Λιμάνι Καμαριώτισσας: Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα διαβεβαίωναν συνέχεια Δούκας και Βίτσας

Λιμάνι Καμαριώτισσας: Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα διαβεβαίωναν συνέχεια Δούκας και Βίτσας

Η αδυναμία του πλοίου AZORES EXPRESS να “δέσει” στο λιμάνι της Καμαριώτισσας την Κυριακή 11 Αυγούστου, όταν τα  ΖΕΦΥΡΟΣ και ΑΝΑΧ δεν εκτελούσαν δρομολόγια λόγω απαγορευτικού του Λιμενικού εξαιτίας των καιρικών συνθηκών, έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επιδείνωση της προβληματικής κατάστασης που βίωσε το προηγούμενο χρονικό διάστημα η Σαμοθράκη.

Τα αβαθή που υπάρχουν στο λιμάνι του νησιού λόγω των επιχωματώσεων και τα οποία δυσκολεύουν πάρα πολύ ακόμα και τα ΣΑΟΣ και ΣΑΟΝΗΣΟΣ της εταιρείας SAOS Ferries που εκτελεί τα δρομολόγια και οι μηχανικές τους βλάβες δημιούργησαν το σοβαρό πρόβλημα μεσούσης της τουριστικής περιόδου, ήταν η βασική αιτία που ο καπετάνιος του AZORES EXPRESS δεν ρίσκαρε έχοντας πάνω από 600 επιβάτες, να μπει στο λιμάνι. Όπως αποκάλυψε μάλιστα το Evros-news.gr, κυρίως αυτό το γεγονός, μαζί με την μηχανική βλάβη που παρουσίασε και οι δυνατοί άνεμοι πάνω από 7 μποφόρ, ήταν οι λόγοι. Δίπλα του ο καπετάνιος του πλοίου που βρέθηκε αρχικά από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είχε και έναν έμπειρο, συνταξιούχο παλιό πλοίαρχο της SAOS Ferries, για να τον συμβουλεύει, επειδή δεν γνώριζε τα… κατατόπια. Πρόκειται μάλιστα για συγγενή εξ αγχιστείας του απερχόμενου δημάρχου Θανάση Βίτσα, ο οποίος αν και το προηγούμενο χρονικό διάστημα ήταν… λαλίστατος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από εκείνη την Κυριακή και την αδυναμία του AZORES EXPRESS να “δέσει” στην Σαμοθράκη, έχει κυριολεκτικά… εξαφανιστεί.

Η βασική αιτία λοιπόν, για την οποία πλοία μεγαλύτερου μήκους από τα δύο της ακτοπλοϊκής εταιρείας που εξυπηρετεί την σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη δεν μπορούν ή δυσκολεύονται τρομερά να “δέσουν” στην Καμαριώτισσα και φυσικά να μην δείχνει ενδιαφέρον άλλη εταιρεία για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού και τις διάφορες γραμμές που προκηρύσσονται (και επιδοτούμενες), όπως είναι Σαμοθράκη-Καβάλα, Σαμοθράκη-Λήμνος-Λαύριο, Σαμοθράκη-Λήμνος-Μυτιλήνη, είναι αυτή. Κι αυτό το πρόβλημα δημιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια με τις συνεχείς επιχωματώσεις που το διόγκωσαν και φυσικά την ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ από τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης και τον δήμο Σαμοθράκης. Γιατί όπως βλέπετε στην φωτογραφία που δημοσιεύουμε, το πλοίο “ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ” της SAOS Ferries του Φώτη Μανούση, πριν από 7-8 χρόνια, το οποίο ήταν 3 με 4 μέτρα μεγαλύτερο του AZORES EXPRESS, εκτελούσε κανονικά δρομολόγια, έμπαινε στο λιμάνι της Καμαριώτισσας και “έδενε” χωρίς προβλήματα. Γιατί δεν υπήρχαν αβαθή από επιχωματώσεις.

“Κανένα πρόβλημα δεν χρειάζεται καθαρισμός”

διαβεβαίωναν Δούκας και Βίτσας

Τώρα προφανώς και αυτό δεν θα μπορούσε, γιατί το λιμάνι όλα αυτά τα χρόνια δεν καθαρίστηκε, με ευθύνη του προέδρου του ΟΛΑ Χρήστου Δούκα, ο οποίος στις κατά καιρούς ανακοινώσεις επιστολές και διαμαρτυρίες της εταιρείας Saos Ferries για το συγκεκριμένο πρόβλημα, διαβεβαίωνε συνέχεια πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και επικαλούνταν το Master Plan. Την μελέτη δηλαδή για επέκταση του λιμανιού. Το ίδιο έκανε και ο απερχόμενος δήμαρχος Θανάσης Βίτσας, ο οποίος προσπαθώντας αυτές τις μέρες να δικαιολογήσει την ανυπαρξία παρεμβάσεων τα προηγούμενα χρόνια στο λιμάνι της Καμαριώτισσας από τον ΟΛΑ και την προηγούμενη Κυβέρνηση, στην οποία πρόσκειται φιλικά, χρησιμοποίησε στη δήλωσή του το περιβόητο Master Plan. Μόνο που αυτό είναι μακροπρόθεσμο έργο και για να υλοποιηθεί θα περάσουν, όπως και ο ίδιος παραδέχεται, κάποια χρόνια.

Οι παρεμβάσεις στο λιμάνι της Καμαριώτισσας προκειμένου να είναι λειτουργικό ακόμα και για τα πλοία έπρεπε να έχουν γίνει τα προηγούμενα χρόνια άμεσα. Να καθαριστεί δηλαδή για να μην προκύψουν προβλήματα όπως αυτά πρόσφατα με το AZORES EXPRESS και για αυτό δεν απαιτούνταν πολλά χρήματα. Πολιτική βούληση και απόφαση χρειάζονται. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ακόμα και ο ιδιοκτήτης της SAOS Ferries Φώτης Μανούσης, ο οποίος έχει ριχθεί στην… πυρά τον τελευταίο καιρό για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε, αλλά η εταιρεία του είναι η μοναδική τα τελευταία 20 χρόνια που συνδέει το νησί με την Αλεξανδρούπολη και παρά τις κατά καιρούς προκηρύξεις επιδοτούμενων γραμμών δεν έχει εμφανιστεί καμία άλλη εταιρεία να τς διεκδικήσει, είχε καταθέσει μηνυτήρια αναφορά το 2013 στον Εισαγγελέα επισημαίνοντας το συγκεκριμένο πρόβλημα των επιχωματώσεων στο λιμάνι της Καμαριώτισσας αλλά και στο μικρότερο των Θέρμων.

Κι επειδή το θέμα είχε έρθει και πάλι έντονα στην επικαιρότητα το 2016, με εκατέρωθεν ανακοινώσεις ανάμεσα στην ναυτιλιακή εταιρεία του και τον ΟΛΑ, τότε ο πρόεδρος του Χρήστος Δούκας με δηλώσεις στα τοπικά ραδιόφωνα διέψευδε το πρόβλημα. Το ίδιο έκανε και ο απερχόμενος δήμαρχος Θανάσης Βίτσας, ο οποίος σε δηλώσεις του στον Status Radio και στον Σταύρο Αποστολίδη, επικαλέστηκε έγγραφη επίσημη απάντηση του ΟΛΑ πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τις επιχωματώσεις και τα αβαθή στο λιμάνι της Καμαριώτισσας και δεν χρειάζεται να γίνει καμία παρέμβαση. Μάλιστα ο ίδιος και ο κ. Δούκας… πανηγύριζαν για τις… φοβερές παρεμβάσεις που έγιναν στο λιμάνι του νησιού, με την τοποθέτηση κάποιον φωτιστικών. Το κύριο και σοβαρό πρόβλημα δεν το… άγγιζαν.

Επίσης, ο πρόεδρος του ΟΛΑ το 2017, με συνεχείς δηλώσεις του ακόμα και το καλοκαίρι εκείνο του χρόνου, διαβεβαίωνε πως στο λιμάνι των Θέρμων όπου υπάρχει της ίδιας μορφής αλλά ακόμα σοβαρότερο πρόβλημα και τα φερτά υλικά το έχουν κλείσει εντελώς, θα γινόταν έργα. Θα “έδεναν” εκεί τα δύο ταχύπλοα το ΖΕΦΥΡΟΣ αλλά και το “Σαμοθράκη 1” που είχε εμφανιστεί για δύο μήνες και εξαφανίστηκε και θα δημιουργούνταν μάλιστα και οι υποδομές στο συγκεκριμένο λιμάνι με κιόσκια, με χώρους για υποδοχής για να γίνεται εκεί το δρομολόγιο από την Αλεξανδρούπολη. Τίποτα από αυτά φυσικά δεν έγινε, όπως δεν έγινε τίποτα και στην Καμαριώτισσα και αυτό αποτελεί τεράστια ευθύνη του Οργανισμού ιμένος Αλεξανδρούπολης και του προέδρου του Χρήστου Δούκα, τον οποίο η σημερινή Κυβέρνηση απορούμε γιατί ακόμα δεν έχει αντικαταστήσει, αφού ο ίδιος δεν αισθάνθηκε δεν έχει την πολιτική ή προσωπική ευθιξία να παραιτηθεί μια και είναι διορισμένος από τη προηγούμενη ως στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ.

Φυσικά τεράστια είναι η ευθύνη της προηγούμενης Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και του πρώην Πρωθυπουργού της και επίτιμου δημότη της Σαμοθράκης Αλέξη Τσίπρα και προφανώς του απερχόμενου δημάρχου Θανάση Βίτσα. Αυτός Εξάλλου ήταν και ένας από τους βασικούς λόγους που οι Σαμοθρακίτες στις πρόσφατες εκλογές, δημοτικές και εθνικές, αποδοκίμασαν τόσο τον ΣΥΡΙΖΑ αν και τον είχαν ψηφίσει το 2015 με μεγάλη διαφορά και ανέδειξαν πρώτο κόμμα τη Νέα Δημοκρατία, αλλά και τον απερχόμενο δήμαρχο κ.Βίτσα που έχασε στις εκλογές και νέος δήμαρχος θα είναι ο Νίκος Γαλατούμος.