“Παραμυθιάζουν” τους Σαμοθρακίτες λόγω εκλογών Σαντορινιός και Βίτσας – Υπόσχονται 5 γραμμές απ’ το… 2020

“Παραμυθιάζουν” τους Σαμοθρακίτες λόγω εκλογών Σαντορινιός και Βίτσας – Υπόσχονται 5 γραμμές απ’ το… 2020

Το παραμύθι πάει σύννεφο στους Σαμοθρακίτες από τον Αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριο Σ αντορινιό και τον δήμαρχο του νησιού Θανάση Βίτσα, αφού βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο τόσο για Ευρωεκλογές (και πιθανόν εθνικές εκλογές) αλλά και δημοτικές εκλογές.

Υπόσχονται λοιπόν ή αφήνουν να δημιουργείται η εντύπωση ότι είναι έτοιμοι να καθιερώσουν ακόμα και 5 γραμμές, αλλά αυτό θα γίνει το… 2020 και όχι από φέτος. Στην επίσημη ανακοίνωση άλλωστε του κ.Βίτσα, μετά την συνάντηση στο υπουργείο στον Πειραιά με τον κ.Σαντορινιό, παρουσία και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Έβρου, αναφέρεται ότι η αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με άλλους προορισμούς θα γίνει μετά από την 1η Νοεμβρίου του 2019. Όταν δηλαδή είναι σίγουρο πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα βρίσκεται στην Κυβέρνηση, μια και είναι σίγουρο πως θα χάσει τις εθνικές εκλογές. Τάζει λοιπόν  επιδοτούμενες γραμμές ο Αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, τις οποίες όμως τέσσερα χρόνια δεν κατάφερε να εφαρμόσει και αν δεν ήταν η SAOS Ferries του “μισητού” Φώτη Μανούση στον ίδιο, στον δήμαρχο Σαμοθράκης και στους άλλους Συριζαίους, θα είχαμε “εικόνες” του Γαύδος συνέχεια.

“Θολές” ανακοινώσεις, που ποντάρουν στο

γεγονός ότι ο κόσμος δεν γνωρίζει τι ισχύει

Μετά λοιπόν την συνάντηση που έγινε την Τετάρτη  10-04-2019 στο Υπουργείο Ναυτιλίας και συμμετείχαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας κος Ν. Σαντορινιός, ο Δήμαρχος κος Α. Βίτσας , ο Πρόεδρος του Δ.Σ. κος Π. Παπάς , οι βουλευτές του Νομού κος Δ. Ρίζος, κα Ν. Γκαρά και υπηρεσιακοί παράγοντες, ο δήμαρχος του νησιού με δελτίο Τύπου ανακοίνωσε ότι θα γίνει αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με Αλεξανδρούπολη και προκήρυξη δεύτερης ετήσιας σύνδεσης με άλλο λιμάνι από 1-11-2019. Επίσης ανέφερε ότι οι ακτοπλοϊκές γραμμές που συνδέουν τη Σαμοθράκη με άλλα λιμάνια και κυρίως η ζωτική γραμμή με την Αλεξανδρούπολη ήταν το θέμα της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας.

Συζητήθηκαν για τη νέα περίοδο από 1-11-2019 οι πιθανότητες και οι δυνατότητες σύνδεσης της Σαμοθράκης με Αλεξανδρούπολη , Καβάλα , Λήμνο, Λαύριο, Λέσβο και τα πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα της καθεμίας στη βάση των σχετικών αποφάσεων του Δ.Σ. Όλες οι περιπτώσεις διερευνήθηκαν ως προς τη συχνότητα των δρομολογίων και ως προς την επέκταση των επιδοτήσεων.
Για τη γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη προτάθηκε και θα προκηρυχθεί η αύξηση των επιδοτούμενων δρομολογίων ανά εβδομάδα, η ετήσια επέκτασή της και επιπλέον η καθιέρωση δύο δρομολογίων ανά μήνα για τη μεταφορά οχληρών φορτίων πλην απορριμμάτων.
Ανάλογη συζήτηση έγινε και για τις άλλες γραμμές τηρουμένων των αναγκών για κάθε μία από αυτές.
Δεν θα φτάσουν στο στάδιο της επιδότησης όλες, όπως είναι φυσικό, ωστόσο εφικτή είναι η καθιέρωση δύο διαφορετικών συνδέσεων σε όλη τη διάρκεια του έτους.

Την ίδια στιγμή, υπήρξαν δημοσιεύματα άλλων ΜΜΕ του Έβρου, όπου αναφέρονταν ότι το υπουργείο Ναυτιλίας θα προκηρύξει νέες γραμμές και μάλιστα 5 τον προσεχή Μάιο.

Συγκεκριμένα αναφέρθηκε ότι πρόκειται για τις γραμμές:

  • Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη
  • Σαμοθράκη – Λήμνος
  • Σαμοθράκη – Καβάλα
  • Σαμοθράκη – Λαύριο και
  • Σαμοθράκη – Μυτιλήνη

Όπως παρουσιάζεται το θέμα, σχηματίζεται η εντύπωση πως όλες αυτές οι γραμμές θα είναι επιδοτούμενες, οπότε θα… τρέξουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να πάρουν μέρος στον διαγωνισμό. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει.

  1. Η συγκεκριμένη προκήρυξη γίνεται ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ τον Μάιο και αφορά ελεύθερες γραμμές, τις οποίες μπορεί όποιος θέλει να αναλάβει, ΧΩΡΙΣ ΟΥΤΕ ΕΥΡΩ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ όμως από το Κράτος. Αυτό γίνεται χρόνια τώρα, πέρυσι για παράδειγμα είχε προκηρυχθεί γραμμή Σαμοθράκη-Λήμνος-Κύμη Εύβοιας, αλλά φυσικά δεν συμφέρει κανέναν όταν δεν υπάρχει η επιδότηση, να κάνει προσφορά.
  2. Στις 5 γραμμές λοιπόν που θα προκηρυχθούν τον Μάιο, δεν πρόκειται να υπάρξει ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ. Όποιος ενδιαφερθεί για την γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, θα το κάνει μόνο όταν γίνει ο διαγωνισμός για την ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΓΡΑΜΜΗ.

  • Τονίζεται στην ανακοίνωση του δημάρχου Θανάση Βίτσα, ότι για τη γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη προτάθηκε και θα προκηρυχθεί η αύξηση των επιδοτούμενων δρομολογίων ανά εβδομάδα και η ετήσια επέκτασή της. Αυτό όμως θα συμβεί για μετά την 1η Νοεμβρίου 2019, δηλαδή απ’ το 2020 που δεν θα είναι πλέον Κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ. Αφού λοιπόν θέλει ο Αναπληρωτής υπουργός κ.Σαντορινιός να βοηθήσει την Σαμοθράκη, γιατί δεν εφαρμόζονται ΑΜΕΣΑ τόσο η αύξηση των επιδοτούμενων δρομολογίων και η επέκταση για όλο τον χρόνο ΑΠΟ ΤΩΡΑ;
  • Ακόμα, η δεύτερη γραμμή που αναφέρθηκε ότι είναι στόχος να υπάρξει καθιέρωση δύο διαφορετικών συνδέσεων σε όλη τη διάρκεια του έτους, είναι προφανώς αυτή Σαμοθράκη-Καβάλα. Πως όμως θα υλοποιηθεί και ποιος θα ενδιαφερθεί, όταν το υπουργείο Ναυτιλίας βάζει ως όρο το καράβι που θα αναλάβει το δρομολόγιο να έχει πλήρωμα 34 άτομα και όχι 16 που είναι για την γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη; Πάει δηλαδή να εφαρμόσει ότι γίνεται και στο πολύ μεγαλύτερο χρονικά και σε απόσταση, δρομολόγιο για το Λαύριο. Δεν υπάρχει περίπτωση με αυτές τις προϋποθέσεις να υπάρξει εταιρεία που θα υποβάλλει πρόταση.

Τα πράγματα λοιπόν είναι ξεκάθαρα. Ο δήμαρχος Θανάσης Βίτσας, μαζί με το alter ego του Παναγιώτη Παππά και μαζί με τους δυο κυβερνητικούς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νατάσα Γκαρά και Δημήτρη Ρίζο, έκαναν μια συνάντηση με τον Αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό, για καθαρά προεκλογικούς, επικοινωνιακούς λόγους. Αν πράγματι ενδιαφέρονταν να δοθούν λύσεις, θα το έκαναν ΑΜΕΣΑ εφαρμόζοντας όσα οι ίδιοι δεν υλοποίησαν 4 χρόνια που κυβερνούν και τώρα που ετοιμάζονται να… ξεκουμπιστούν με την ψήφο του ελληνικού λαού, παριστάνουν ότι ενδιαφέρονται για την Σαμοθράκη και τους κατοίκους της. Κι όλα αυτά λίγο καιρό μετά το οριστικό κλείσιμο και του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στο νησί.  Τόσο… σανό όμως πως να τον χωνέψει κάποιος.