Το πολύ σοβαρό πρόβλημα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη φαίνεται ότι ομαλοποιήθηκε από χθες και ο αποκλεισμός του νησιού από την Αλεξανδρούπολη, κυρίως για τρεις ημέρες, δείχνει να ξεπεράστηκε.
Κάποιοι όμως βρήκαν την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν την τεράστια ταλαιπωρία εκατοντάδων επισκεπτών και το μπάχαλο που δημιουργήθηκε, λειτουργώντας με μικροκομματική αντίληψη και ξεκάθαρα για κομματικά οφέλη. Αναφέρομαι σε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, που νομίζουν ότι ο κόσμος έπαθε ομαδικό… αλτσχάιμερ και ξέχασε την μνημειώδη ανικανότητα τους σε χειρισμούς παρόμοιων περιπτώσεων που αφορούσαν την Σαμοθράκη. Οι μόνοι που δικαιούνται να είναι έντονα εκνευρισμένοι, ακόμα και οργισμένοι, είναι οι επιβάτες που εγκλωβίστηκαν στο νησί και δεν μπορούσαν, ιδιαίτερα από την Κυριακή έως και την Τρίτη, να ταξιδέψουν με κανένα τρόπο για την Αλεξανδρούπολη.
Επίσης και όσοι είχαν προγραμματίσει να μεταβούν στη Σαμοθράκη είτε για διακοπές, είτε για οποιοδήποτε άλλο λόγο και δεν είχαν τη δυνατότητα να το κάνουν το ίδιο χρονικό διάστημα, αφού δεν υπήρχε καθόλου ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, γιατί λόγω του απαγορευτικού εξαιτίας των καιρικών συνθηκών, σταμάτησαν τα δρομολόγια του ταχύπλοου επιβατηγού ΖΕΦΥΡΟΣ, αλλά και του οχηματαγωγού ΑΝΑΧ. Να θυμίσουμε ότι το τελευταίο που είναι τύπου “παντόφλας” και μεταφέρει μόνο οχήματα, ναυλώθηκε αρχικά για να δώσει λύσεις από την εταιρεία SAOS Ferries, της οποίας τα πλοία ΣΑΟΣ ΙΙ και ΣΑΟΝΗΣΟΣ ακινητοποιήθηκαν λόγω μηχανικών βλαβών και δημιουργήθηκε το πρόβλημα και στη συνέχεια από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η οποία διέθεσε για τον σκοπό αυτό 50.000 ευρώ στον δήμο Σαμοθράκης.
Δικαιούνται επίσης να διαμαρτύρονται, ακόμα και να… ουρλιάζουν μαζί με τους επισκέπτες και οι επαγγελματίες της Σαμοθράκης, αφού στην “καρδιά” του καλοκαιριού, στην καλύτερη τουριστική περίοδο που περίμεναν να δουλέψουν μια και είναι γνωστό ότι στο νησί η τουριστική περίοδος δεν έχει μεγάλη διάρκεια, είδαν να ακυρώνονται πολλές κρατήσεις και να αποχωρούν άνθρωποι πριν λήξουν οι ενοικιάσεις των δωματίων τους, λόγω της αβεβαιότητας που υπήρχε. Όλοι οι άλλοι βρήκαν την ευκαιρία, ο καθένας για το δικό του όφελος και σκοπό, να… σπεκουλάρουν και να εκμεταλλευτούν την ταλαιπωρία του κόσμου.
Ο Σαντορινιός ξέχασε την αποκλεισμένη
Σαμοθράκη μια βδομάδα επί ημερών του
Πρώτοι σε αυτό τον τομέα είναι τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, αφού εδώ ισχύει το γνωστό… μάθανε ότι αποκλείστηκε η Σαμοθράκη πλάκωσαν και οι Νεκτάριος Σαντορινιός, Κατερίνα Νοτοπούλου και Δώρα Αυγέρη με τεράστιο θράσος, να παραστήσουν τους τιμητές και να κατηγορήσουν την Κυβέρνηση, η οποία έχει αναλάβει εδώ και ένα μήνα. Την ίδια στιγμή που οι ίδιοι τα 4 προηγούμενα τέσσερα χρόνια όταν κυβερνούσαν, σε παρόμοιες περιπτώσεις είτε τα έκαναν… θάλασσα, είτε έπραξαν πολύ λιγότερα. Πάνω απ’ όλα όμως, έχουν τεράστιες ευθύνες γιατί δεν φρόντισαν να αποτρέψουν τις καταστάσεις που δημιουργήθηκαν τις προηγούμενες μέρες, αν και στα λόγια παρίσταναν την Κυβέρνηση του λαού, των αδικημένων και όχι των επιχειρηματιών και των εφοπλιστών.
Αναφέρομαι λοιπόν στον επί χρόνια αρμόδιο Αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας κι Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριο Σαντορινιό, ο οποίος είχε το θράσος ως Τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ να εκδώσει ανακοίνωση αλλά σε όσα υποστηρίζει να… φάσκει και να αντιφάσκει. Συγκεκριμένα:
- Κατηγορεί την σημερινή Κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη για την αρχική δρομολόγηση του AZORES Express, το οποίο όπως υποστηρίζει δεν κατάφερε να προσεγγίσει το λιμάνι της Καμαριώτισσας, γιατί ήταν αρκετά μεγάλο για τη μορφολογία του λιμανιού, ιδιαίτερα σε αντίξοες καιρικές συνθήκες.
- Τέσσερα χρόνια ο ίδιος ως Αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, δεν φρόντισαν να δώσουν μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ για να… καθαρίσουν το λιμάνι της Καμαριώτισσας από τα φερτά υλικά και τις επιχωματώσεις, οι οποίες δημιούργησαν με τα αβαθή τεράστιο πρόβλημα και ακόμα και το ΣΑΟΣ ΙΙ και το ΣΑΟΝΗΣΟΣ που εκτελούν τα δρομολόγια δυσκολεύονται να “δέσουν” στο συγκεκριμένο λιμάνι.
- Το πρόβλημα το γνώριζε τόσο ο ίδιος όσο και οι δύο υπουργοί του με τους οποίους συνυπηρέτησε, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής και ο Φώτης Κουβέλης, αλλά το γνωρίζει χρόνια και ο διορισμένος από την κυβέρνηση του Πρόεδρος του ΟΛΑ Χρήστος Δούκας. Όμως τέσσερα χρόνια δεν έκαναν τίποτα και ο κ.Σαντορινιός αντί να κάνει αυτοκριτική και να το… βουλώνει, με ευκολία κουνάει το δάχτυλο γιατί επιλέχθηκε το AZORES Express.
- Την ίδια στιγμή όμως που κατηγορεί τον κ.Πλακιωτάκη για τη δρομολόγηση του συγκεκριμένου πλοίου, παράλληλα τον εγκαλεί γιατί το δρομολόγησε μόνο για 20 μέρες και δεν το ενέταξε στην τακτική δρομολόγηση του νησιού, ώστε να λυθεί μόνιμα το πρόβλημα. Στο διάστημα που ήταν ο ίδιος Αναπληρωτής υπουργός, γιατί δεν φρόντισε να κάνει το ίδιο και να δώσει μόνιμη λύση;
- Ξέχασε ότι επί των ημερών του και συνολικά της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, κάθε φορά που παρουσιάζονταν πρόβλημα με τα πλοία της SAOS Ferries του Φώτη Μανούση, είτε λόγω βλαβών είτε για αποχώρηση λόγω προγραμματισμένης συντήρησης, ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ το υπουργείο του δεν κατάφερε να βρει πλοίο αντικατάστασης, όπως έχει υποχρέωση βάση της σύμβασης άγονης γραμμής; Γιατί με βάση αυτή, το υπουργείο Ναυτιλίας είναι αρμόδιο να βρίσκει πλοίο και όχι η εταιρεία. Κι αν δεν του άρεσε η συγκεκριμένη σύμβαση που υπογράφηκε το 2009, ας έβρισκε τρόπο να την αλλάξει.
- Το γέλιο πέφτει όμως σε αυτό που θυμήθηκε και ανέφερε για τον περασμένο Ιανουάριο. Τότε που στις 28 Δεκεμβρίου του 2018 πάλι υπέστη βλάβη το ΣΑΟΣ ΙΙ, η εταιρεία πρότεινε να αντικατασταθεί από το ΣΑΟΝΗΣΟΣ, αλλά η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ο ίδιος θέλοντας να παραστήσουν τους… ασυμβίβαστους απέναντι στον Μανούση, άφησαν να περάσουν τρεις μέρες με την Σαμοθράκη αποκλεισμένη.
- Στάθηκαν ανίκανοι να βρουν σκάφος άλλη μια φορά και μάλιστα ενώ τον χειμώνα ήταν αυτό πιο εύκολο απ’ ότι τώρα, στην “καρδιά” του καλοκαιριού που όλα τα πλοία κάνουν δρομολόγια στις εμπορικές γραμμές των νησιών του Αιγαίου και κανένας πλοιοκτήτης δεν δέχεται να χάσει σημαντικά έσοδα. Τότε λοιπόν και μετά από 3 ημέρες αποκλεισμού του νησιού ΠΑΡΑΜΟΝΕΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ, “επιστρατεύτηκε” το εντελώς ακατάλληλο σκάφος του Λιμενικού “ΓΑΥΔΟΣ” που μπορούσε να μεταφέρει μόνο μερικές δεκάδες επιβάτες από το νησί στην Αλεξανδρούπολη και αντίθετα, κάνοντας δρομολόγια από 31 Δεκεμβρίου 2018 έως Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2019, μεταφέροντας ελάχιστους επιβάτες.
- Επίσης, δόθηκαν 20.000 ευρώ από το υπουργείο Εσωτερικών στον δήμο Σαμοθράκης και ναύλωσε για ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ, επαναλαμβάνω ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ το οχηματαγωγό ΑΝΑΧ (το ίδιο που επί μέρες τώρα εκτελεί δρομολόγια και μεταφέρει οχήματα). Στη συνέχεια και μέχρι την Κυριακή 6 Ιανουαρίου που ξεκίνησε το ΣΑΟΝΗΣΟΣ, τα οχήματα δεν μεταφέρονταν.
- Μάλιστα, αρνιόταν ο ίδιος ο Νεκτάριος Σαντορινιός, πιεζόμενος από τον δήμαρχο Σαμοθράκης Θανάση Βίτσα και την παρέα του να μην… υποκύψει στις αξιώσεις του “εκβιαστή” Μανούση για δρομολόγηση του ΣΑΟΝΗΣΟΣ και αυτό είχε ως αποτέλεσμα ΑΛΛΕΣ ΤΡΕΙΣ ΗΜΕΡΕΣ λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών και του απαγορευτικού για το ΓΑΥΔΟΣ, δηλαδή από Πέμπτη 3 Ιανουαρίου ως Σάββατο 5 Ιανουαρίου, η Σαμοθράκη να είναι ΠΑΛΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΗ. Συνολικά 6 ημέρες δηλαδή.
- Κι επειδή μπορεί να τα ξεχνάει, να του τα θυμίσουμε, παραθέτοντας ένα δημοσίευμα της προσκείμενης στον ΣΥΡΙΖΑ “Εφημερίδας των Συντακτών”.
- Αυτή ήταν η τεράστια λύση που έδωσε ο κ.Σαντορινιός, ο οποίος τώρα παριστάνει τον τιμητή, αντί να σιωπά. Γιατί δεν έκανε το παραμικρό ως αρμόδιος Αναπληρωτής υπουργός να λυθεί το πρόβλημα το σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει με τα αβαθή νερά στο λιμάνι της Καμαριώτισσας και το ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα, επίσης από επιχωματώσεις, στο λιμάνι στο λιμάνι των Θέρμων, για τα οποία δεν χρειάζονται παρά μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ.
- Αυτός λοιπόν που άφησε μια εβδομάδα την Σαμοθράκη, χρονιάρες ημέρες και τότε, χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση κουνάει το δάχτυλο στη σημερινή Κυβέρνηση και κατηγορεί τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, που μέσα στον Αύγουστο και την “καρδιά” των διακοπών, κατάφερε και βρήκε ΔΥΟ ΠΛΟΙΑ, το AZORES Express και το Andros Jet και ήρθαν στην Σαμοθράκη.
- Τον κατηγορεί μάλιστα γιατί δεν “επιστράτευσε” και αυτός σκάφος του Λιμενικού, το οποίο είναι ακατάλληλο για μεταφορά επιβατών και φυσικά τον Ιανουάριο οι επιβάτες ήταν μερικές εκατοντάδες από και προς το νησί, ενώ τώρα μιλάμε για εκατοντάδες ή και χιλιάδες.
Μίλησαν και η Νοτοπούλου με την Αυγέρη