Διαχειριστικό έλεγχο στον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης, ζητάει από το ΤΑΙΠΕΔ με έγγραφο της στις 19 Αυγούστου, η Δημόσια Αρχή Λιμένων για το λιμάνι της Καμαριώτισσας Σαμοθράκης και την μη πραγματοποίηση των απαραίτητων έργων εδώ και πολλά χρόνια.
Για να μην δημιουργούνται συνειρμοί και εντυπώσεις, να επισημάνουμε ότι η Δημόσια Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ) δημιουργήθηκε από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, είναι αποκεντρωμένη υπηρεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και ο Διοικητής Δημοσθένης Μπακόπουλος, ο οποίος και υπογράφει το συγκεκριμένο έγγραφο, διορίστηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα. Μετά όμως από τον… χαμό που προκλήθηκε στην Σαμοθράκη με τα σοβαρά προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη και όσα γράφτηκαν και ακούστηκαν για την ακαταλληλότητα του λιμανιού της Καμαριώτισσας λόγω έλλειψης εργασιών εκβάθυνσης εδώ και χρόνια, η ΔΑΛ ζητάει από το ΤΑΙΠΕΔ που είναι ο μοναδικός μέτοχος του ΟΛΑ, να γίνει διαχειριστικός έλεγχος στον Οργανισμό όπου Πρόεδρος είναι ο Χρήστος Δούκας.
Όπως αναφέρει το έγγραφο που το Evros-news.gr έχει στην διάθεση του, “σύμφωνα με την Σύμβαση Παραχώρησης Ελληνικού Δημοσίου-ΟΛΑ Α.Ε που κυρώθηκε φέτος, τα άρθρα 6 και 9 καθιστούν τον ΟΛΑ πλήρως και αποκλειστικά υπεύθυνο για την συντήρηση των παραχωρούμενων εγκαταστάσεων, προκειμένου να διατηρείται η απρόσκοπτη λειτουργία του λιμένα της Καμαριώτισσας. Ειδικότερα, στον όρο 9.8 της ανωτέρω Σύμβασης Παραχώρησης, ορίζεται σαφώς ότι ο ΟΛΑ Α.Ε θα μεριμνά για την τακτική εκβάθυνση των διαύλων προσέγγισης των λιμενολεκανών και των θέσεων παραβολής πλοίων μόνο εντός της ζώνης του λιμένα”.
Ακόμα αναφέρει πως: “Επειδή η ΟΛΑ Α.Ε φέρεται να αποκομίζει έσοδα από τον λιμένα Καμαριώτισσας (ναύλα, καίκια, τραπεζοκαθίσματα κ.λπ.) μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και ανταποδοτικά τέλη, η ΔΑΛ θεωρεί αναγκαίο με την ιδιότητα του μετόχου να προβείτε στη διεξαγωγή έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου, προκειμένου αφενός το ύψος των ανταποδοτικών τελών τα οποία εισπράττει ετησίως η ΟΛΑ Α.Ε από τον λιμένα Καμαριώτισσας και αφετέρου εάν τα εν λόγω ανταποδοτικά τέλη χρησιμοποιήθηκαν πράγματι για την εκτέλεση έργων στον συγκεκριμένο λιμένα και σε περίπτωση καταφατικής απάντησης, για ποιο λόγο δεν προτεραιοποιήθηκε ως ύψιστης προτεραιότητας έργο η εκτέλεση εργασιών εκβάθυνσης”.
Στο ίδιο έγγραφο της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, επισημαίνεται ότι δεν κατέστη δυνατό να εντοπίσει οποιοδήποτε στοιχείο για την εκτέλεση εργασιών εκβάθυνσης λιμένα Καμαριώτισσας την περίοδο 2016-Αύγουστος 2019.
Αναφέρεται επίσης ότι σε έγγραφο της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) για το έτος 2018, αναφέρεται σαφώς η ανάγκη εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης Καμαριώτισσας.
θα έχει λοιπόν σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον, να δούμε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα του διαχειριστικού ελέγχου στον ΟΛΑ με Πρόεδρο τον Χρήστο Δούκα, τον οποίο επαναλαμβάνουμε ότι ζήτησε ο Διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων που δημιουργήθηκε επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και αυτή διόρισε και τον κ.Μπακόπουλο που ζητάει από το ΤΑΙΠΕΔ να προβεί στην συγκεκριμένη διαδικασία.