Σημαντική αύξηση στις οδικές αφίξεις Βούλγαρων και Τούρκων τουριστών τον Αύγουστο

Σημαντική αύξηση στις οδικές αφίξεις Βούλγαρων και Τούρκων τουριστών τον Αύγουστο

Θετική ήταν η εικόνα των οδικών αφίξεων τον Αύγουστο, καθώς 2,5 εκατ. τουρίστες έφτασαν στη χώρα μας με τα αυτοκίνητά τους, καταγράφοντας αύξηση κατά 9,8% έναντι του περσινού Αυγούστου.

Ειδικότερα, επειδή στο νομό Έβρου αλλά και στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης οι αφίξεις είναι κυρίως οδικές, αύξηση παρουσίασαν οι οδικές αφίξεις από την Βουλγαρία 33,1% και την Τουρκία 10,7% και Αλβανία 1,8%,  Εξαίρεση αποτέλεσαν τα Σκόπια, όπου καταγράφηκε μείωση της τάξης του 17,8%. Φαίνεται η κατάπτυστη  Συμφωνία των Πρεσπών που υπέγραψε η προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και η προσπάθεια να μας πείσουν ότι οι… Σκοπιανοί είναι φίλοι μας, δεν έφερε αποτελέσματα στον τουρισμό.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η μεγαλύτερη μείωση σε απόλυτη διαφορά καταγράφηκε στο μεθοριακό σταθμό των Ευζώνων 21,3% (130.000 λιγότερες  οδικές αφίξεις) ενώ η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στο μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα (76,6%, ήτοι 389.000 επιπλέον αφίξεις). Αναφορικά με τη χώρα προέλευσης, τον Αύγουστο θετική ήταν η εικόνα των οδικών αφίξεων από τις περισσότερες γειτονικές χώρες.

Η φετινή διορθωτική χρονιά, όπως πολλοί εκπρόσωποι του τουρισμού είχαν σπεύσει να την χαρακτηρίσουν, έναντι του 2018, φαίνεται να αφήνει το αποτύπωμά της και στις οδικές ελεύσεις, που αποτελούν περίπου το 1/3 της συνολικής πίτας των αφίξεων στη χώρα μας.

Μέχρι στιγμής στο διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου του τρέχοντος έτους, όπως προκύτπει από τα στοιχεία των μεθοριακών σταθμών της χώρας, καταγράφεται μία συνολική υστέρηση κατά 3% έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου.

Η εικόνα, αναμφίβολα, δεν είναι ενιαία, καθώς υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανά χώρα και μεθοριακό σταθμό, όπου καταγράφονται οι διελεύσεις των επισκεπτών. Αξίζει να σημειωθεί πως τη μεγαλύτερη μείωση κατά το εξεταζόμενο διάστημα κατέγραψε ο μεθοριακός σταθμός της Εξοχής (30,8%) και την υψηλότερη αύξηση της Δοϊράνης (31%).

Την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου, αύξηση παρουσίασαν οι οδικές αφίξεις μόνο από τη γειτονική Τουρκία 4,9%, ενώ μείωση κατέγραψαν οι οδικές αφίξεις από όλες τις υπόλοιπες γειτονικές χώρες: Βόρεια Μακεδονία 8,8%, Βουλγαρία 0,8% και Αλβανία 2,1%.

Σημειώνεται πως από την αρχή του έτους μέχρι και τα τέλη Αυγούστου 8,6 εκατ. τουρίστες πέρασαν οδικώς τα ελληνικά σύνορα, ενώ το περσινό αντίστοιχο διάστημα άγγιξαν τα 8,9 εκατ. Συνολικά το 2018 οδικώς στη χώρα ταξίδεψαν 12,5 εκατ. επισκέπτες.

Η εξάρτηση της Βόρειας Ελλάδας από τον οδικό τουρισμό αποτυπώνεται ξεκάθαρα από το παράδειγμα της Χαλκιδικής καθώς εκτιμάται πως περίπου το 50% επί του συνόλου των αφίξεων ξένων επισκεπτών, που δέχεται σε ετήσια βάση, είναι οδικές, προερχόμενες από αγορές όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Σερβία, τα Σκόπια, η Ουγγαρία. Λιγότερες είναι οι οδικές αφίξεις από αγορές όπως η Γερμανία, η Αυστρία και η Ελβετία.

Στα πλεονεκτήματα των τουριστών αυτής της κατηγορίας συγκαταλέγεται το γεγονός πως όσοι έρχονται με δικά τους μέσα κατευθύνοντας σε όλους τους τύπους τουριστικών καταλυμάτων ενώ συχνά προχωρούν σε κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Παράλληλα υπολογίζεται πως τα έσοδα από τους οδικούς τουρίστες σε σχέση με τους αεροπορικώς μετακινούμενους είναι σε πολλές των περιπτώσεων περισσότερα για την τοπική οικονομία και δη για τα σούπερ μάρκετ, τα καταστήματα, αλλά και τα βενζινάδικα.

Μεγάλες οι προοπτικές ανάπτυξης του οδικού τουρισμού

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του τουρισμού, υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις, οι προοπτικές της Ελλάδας και δή της Βόρειας Ελλάδας  στο κομμάτι του οδικού τουρισμού, είναι σημαντικές. Αν, μάλιστα, όπως λένε, υπάρξει σωστή στρατηγική προς αυτή την κατεύθυνση θα  μπορέσει να επέλθει ισορροπία, όσον αφορά στον τουρισμό στην ηπειρωτική Ελλάδα σε σύγκριση με τους νησιωτικούς προορισμούς.

Όπως επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι ο οδικός τουρισμός είναι ένα μοντέλο που τα τελευταία χρόνια έχει παραγκωνισθεί, παρά το γεγονός πως το ελληνικό οδικό δίκτυο είναι βελτιωμένο, καθώς βαρύτητα δίνεται στις αεροπορικές αφίξεις.

Σε μία προσπάθεια μεταστροφής της εικόνας αυτής, εκτιμούν οι ίδιοι κύκλοι, ο οδικός τουρισμός θα πρέπει να μπει ψηλά στην ατζέντα, εν όψει και της εκπόνησης του 10ετούς στρατηγικού πλάνου για τον κλάδο που ανακοίνωσαν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, προκειμένου να υπάρξει προσέλκυση τουριστών όχι μόνο από τα Βαλκάνια, αλλά και από τουρίστες, πως ως είθισται έρχονται στη χώρα μας αεροπορικώς, όπως μεταξύ άλλων από Γερμανία, Αυστρία, Ολλανδία, Βέλγιο.

Πηγή: voria.gr

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*