επίλυση του σοβαρού ζητήματος της «ομηρίας» των ιδιοκτητών που κατέχουν εκτάσεις εντός της Χερσαίας Ζώνης του λιμένα με διαδικασίες που θα ωφελήσουν  τους ίδιους αλλά και τον λιμένα και την ανάδειξή του σε ένα Διαμετακομιστικό κόμβο  στο Β.Α. Αιγαίο.