AZORES EXPRESS: Ο καπετάνιος δεν θέλησε να ρισκάρει πιθανό ατύχημα στα αβαθή του λιμανιού της Καμαριώτισσας

AZORES EXPRESS: Ο καπετάνιος δεν θέλησε να ρισκάρει πιθανό ατύχημα στα αβαθή του λιμανιού της Καμαριώτισσας

Το σοβαρό πρόβλημα που δημιουργήθηκε με την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης, έπειτα από μία εξαιρετικά δύσκολη εβδομάδα με εκατοντάδες εγκλωβισμένους επισκέπτες στο νησί και την Αλεξανδρούπολη, φαίνεται ότι από σήμερα παύει να υφίσταται.

Ο ερχομός του Καταμαράν “Andros Jet” και το πρώτο δρομολόγιο χθες το βράδυ από την Καμαριώτισσα στην Αλεξανδρούπολη, σε συνδυασμό με την επανέναρξη των δρομολογίων του ταχύπλοου επιβατηγού ΖΕΦΥΡΟΣ και του οχηματαγωγού ΑΝΑΧ  που ναύλωσε για πέντε ημέρες η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δείχνουν να εξομαλύνουν την κατάσταση και να εκτονώνουν την ένταση και τα απόλυτα δικαιολογημένα παράπονα όσων δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν. Λίγο πριν το Andros Jet “δέσει” στο λιμάνι της Σαμοθράκης και να εκτελέσει το πρώτο δρομολόγιο του, ενώ σήμερα είναι προγραμματισμένα να γίνουν άλλα τρία από και προς την Σαμοθράκη, έξι συνολικά δηλαδή, έφευγε από την Αλεξανδρούπολη το AZORES Express.  Tου πλοίου που ο ερχομός την προηγούμενη Κυριακή και η προσπάθεια να δώσει λύση πολύ νωρίτερα στο ακτοπλοϊκό πρόβλημα, έληξε εντελώς άδοξα.

Φόρτωσε από την Αλεξανδρούπολη επιβάτες και αυτοκίνητα, αλλά δεν κατάφερε ποτέ να “δέσει” στο λιμάνι της Καμαριώτισσας και τελικά πίσω, ενώ χθες αναχώρησε για τον Πειραιά. Στο όλο σκηνικό, που προκάλεσε ακόμα πιο έντονο εκνευρισμό αλλά και δικαιολογημένη οργή στους ταξιδιώτες σε Σαμοθράκη και Αλεξανδρούπολη, που ταλαιπωρήθηκαν από την Κυριακή ως χθες Τετάρτη, αφού λόγω των καιρικών συνθηκών δεν γινόταν κανένα δρομολόγιο, υπάρχουν κάποια ερωτηματικά, αλλά και σοβαρά θέματα. Είναι δεδομένη η μηχανική βλάβη που υπέστη λίγο πριν επιχειρήσει να μπει στο λιμάνι της Καμαριώτισσας, όπως ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ το Evros-news.gr, αλλά υπήρξε ένας πολύ σοβαρότερος λόγος που ο καπετάνιος του πλοίου, δεν ρίσκαρε να “δέσει” στο λιμάνι.

Δεν πρόκειται για το μήκος του πλοίου, όπως προσπάθησαν ορισμένοι να παρουσιάσουν, μια και παρόμοια ή μεγαλύτερα πλοία παλαιότερα, όπως  το “Λήμνος” έκαναν δρομολόγια κανονικά, αλλά πρόκειται για το εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει τα τελευταία χρόνια στο λιμάνι της Καμαριώτισσας. Κι αυτό έχει επισημανθεί και καταγγελθεί επίσημα, ακόμα και με Μηνυτήρια Αναφορά στον εισαγγελέα από το 2013, αλλά δεν έχει λυθεί. Κι αναφερόμαστε στις επιχωματώσεις που έχουν γίνει στο λιμάνι της Σαμοθράκης, με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί αβαθή και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ακόμα και για μικρότερα πλοία από το AZORES Express να “κολλήσουν” και να κινδυνέψουν σοβαρά οι επιβάτες από κάποιο ατύχημα.

Οι υπεύθυνοι της ιδιοκτήτριας εταιρείας του AZORES EXPRES, που βρέθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής στην “καρδιά” του καλοκαιριού (κάτι που μόνο εύκολο δεν είναι με όλα τα πλοία δρομολογημένα στις λεγόμενες… εμπορικές γραμμές) και “επιστρατεύτηκε” να δώσει λύση στη Σαμοθράκη, είδαν φυσικά και έλεγξαν τα στοιχεία του λιμανιού της Καμαριώτισσας. Έκριναν ότι δεν υπήρχε πρόβλημα με το μήκος του πλοίου με βάση τις διαστάσεις του λιμανιού, αλλά προφανώς δεν μπορούσαν να γνωρίζουν το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια, με τα φερτά υλικά και τις επιχωματώσεις και φυσικά τον κίνδυνο να “κολλήσει” ένα καράβι ενώ κάνει ελιγμούς για να “δέσει”.

Ο καπετάνιος του συγκεκριμένου πλοίου λοιπόν ενημερώθηκε για το συγκεκριμένο πρόβλημα κατά την διάρκεια του δρομολογίου, αφού όπως επίσης ΑΠΟΚΑΛΥΨΑΜΕ, είχε δίπλα του ένα συνταξιούχο έμπειρο πλοίαρχο που έχει δουλέψει στην Saos Ferries και ο οποίος μέρες τώρα έχει “εξαφανιστεί” ενώ πριν ήταν λαλίστατος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δεν έχει εκφράσει δημόσια την άποψή του για το συγκεκριμένο θέμα. Γι’ αυτό και δεν θέλησε να ρισκάρει γιατί έκρινε πως υπάρχει κίνδυνος λόγω του βάθους του λιμανιού της Καμαριώτισσας να “κολλήσει” και να υπάρξει πιθανό σοβαρό ατύχημα και ενώ μετέφερε 600 επιβάτες και πάνω από 200 αυτοκίνητα. Αν επιχειρούσε με μία μόνο μηχανή και με το συγκεκριμένο πρόβλημα, σε περίπτωση που το πλοίο κάνοντας τους ελιγμούς… έβρισκε ο πυθμένας του, ουδείς μπορεί να προδικάσει τις συνέπειες θα υπήρχαν.

Τεράστιες οι ευθύνες του Χρήστου Δούκα,

Προέδρου του ΟΛΑ και άλλων θεσμικών

Γι’ αυτό προτίμησε λοιπόν να παραμείνει ανοιχτά του λιμανιού και αφού εκτίμησε την κατάσταση αλλά και οι προσπάθειες να επανέλθει η μηχανή δεν πέτυχαν, επέστρεψε μόνο με τη μία μηχανή και με 6,7 μίλια ταχύτητα στην Αλεξανδρούπολη. Η ανακοίνωση της εταιρείας το αναφέρει εξάλλου με πολύ…προσεκτικό τρόπο. “Σας ενημερώνουμε ότι λόγω ελλιπών λιμενικών εγκαταστάσεων στο λιμάνι της Σαμοθράκης, σε σχέση με το ΑΖΟΡΕΣ ΕΞΠΡΕΣ, είναι αδύνατη η προσέγγιση του πλοίου στο λιμάνι του νησιού”. Το πρόβλημα λοιπόν είναι στο λιμάνι της Καμαριώτισσας και είναι γνωστό. Εξαιτίας του δεν μπορούν μεγαλύτερα πλοία να “δέσουν” εκεί, γι’ αυτό και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν έχουν εδείξει ενδιαφέρον για τις γραμμές όλα αυτά τα χρόνια αν και προκηρύσσονται και αφορούν είτε τη σύνδεση Αλεξανδρούπολης- Σαμοθράκης, αλλά και του νησιού με Λήμνο, Καβάλα, Μυτιλήνη, Λαύριο.

Με αφορμή λοιπόν τα όσα έγιναν τις τελευταίες ημέρες, ήρθε δραματικά στην επιφάνεια το συγκεκριμένο πρόβλημα και φυσικά είναι μεγάλες οι ευθύνες του Χρήστου Δούκα, Προέδρου του ΟΛΑ, ο οποίος δεν αποφάσισε να διατεθεί ένα ποσό, όχι ιδιαίτερα μεγάλο, ώστε να καθαριστεί το λιμάνι της Καμαριώτισσας στα 4 χρόνια που ήταν Πρόεδρος. Του είχε επισημανθεί πολλές φορές, ακόμα και από τον ιδιοκτήτη της SAOS Ferries Φώτη Μανούση, αν και σύμφωνα με το σκεπτικό ορισμένων δεν τον… συμφέρει, γιατί θα μπορούν αν μεγαλώσει το βάθος του λιμανιού να έρχονται μεγαλύτερα πλοία και να διεκδικήσουν την γραμμή και άλλες εταιρείες το Νομέριο που λήγει η σύμβαση του με το Δημόσιο. Όμως ο κ.Δούκας ασχολούνταν με τα… master plan και δεν έκανε τίποτε ούτε για το ,λιμανάκι των Θέρμων, αν και το είχε υποσχεθεί από το 2017, όπου και εκεί το πρόβλημα με τις επιχωματώσεις είναι πολύ μεγαλύτερο.

Γι’ αυτό λοιπόν η φετινή καλοκαιρινή “περιπέτεια” που σίγουρα… τραυμάτισε την φήμη του νησιού, ταλαιπώρησε επί μέρες πάρα πολύ κόσμο, είναι μια ευκαιρία να συζητήσουν όλοι οι αρμόδιοι θεσμικοί φορείς του νησιού και να δώσουν λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα. Διαφορετικά, αυτή η φορά δεν θα είναι η τελευταία.