«Παγώνει» το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης

«Παγώνει» το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης

Η αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, ο οποίος ήταν και ο πρώτος που είχε προγραμματιστεί να ιδιωτικοποιηθεί, αναμένεται να «παγώσει» μετά τη  συμφωνία αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας (MDCA) Ελλάδας – ΗΠΑ, η οποία προβλέπει τη χρήση μέρους των υποδομών στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις.

Ειδικότερα, μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου αναμένεται να ληφθούν οι αποφάσεις για το πώς θα προχωρήσει η αξιοποίηση του καθενός από τα δέκα περιφερειακά λιμάνια. Πρόκειται για τους Οργανισμούς Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου, οι οποίοι έχουν μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο για τη χρήση των αντίστοιχων λιμανιών έως το 2042.

Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το αμερικανικό ενδιαφέρον εξηγείται τόσο για ενεργειακούς όσο και για στρατιωτικούς λόγους, ειδικά μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ.

Το λιμάνι προσφέρει δυνατότητα εξυπηρέτησης συνδυασμένων μεταφορών με τέσσερα μέσα: θαλάσσιων, οδικών, σιδηροδρομικών και εναέριων. Βρίσκεται σε σημείο το οποίο συνδέεται πλέον άμεσα με την Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς Θεσσαλονίκη, αλλά και προς τα τουρκικά και βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετηρίου αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB).

Πρόσφατα ξεκίνησε και η λειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων με το εθνικό δίκτυο, και διά αυτού με τα Βαλκάνια και τις παρευξείνιες χώρες, που επιτρέπει πλέον τη διεκπεραίωση συνδυασμένων μεταφορών (τρένο – πλοίο).

Παράλληλα, αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα.

Η αλλαγή διοίκησης και ο διαχειριστικός έλεγχος

Οι αλλαγές διοικήσεων στους Οργανισμούς Λιμένων ξεκίνησαν με σαρωτικό τρόπο και στα περισσότερα έχουν ήδη τοποθετηθεί νέες διοικήσεις. Στον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης δυστυχώς αυτό δεν έχει συμβεί ως τώρα και παραμένει ο διορισμένος από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Δούκας, που δεν είχε την προσωπική και πολιτική ευθιξία να παραιτηθεί, αν και κομματικό στέλεχος της προηγούμενης Κυβέρνησης. Όπως έχουμε ήδη αναφέρει στο Evros-news.gr, αναμένεται να υπάρξει δίδυμο στην διοίκηση του ΟΛΑ, με Πρόεδρο τον Κώστα Χατζημιχαήλ και Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Κώστα Χατζηκωνσταντίνου.

Όπως αναφέρει πάντως το δημοσίευμα της “Καθημερινής”, κάποιες αλλαγές στις διοικήσεις  δεν συνδέονται μόνον με τη διαδικασία αξιοποίησης και την αλλαγή Κυβέρνησης, αλλά και με τη διαπίστωση από την αρμόδια διεύθυνση του ΤΑΙΠΕΔ, πως σε ορισμένα λιμάνια υπήρξαν καταγγελίες για κακοδιαχείριση. Μάλιστα, σε κάποια από αυτά, διενεργείται ήδη διαχειριστικός έλεγχος επί των πεπραγμένων των διοικήσεων που τοποθετήθηκαν από το 2015 και μετά. Αυτό συμβαίνει και στην Αλεξανδρούπολη, μετά από αίτημα της Δημόσιας Αρχής Λιμένων προς το ΤΑΙΠΕΔ, όπως ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ήδη το Evros-news.gr, αλλά και στον Οργανισμό Λιμένος του Βόλου, όπου εκεί ήδη άλλαξε η διοίκηση.

Πηγή: kathimerini.gr

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*