Οι γείτονες Βούλγαροι εκσυγχρονίζονται σιδηροδρομικά με ευρωπαϊκά κονδύλια, εμείς… πίσω ολοταχώς (φωτό)

Οι γείτονες Βούλγαροι εκσυγχρονίζονται σιδηροδρομικά με ευρωπαϊκά κονδύλια, εμείς… πίσω ολοταχώς (φωτό)

Την στιγμή που στο νομό Έβρου έχει απομείνει μόνο ένα σιδηροδρομικό δρομολόγιο καθημερινά από το Ορμένιο στην Αλεξανδρούπολη και αυτό κρατήθηκε με… νύχια και δόντια, οι περισσότεροι σταθμοί στο νομό είναι κλειστοί και άλλοι σε τραγικά χάλια, οι γείτονες Βούλγαροι εκσυγχρονίζονται σιδηροδρομικά.

Αφορμή πήραμε από τις φωτογραφίες του Κώστα Ατματζίδη που δημοσιεύθηκαν στην σελίδα ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΜΑΣ από τον καλό φίλο Σάκη Τσομπανίδη και αφορούν τον Σιδηροδρομικό Σταθμό της γειτονικής στο Ορμένιο βουλγαρικής πόλης ΣΒΙΛΕΝΓΚΡΑΝΤ. Όπως βλέπετε, αξιοποιήθηκαν στο έπακρο και με τον καλύτερο τρόπο τα ευρωπαϊκά κονδύλια που παίρνει η Βουλγαρία με την είσοδο της στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ασφαλώς και υπάρχει και εκεί διαφθορά και μεγάλη, όμως οι άνθρωποι προσέχουν τα σύνορα τους, τα ενισχύουν και τα θωρακίζουν με συγκεκριμένα έργα. Όπως η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού τους δικτύου, όταν εμείς το έχουμε παρατημένο εντελώς.

Ο Σιδηροδρομικός σταθμός στι Σβίλενγκραντ της Βουλγαρίας, δεν απέχει ούτε δέκα χιλιόμετρα από το Ελληνικό τελωνείο του Ορμενίου.
Ήταν ένας τερματικός σταθμός υποβαθμισμένος, με παλαιές εγκαταστάσεις και υποδομές περίπου τριτοκοσμικές σαν τις δικές μας.

Μπαίνοντας σήμερα λοιπόν στο σταθμό αυτό, νιώθεις έκπληξη, αλλά ταυτόχρονα και μεγάλη απογοήτευση για το δικό μας χάλι. Η γραμμή ανακαινισμένη με ηλεκτροκίνηση και σύγχρονα τρένα.

Περιφραγμένη και καθαρή μέχρι τα σύνορα μας.

Φωτοσήμανση και τηλεδιοίκηση.

Ειδικά συστήματα ψεκασμού απολύμανσης για τα εισερχόμενα φορτία.

Μεγάλες ράμπες φόρτωσης εμπορευμάτων και αυτοκινήτων.

Αερογέφυρες πεζών, ασανσέρ για ΑΜΕΑ και γενικά ότι χρειάζεται ένας σύγχρονος εμπορικός και επιβατικός σταθμός.


Τα ίδια περίπου και στην γειτονική Τουρκία. Οι γείτονες μας στην περιοχή εξελίσσονται. Μόνο στο δικό μας σιδηροδρομικό δίκτυο βλέπεις την εγκατάλειψη. Με κλειστούς σταθμούς και με ένα και μοναδικό δρομολόγιο να γίνεται με τρένο την ημέρα όπως επισημάναμε.

Οι φωτογραφίες είναι του Κώστα Ατματζίδη, τον οποίο και ευχαριστούμε πάρα πολύ.

Ένα σχόλιο

  1. Άφησε το σχόλιό σου.

    Τίποτε δεν χαρίζεται. Κάποια στιγμή οι “Ευρωπαίοι” θα ζητήσουν πίσω τα χρήματά τους με τόκο.
    Τόσα χρόνια έδιναν σε εμάς και τα κατασπαταλούσαμε. Τώρα πληρώνουμε τον λογαριασμό….

Γράψτε απάντηση στο Άφησε το σχόλιό σου. Ακύρωση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*