Σαμοθράκη: Αν ο Μανούσης είναι… αδίστακτος (κατά κάποιους), παίρνει τώρα τη γραμμή, ορίζοντας όσο εισιτήριο θέλει

Σαμοθράκη: Αν ο Μανούσης είναι… αδίστακτος (κατά κάποιους), παίρνει τώρα τη γραμμή, ορίζοντας όσο εισιτήριο θέλει

Στον “αέρα” βρίσκεται αυτές τις ημέρες η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την ελεύθερη δρομολόγηση πλοίου/πλοίων για την εξυπηρέτηση της γραμμής ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ και επιστροφή.

Για να μην μπερδεύεται ο κόσμος, δεν πρόκειται για τον διαγωνισμό των άγονων γραμμών, ο οποίος δεν έχει ακόμα προκηρυχθεί και όποιος τον κερδίσει θα επιδοτούνται τα δρομολόγια από και προς την Σαμοθράκη για 10 ή αν αυτό αλλάξει τώρα από την Κυβέρνηση, για 12 μήνες. Η διαδικασία που αυτή την στιγμή “τρέχει” και με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη η οποία δημοσιεύθηκε στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ καλεί πλοιοκτήτες/πλοιοκτήτριες εταιρείες, για εκδήλωση ενδιαφέροντος για τακτική (εκπρόθεσμη) δρομολόγηση, πλοίου/πλοίων για την εξυπηρέτηση της γραμμής ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ και επιστροφή, είναι το πρώτο στάδιο. Είναι υποχρεωτική διαδικασία, προκειμένου να πάει η γραμμή στην συνέχεια σε διαγωνισμό ως άγονη.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι πλοιοκτήτες, που αυτοί και τα πλοία τους, πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου πρώτου και του άρθρου τρίτου του Νόμου 2932/2001, όπως ισχύει. Μπορεί να κάνει αίτηση και να πάρει την ακτοπλοϊκή γραμμή από και προς την Σαμοθράκη όποιος θέλει, με… ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ. Αυτό σημαίνει ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ και τα έσοδα του θα είναι μόνο από τα εισιτήρια. Μπορεί μάλιστα να είναι ένας ή και δύο (και περισσότεροι), αν το επιθυμούν. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί η εταιρεία να ορίσει το εισιτήριο σε όποιο ύψος θέλει. Αν μάλιστα βρεθεί ακτοπλοϊκή εταιρεία και δηλώσει ότι θέλει να βάλει πλοίο με ελεύθερη δρομολόγηση και χωρίς επιδότηση, αυτόματα αυτό παίρνει την γραμμή και ΔΕΝ ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΕΤΑΙ ΩΣ ΑΓΟΝΗ, ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ η ακτοπλοϊκή σύνδεση Σαμοθράκης-Αλεξανδρούπολης.

Μπορεί να πάρει τη γραμμή ο Μανούσης και να βάλει

εισιτήριο… 25 ευρώ, όπως το Naxos Jet και το ΑΡΤΕΜΙΣ 

Αν λοιπόν ο ιδιοκτήτης της SAOS Ferries Φώτης Μανούσης είναι ο σκληρός, αδίστακτος επιχειρηματίας που δεν σκέφτεται παρά μόνο το κέρδος του και καθόλου το νησί, όπως τον κατηγορούσαν και συνεχίζουν να το κάνουν ο τέως δήμαρχος Θανάσης Βίτσας με τα… εξαπτέρυγα του (Παππάδες, Λαζανδρέες και άλλους) καθώς και ορισμένοι επαγγελματίες και κάτοικοι, τι θα μπορεί να κάνει;

  1. Μπορεί να πάρει μέρος στον διαγωνισμό, αφού η έκπτωση του από την γραμμή δεν είναι απαγορευτική. Άλλωστε πήρε μέρος και πρόσφατα, αλλά ως τις 31 Οκτωβρίου η γραμμή δόθηκε στο “Αδαμάντιος Κοραής” της Zante Feries.
  2. Να δηλώσει με ελεύθερη δρομολόγηση το ΣΑΟΝΗΣΟΣ, οπότε μπορεί να ορίσει τιμή εισιτηρίου… 25 ευρώ. Όσο το είχαν τα Andros Jet και ΑΡΤΕΜΙΣ που ήρθαν το προηγούμενο διάστημα και ο τέως δήμαρχος κ.Βίτσας ευχαριστούσε δημόσια τον ιδιοκτήτη του πρώτου κ.Ηλιόπουλο, για την μεγάλη του… προσφορά στη Σαμοθράκη. Ούτε αυτοί, ούτε κανένας διαμαρτυρήθηκε για ακριβό εισιτήριο, όταν… χαλούσαν τον κόσμο χαρακτηρίζοντας ακριβά τα 15,50 ευρώ του ΣΑΟΣ ΙΙ και του ΣΑΟΝΗΣΟΣ.
  3. Σε αυτή την περίπτωση, δεν μπορούν από το υπουργείο Ναυτιλίας, να βγάλουν επιδοτούμενη την γραμμή.
  4. Τα χρήματα που θα εισπράξει ο κ.Μανούσης με εισιτήριο 25 ευρώ για κάθε επιβάτη, θα είναι διπλάσια από την επιδότηση. Γιατί η διαφορά εισιτηρίου από 10 ευρώ που κοστίζει το επιδοτούμενο στα 25 ευρώ, θα του φέρουν  διπλάσια έσοδα. Συγκεκριμένα με περίπου 100.000 εισιτήρια συνολικά όλο τον χρόνο επί τα 15 ευρώ της διαφοράς (25-10) μας κάνουν 1,5 εκατ. ευρώ, όταν η ΕΤΗΣΙΑ ΠΙΔΟΤΗΣΗ είναι 700.000 ευρώ.
  5. Το σημαντικό είναι ότι οι κάτοικοι της Σαμοθράκης ΔΕΝ ΠΛΗΤΤΟΝΤΑΙ από αυτό, αφού λόγω του μεταφορικού ισδύναμου θα παίρνουν πίσω το 90% του εισιτηρίου των 25 ευρώ, δηλαδή τα 20 ευρώ.Το πρόβλημα θα είναι των επισκεπτών.
  6. Θα δούμε αν ως την Τρίτη που λήγει η προθεσμία κάνει μια τέτοια κίνηση ο Φώτης Μανούσης. Που επαναλαμβάνουμε, ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ τους μόνιμους κατοίκους το νησιού, λόγω μεταφορικού ισοδύναμου.

Όσο για τον διαγωνισμό που “τρέχει”, οι πλοιοκτήτες/πλοιοκτήτριες εταιρείες που επιθυμούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον, υποβάλλουν σχετική δήλωση δρομολόγησης πλοίου/πλοίων στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών (Ακτή Βασιλειάδη, Πειραιάς, Τ.Κ. 185 10) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μέχρι και την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΕΓΓΡΑΦΑ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Στη δήλωση δρομολόγησης πλοίου, επισυνάπτονται: α)πίνακας δρομολογίων στον οποίο να περιγράφονται αναλυτικά τα προγράμματα των δρομολογίων, καθώς και τα προβλεπόμενα από τον Νόμο 2932/2001, χρονικά διαστήματα διακοπής δρομολογίων του πλοίου, και β)τα δικαιολογητικά και έγγραφα από τα οποία αποδεικνύεται η συνδρομή των προϋποθέσεων του άρθρου τρίτου του Νόμου 2932/2001, όπως ισχύει, όπως αυτά αναφέρονται αναλυτικά στην υπ’ αριθμ.3332.2/03/13/21-08-2013 Υ.Α. «Καθορισμός του τύπου και των στοιχείων της δήλωσης δρομολόγησης πλοίου, του περιεχομένου αυτής και των εγγράφων που συνυποβάλλονται με αυτήν» (Β΄ 2129), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ.3332.2/02/14/25-06-2014 Υ.Α. (Β΄ 1890).