Δημοσχάκης: Οικονομική «αιμορραγία» στα ΜΜΕ του Έβρου με ευθύνη της Κυβέρνησης – Η θέση του Evros-news.gr

Δημοσχάκης: Οικονομική «αιμορραγία» στα ΜΜΕ του Έβρου με ευθύνη της Κυβέρνησης – Η θέση του Evros-news.gr

Γραπτή Ερώτηση προς τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκο Παππά που αφορά και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης του Έβρου, κατέθεσε ο Βουλευτής Έβρου Αναστάσιος Δημοσχάκης.

Την συνυπέγραψαν άλλοι τρεις Βουλευτές της Ν Δ, η Σοφία Βούλτεψη (Βουλευτή Β’ Αθηνών), ο Γιάννης Ανδριανός (Βουλευτής Αργολίδος) και ο Χρήστος Μπουκώρος (Βουλευτής Μαγνησίας) και αφορά τη μη κατανομή του 30% της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης σε αρκετά Περιφερειακά ΜΜΕ (εφημερίδες, περιοδικά, τηλεόραση, ραδιόφωνο) ανάμεσά τους και του Έβρου.

Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας με δελτίο Τύπου που εξέδωσε στις 8 Μαρτίου του 2017 (σχετικό link https://media.gov.gr/deltio-typou-egkyklios-tou-ypourgou-psifiakis-politikis-tilepikoinonion-enimerosis-n-pappa-gia-tin-tirisi-tis-nomothesias-schetika-ti-diafimistiki-dapani/ ), ενημέρωνε για έκδοση εγκυκλίου εκ μέρους του Υπουργού, σχετικά με την τήρηση της κατανομής του 30% της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης στα Περιφερειακά ΜΜΕ, βάσει εφαρμογής του Νόμου 2328/1995.

Στο ίδιο δελτίο Τύπου τονίζεται χαρακτηριστικά ότι σε περίπτωση μη τήρησης της ποσόστωσης θα επιβάλλεται στον υπόχρεο φορέα το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Όπως αποδεικνύεται όμως πολλά ΜΜΕ του Έβρου δεν είδαν στην πράξη αυτήν την ποσόστωση….

Η παραπάνω κατανομή της κρατικής διαφήμισης θα μπορούσε να αποτελέσει οικονομική ανάσα για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ενός ακριτικού Νομού, τα οποία λειτουργούν στα όρια της αντοχής τους, καθώς τα έσοδα από τις διαφημίσεις είναι ελάχιστα σε μια αγορά που είναι περιορισμένη, αλλά και συρρικνωμένη εξαιτίας και των μνημονιακών ετών.

Θα ήταν τραγικό ακριτικά ΜΜΕ  να εγκαταλειφθούν στην τύχη τους γιατί το κενό της ενημέρωσης θα καλυφθεί από τους γείτονες μέσα από επιζήμια σχέδια σε μια εποχή παρατεταμένης έντασης!

Ο Βουλευτής ρωτάει τον Υπουργό μεταξύ άλλων αν έχει υλοποιηθεί και σε ποιο βαθμό η εγκύκλιος του Υπουργείου για την τήρηση της ποσόστωσης καταβολής 70%-30% μεταξύ πανελλαδικών και περιφερειακών μέσων.

Επίσης αν έχει τηρηθεί το 30% της διαφημιστικής δαπάνης για τα ΜΜΕ του Έβρου, ζητώντας από τον Υπουργό να καταθέσει τα σχετικά στοιχεία, για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Θράκης κι όλης της Ελλάδας, γενικότερα.

Παράλληλα, σε ποιες άλλες ενέργειες θα προβεί ο Υπουργός για να ενισχύσει τα Περιφερειακά ΜΜΕ που βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση και κυρίως των ακριτικών περιοχών, όπως είναι ο Έβρος.

Αναλυτικά η Ερώτηση

«Κύριε Υπουργέ

Η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας με δελτίο Τύπου που εξέδωσε στις 8 Μαρτίου του 2017 (σχετικό link https://media.gov.gr/deltio-typou-egkyklios-tou-ypourgou-psifiakis-politikis-tilepikoinonion-enimerosis-n-pappa-gia-tin-tirisi-tis-nomothesias-schetika-ti-diafimistiki-dapani/  ), ενημέρωσε ότι εκδώσατε σχετική εγκύκλιο για την τήρηση της κατανομής του 30% της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης στα Περιφερειακά ΜΜΕ (εφημερίδες, περιοδικά, τηλεόραση, ραδιόφωνο) βάσει εφαρμογής του Νόμου 2328/1995.

Υπογραμμίζατε μάλιστα, ότι σε περίπτωση μη τήρησης της ποσόστωσης θα επιβάλλεται στον υπόχρεο φορέα το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Από το 2017 έχει μπει πολύ νερό στο αυλάκι και τα Περιφερειακά ΜΜΕ βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση, καθώς κάθε χρόνο βλέπουν να μειώνονται τα έσοδά τους.

Είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους στην παραπάνω εγκύκλιο που εκδώσατε, περιμένοντας να πάρουν οικονομική ανάσα από την κατανομή του 30% της κρατικής διαφήμισης.

Δυστυχώς, πληροφορούμαι από την πλειοψηφία των ΜΜΕ του Έβρου ότι δεν έγιναν πράξη οι υποσχέσεις σας… Η έλλειψη μηχανισμού επιβολής οδηγεί τους φορείς του Δημοσίου να πράττουν κατά το δοκούν, όσον αφορά το μοίρασμα της διαφημιστικής πίτας.

Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στο Νομό μας λειτουργούν στα όρια της αντοχής τους, καθώς τα έσοδα από τις ιδιωτικές διαφημίσεις είναι ελάχιστα σε μια αγορά που είναι περιορισμένη, αλλά και συρρικνωμένη εξαιτίας και των μνημονιακών ετών.

Η φωνή τους όμως δεν μπορεί και δεν πρέπει να «σιγήσει» και να μην εγκαταλειφθούν στην τύχη τους…

Σε μια εποχή κυρίως παρατεταμένης έντασης με τους γείτονες μας, όπου τα εθνικά θέματα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας.

Σκεφτείτε πόσο τραγικό θα ήταν το ενδεχόμενο να μονοπωλήσουν τα Τουρκικά ΜΜΕ την ενημέρωση των κατοίκων του Έβρου, περνώντας τη δική τους γραμμή και προπαγάνδα!

Και για εθνικούς λόγους κ. Υπουργέ οφείλετε να στηρίξετε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης μιας ακριτικής περιοχής και να δυναμώσετε τη φωνή τους…

Βάσει των παραπάνω ερωτάσθε:

  1. Έχει υλοποιηθεί και σε ποιο βαθμό η εγκύκλιο σας για την τήρηση της ποσόστωσης καταβολής 70%-30% μεταξύ πανελλαδικών και περιφερειακών μέσων;
  2. Ποιοι είναι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί που εφαρμόζετε για τη τήρηση των όσων προβλέπει η εγκύκλιός σας;
  3. Έχετε επιβάλλει πρόστιμα, ποιου ύψους και σε ποιους φορείς οι οποίοι τυχόν δεν έχουν εναρμονιστεί με την εγκύκλιό σας;
  4. Έχει τηρηθεί το 30% της διαφημιστικής δαπάνης για τα ΜΜΕ του Έβρου; Μπορείτε να μας παρουσιάσετε στοιχεία για την κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης δημοσίων φορέων στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης του Νομού για το 2018, όπως και για τη Θράκη, αλλά και για όλη την Ελλάδα γενικότερα;
  5. Σε ποιες άλλες ενέργειες θα προβείτε για να ενισχύσετε τα Περιφερειακά ΜΜΕ που βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση και κυρίως των ακριτικών περιοχών, όπως είναι ο Έβρος;

Το Evros-news.gr είναι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΟ

γιατί ασκεί κριτική στην Κυβέρνηση του ΣΧΥΡΙΖΑ

Το Evros-news.gr χαιρετίζει την Ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ Αναστάσιου Δημοσχάκη προς τον αρμόδιο υπουργό Νίκο Παππά, γιατί στους 23 μήνες της παρουσίας του στον “αέρα” του διαδικτύου, είναι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΟ από την κρατική διαφήμιση. Κι επειδή ψάξαμε το συγκεκριμένο θέμα και αναζητήσαμε απαντήσεις, πληροφορηθήκαμε ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ασκεί κριτική στην Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και σε συγκεκριμένο βουλευτή του κόμματος αυτού από τον Έβρο.

Αν και με βάση τα στατιστικά στοιχεία της google analytics είμαστε το ΠΡΩΤΟ ΣΕ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΑΪΤ ΤΟΥ ΕΒΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ, οι διαφημιστικές εταιρείες που διαχειρίζονται τις καταχωρήσει στα Περιφερειακά ηλεκτρονικά μέσα όπως είναι το Evros-news.gr, μας επεσήμαναν ξεκάθαρα, ότι είμαστε “ΚΟΜΜΕΝΟΙ” λόγω της στάσης μας απέναντι στην Κυβέρνηση. Μιλάμε ότι τα ολοκληρωτικά καθεστώτα ωχριούν μπροστά στην τακτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Οι προηγούμενες Κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ είχαν και αυτές “εκλεκτούς”, έδιναν προνομιακά σε ορισμένα ΜΜΕ κάποιες επιπλέον διαφημίσεις, αλλά δεν απέκλειαν και τα υπόλοιπα. Αυτοί εδώ παρά τις διακηρύξεις τους, μοιράζουν το κρατικό χρήμα λες και είναι δικό τους και σάιτ όπως το Evros-news.gr που τα διαβάζουν χιλιάδες καθημερινά, τα έχουν ετσιθελικά αποκλεισμένα.

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά τον Έβρο, δίνει προνομιακά κρατικές διαφημίσεις σε ιστοσελίδες που έχουν οι ιδιοκτήτες τους ιδεολογική σχέση σχέση μαζί της ή την… λιβανίζουν και μάλιστα συγκεκριμένη βουλευτή, τη Νατάσα Γκαρά, της οποίας η οικογενειακή επιχείρηση που ανήκει στην μητέρα της Σούλα Εμμανουηλίδου, αν και διαδικτυακά είναι ανύπαρκτη και δεν την διαβάζει κανένας, παίρνει κρατικές διαφημίσεις. Όπως και ένα ακόμα σάιτ που ανήκει σε στέλεχος της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ. Αντίθετα. ΜΜΕ που ανήκουν σε επαγγελματίες δημοσιογράφους, μέλη της ΕΣΗΕΑ, της ΕΣΗΕΜΘ, τα οποία εντάχθηκαν στο Μητρώο Ηλεκτρονικών Μέσων που πολυδιαφήμισε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, είναι αποκλεισμένα. Γιατί δεν τους… προσκυνούν.

Μιλάμε ότι οι άνθρωποι έχουν ξεπεράσει και τον Γκαίμπελς. Ειδικά ο αρμόδιος υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς, είναι γνωστός για την αντίληψη του πως όποιο ΜΜΕ δεν… προσκυνάει και δεν γλύφει την Κυβέρνηση είναι “εχθρός” της και πρέπει να γονατίσει οικονομικά. Ο άνθρωπος, μαζί με τον αρμόδιο υφυπουργό του Λευτέρη Κρέτσο, είναι κυριολεκτικά αδίστακτοι σε παρόμοια θέματα και μοιράζουν την κρατική διαφήμιση λες και είναι τα λεφτά του μπαμπά τους. “Θαυμαστές” του Μαδούρο, αλλά λίγοι μήνες τους έμειναν ακόμα να απολαύσουν την εξουσία τους.