Προχωρούν καθημερινά οι εργασίες κατασκευής τοπυ ποδηλατόδρομου στην παραλιακή οδό της Αλεξανδρούπολης, στενεύοντας ακόμα περισσότερο το μήκος της, στερώντας αρκετές θέσεις παρκαρίσματος, όλες από την πλευρά της θάλασσας και αρκετές από την απέναντι και παρά τις έντονες αντιδράσεις των πολιτών, η νέα δημοτική αρχή του Γιάννη Ζαμπούκη συνεχίζει τα “εγκλήματα” σαν και αυτό, που ξεκίνησε η απελθούσα δημαρχιακή θητεία του Βαγγέλη Λαμπάκη.
Η δικαιολογία που επικαλούνται ο κ.Ζαμπούκης καιμο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Κυριάκος Αραμπατζής, είναι πως δεν θα μπορούσε να αλλάξει το φυσικό αντικείμενο του έργου και να μην κατασκευαστεί ο ποδηλατόδρομος, γιατί υπάρχει τεράστιος κίνδυνος να χαθεί η χρηματοδότηση. Παράλληλα επιμένουν ότι ο δρόμος στην παραλιακή θα παραμείνει με αμφίδρομη κίνηση και απλά θα χαθούν κάποιες θέσεις παρκαρίσματος. Υπάρχει όμως και η αντίθςετη άποψη, σύμφωνα με την οποία θα μπορούσε να μην κατασκευαστεί ο ποδηλατόδρομος και να μην πραγματοποιηθεί αυτό το σκέλος του έργου ή να επιλεγεί κάποιος άλλος τρόπος. Άλλωστε αλλαγές στην αρχική μελέτη και τον σχεδιασμό του συγκεκριμένου έργου έχουν γίνει.
Ενδεικτικό των αντιδράσεων είναι το ρεπορτάζ της ιστορικής εφημερίδας της πόλης και του Έβρου, της “ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΘΡΑΚΗΣ”, το οποίο μάλιστα υπογράφει ο ίδιος ο Εκδότης Σταύρος Κονδύλης, που αναφέρεται στο θέμα με τίτλο: “ΡΗΜΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΛΕΩΦΟΡΟ ΓΙΑ ΧΑΤΗΡΙ ΤΟΥ… ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥ!!” και στο οποίο αναφέρετονται τα εξής:
Το θέμα των ποδηλατοδρόμων, όπως ακριβώς αυτοί κατασκευάσθηκαν με μάρμαρα και σιδεριές, η «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ» το αντιμετώπισε στην αρχή με σκεπτικισμό, αλλά στη συνέχεια τελείως αρνητικά.
Ο λόγος είναι η αρχή της οικονομικής θεωρίας που διδάσκει ότι κάθε Δημόσιο έργο πρέπει να γίνεται με τήρηση της αναλογίας κόστους και ωφελιμότητος.
Και στην περίπτωσή μας, αυτή η αρχή στην Αλεξανδρούπολη, δεν ισχύει.
Ζητήσαμε κατ’ επανάληψιν από τους αιρετούς της τοπικής αυτοδιοίκησης: «Βάλτε ένα “κορδόνι” να μετρήσει πόσα ποδήλατα περνούν από τους ποδηλατοδρόμους το 24ωρο, τον μήνα, Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο και Χειμώνα».
Αυτή η μέτρηση δεν έγινε ποτέ! Και επειδή δεν είμαστε τυφλοί, και επειδή δεν τρέφουμε αυταπάτες, βλέπουμε τους ποδηλατοδρόμους άδειους.
Βλέπουμε πότε-πότε μερικά ποδήλατα να περνούν.
Και στους φαρδείς παλαιότερα δρόμους της Αλεξανδρούπολης, που έχουν στενέψει λόγω ποδηλατοδρόμων, βλέπουμε την κυκλοφορία των οχημάτων να μπλοκάρει, να δημιουργούνται δαπανηρές σε βενζίνη καθυστερήσεις, και τα νέφος από τις εξατμίσεις να απλώνεται, για το καλό της υγείας μας.
Γιατί αυτό ήταν το επιχείρημα με τους ποδηλατοδρόμους: να χρησιμοποιούμε το ποδήλατο για να γίνουμε οι Δημότες υγιέστεροι.
Ακόμη, έχουμε επισημάνει ότι οι νέοι σήμερα θέλουν κυρίως το μηχανάκι και όχι το ποδήλατο.
Με λίγα λόγια, ερίζεται αγρίως η σκοπιμότητα και η χρησιμότητα των ποδηλατοδρόμων.
Τώρα, ας έλθουμε στο νέο έγκλημα που επιχειρείται εις βάρος της Αλεξανδρούπολης.
Ο πρώην Δήμαρχος, πριν αποχωρήσει, πρόλαβε και έβαλε το ακαλαίσθητο αποτύπωμά του, στην καταστροφή της παραλιακής μας Λεωφόρου, για να ξοδευτούν με έτοιμες εργολαβίες ένας σκασμός λεφτά (1,4 εκατ. ευρώ;), έτσι, για άσχημα έργα βιτρίνας που δεν χρειαζόταν κανείς.
Στο γράφημα που έφθασε στα γραφεία της «ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΘΡΑΚΗΣ» και που δημοσιεύουμε αποτυπώνεται η μορφή της παραλίας, μπροστά στον Φάρο, με τα έργα του ποδηλατοδρόμου.
Η μεσαία νησίδα των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας καταργείται και ο δρόμος που μειώνεται το πλάτος του στα 5 μέτρα, γίνεται διπλής κατεύθυνσης.
Τζάμπα λεφτά πεταμένα.
Το αποτέλεσμα θα το «καταπιούμε» προσεχώς.
Όμως, τα οργισμένα τηλεφωνήματα των πολιτών προς την εφημερίδα μας, πληθαίνουν.
Και η οργή ξεχειλίζει.
«Γράψτε κάτι. Μόνο εσείς μιλάτε και παρεμβαίνετε. Αυτό το “έγκλημα” δεν πρέπει να αφήσουμε να συνεχισθεί».
Βέβαια, εμείς γράφουμε και γινόμαστε οι «κακοί» της παρέας, αλλά αυτό, πολύ λίγο μας νοιάζει.
Σημειώνουμε πάντως μια αξιόλογη επισήμανση από έναν αναγνώστη μας: «Δηλαδή, αυτοί που ψηφίσαμε νομίζουν ότι είναι πιο έξυπνοι από εμάς; Ο Λαμπάκης είναι ευφυέστερος από τους άλλους Αλεξανδρουπολίτες;».
«Τα έργα που κάνουν είναι βλακώδη – η υπόλοιπη Αλεξανδρούπολη δεν έχει ανάγκες;».
Πολλά μπορούν να γραφτούν ακόμα γι’ αυτό το θέμα.
Σταματούμε όμως εδώ σήμερα, απευθύνοντας το κείμενό μας, στη νέα Δημοτική Αρχή Αλεξανδρούπολης του κ. Γιάννη Ζαμπούκη, που ήδη κατηγορείται από τον κόσμο ότι συνεχίζει τις «κακοκεφαλιές» του Λαμπάκη.
Ας το ξαναμελετήσει το θέμα ο κ. Ζαμπούκης.
Γιατί στην αρχή της Δημαρχιακής του θητείας, χρεώνεται μία λάθος Απόφαση του προηγούμενου Δημάρχου, χωρίς ο ιδίως να φταίει.
Σ.Κ.
Αναμένεται να δώσουν και επιπλέον χρήματα στην κατασκευαστική εταιρεία
“Μιχαήλ Κούγκουλος & ΣΙΑ E.E – ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Ε.Ε”
Με δεδομένο μάλιστα ότι έχει προαναγγελθεί από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Κυριάκο Αραμπατζή η κατάργηση της νησίδας στην περιοχή του Φάρου προκειμένου να μεγαλώσει ο δρόμος και να διατηρηθεί η αμφίδρομη κίνηση, τότε είναι σίγουρο ότι θα χρειαστεί Συμπληρωματική για να προχωρήσει το έργο. Κι αυτό σημαίνει πως θα δοθούν επιπλέον χρήματα που είναι άγνωστο σε ποιό ύψος θα φτάσει και θα τα εισπράξει η κατασκευαστική εταιρεία του έργου “Μιχαήλ Κούγκουλος & ΣΙΑ E.E – ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Ε.Ε”, πέρα από τις 510.829,95 ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ που έχει υπογράψει να εισπράξει για το έργο: «Επέκταση ποδηλατόδρομου και διαμόρφωση υπαίθριου χώρου στάθμευσης». Μάλιστα υπάρχει το ενδεχόμενο κατάργησης και της νησίδας μετά την “Αργώ” και μέχρι την στροφή του Εγνατία για τον ίδιο λόγο.
Οπότε, προκαλεί εντύπωση ότι η δημοτική αρχή του Γιάννη Ζαμπούκη συνεχίζει το “έγκλημα” του τέως δημάρχου Βαγγέλη Λαμπάκη και του “πνευματικού παιδιού” του Γιώργου Κουκουράβα, που ως προηγούμενος Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, έχει πολύ σοβαρές ευθύνες για αυτό το… έκτρωμα στην παραλιακή, το οποίο περισσότερα προβλήματα δημιουργεί παρά λύνει. Απλά να θυμίσουμε, ότι ο λαός του δήμου Αλεξανδρούπολης στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές έστειλε τον κ.Λαμπάκη στην… αντθιπολίτευση και για έργα όπως αυτό του ποδγηλατόδρομου της παραλιακής, για το οποίο δεν… αφουγκράστηκε τις γνώμες των πολιτών.
Κακός δεν είναι ο δίκαιος,αλλά σωστός.Πόλη με καλή ρυμοτομία ,την καταντήσαμε αδιαπέραστη προς αγανάκτηση των πολιτών.Ποδηλατόδρομος, όχι για να κατεβαίνει κανείς στα μαγαζιά.Αυτό δεν καταλαβαίνετε,αφού αυτοί που πραγματικά χρειάζονται και μάλιστα πολλές φορές το κέντρο ,για μαγαζιά,γιατρούς,φαρμακεία …είναι ηλικιωμένοι που δεν μπορούν καν να πιάσουν το ποδήλατο!Ο ποδηλατόδρομος ,ο υπάρχων στην πόλη έγινε με μάρμαρα 30 εκατοστά μπηγμένα στο χώμα.Προς τι το έξοδο !Ο ποδηλατόδρομος εξυπηρετεί πρωτίστως τους επιθυμούντας να ασκηθούν και μια μερίδα ελαχίστων που επιλέγουν-για άλλους λόγους- το ποδήλατο για να έρχονται στο κέντρο.Συμπέρασμα με τον ποδηλατόδρομο στην παραλιακή λεωφόρο το κακό μεγεθύνεται.Περιμετρικά!Να γίνει από το γήπεδο ,τον περιφερειακό μέχρι το ΚΕΠΑΚΥ .ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΊΝΩ ΓΙΑΤΊ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΣΤΕΝΈΨΟΥΝ ΟΙ ΛΕΩΦΌΡΟΙ !Αφήνω το ζήτημα της χρηματοδότησης του έργου με τα πολλά συμπαρομαρτούντα.Εφόσον στενεύει ο δρόμος καταργείς τα λίγα χιλιόμετρα έστω επί ζημία !
Νοσηροί εγκέφαλοι, σχεδιάζουν τα έργα στην Αλεξανδρούπολη….
Φοβαμαι οτι καποιοι ” βαριοι τεχνοκρατες” του Δημου θα βρεθουν με ποινικα και αστικα προβληματακια πολυ συντομα γιατι εχουν διαρκη ευθυνη για τα εργα ,ενω οι διαταξαντες αρχοντες την εχουν “κανει “, ειναι χωρις καμια ευθυνη καθοτι δεν ειναι και
μηχανικοι….Γιατι η πολη εγινε επικινδυνη, θα γινουν αγωγες απο τους ατυχους που πληρωνουν την ανευθυνοτητα τους…
Καταστροφής συνέχεια, τόσο για πολλούς Δημότες και επαγγελματίες όσο και για τον τουρισμό.Οι υπεύθυνοι σφυρίζουν αδιάφορα και οι βλαπτομενοι δημότες στο έλεος του Υψίστου.Κακουργηματα που θα χειροτερέψουν την ζωή πολλών και για πολύ
Και να πεις ότι τους χρησιμοποιούν τους ποδηλατόδρομους! Πόσες φορές έχω δει ποδηλάτες να πηγαίνουν μέσα στον δρόμο που είναι για τα αυτοκίνητα και δίπλα να υπάρχει ο ποδηλατόδρομος άδειος! Η τροχαία δεν μπορεί να παρέμβει και να γράψει μερικούς ποδηλάτες που το κάνουν αυτό για να συνετιστούν! Η λύση είναι να ξηλωθούν οι ποδηλατόδρομοι και να επιστρέψει η εικόνα της πόλης όπως ήταν πριν. Φτάνει με αυτό το χάλι!
Από τα σχόλια στο διαδίκτυο δεν άλλαξε ποτέ τίποτα.
Όμως όλοι έσεις που έχετε την δύναμη των μέσων ενημέρωσης θα μπορούσατε να διοργανώσετε μια συγκέντρωση διαμαρτυρίας(έστω Κυριακή απόγευμα για να μην υπάρχουν και δικαιολογίες) για να δούμε και τι γίνεται. Για να δουν και οι εκλεγμένοι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ τι γίνεται!
Αρκετά με τα σχόλια στο διαδίκτυο και τις κριτικές στο ράδιο.
Ή δυναμική δράση ή και οι 80χρονοι πηγαίντε πάρτε ποδήλατα!!!!!!
ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ Η ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ (ΑΠΟ ΥΨΟΣ ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ ΩΣ ΚΥΠΡΟΥ), ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ, ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ. ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΕΙΝΑΙ ”ΒΟΛΕΜΕΝΩΝ” ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΗΓΑΊΝΟΥΝ ΓΙΑ ΚΑΦΕ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.
Πριν πολλά πολλά χρόνια η Λεωφόρος Δημοκρατίας ήταν τα μισά πεζοδρόμια και είχε άλλες 2 λωρίδες κυκλοφορίας που εκεί μάλιστα μπορούσες να έκανες και 1μιση μέτρο με σημάνσεις ποδηλατοδρόμους και όχι έτσι όπως τους έκαναν και κάνουν,που μόνο έξοδα είναι ενώ ότι κάνουν το κάνουν μπάχαλο.
Η Πόλη με τον σχεδιασμό που έχει δεν είναι να κάνεις πολλά πολλά,αντιθέτως κάνεις έργα που να εξυπηρετούν τον κόσμο και όχι αυτά τα μαύρα χάλια που γίνονται τελευταία και πληρώνεις ένα κάρο χρήμα .
Το είπαμε και θα το ξαναλέμε ότι δεν χρειάζονται κατασκευές για να φτιάξεις ποδηλατοδρόμο απλά βάζεις σήματα και σημάνσεις ότι είναι για ποδήλατα δίπλα στο πεζοδρόμιο και είσαι ωραίος,αφήστε που για μία τέτοια πόλη όπως είναι έτσι σχεδιασμένη ούτε καν.
Μόνο Εγνατία-Πανεπιστήμιο δεξιά αριστερά για ποδήλατα μέσα στην πόλη μακριά…
Θα με πιάσουν καμιά μέρα τα ψυχολογικά μου και θα πάρω κανένα σκαπτικό και θα τους διαλύσω έτσι όπως πάνε αυτοί….Το πολύ πολύ θα με πάνε μέσα!
Πόσα γερασμένες αναχρονιστικές απόψεις, πόσα λόγια βγαλμένα από το προσωπικό βόλεμα του καθενός…. Όχι κύριοι! Το αυτοκίνητο δεν είναι για να πηγαίνεις για καφέ και για ψώνια στο κέντρο! Και αν πας δεν είναι απαραίτητο να το βλέπεις εκεί που πίνεις τον καφέ σου ! Και ναι δεν έχω ποδήλατο αλλά χαίρομαι γι αυτο το έργο. Και θα χαιρόμουν ακόμη παραπάνω αν γινόταν πεζόδρομος όλη η παραλιακή. Και ναι έχω αυτοκίνητο αλλά έχω και πόδια για να περπατάω. Και μάτια για να βλέπω το ωραίο. .. Και κοινό νου για να αναγνωρίζω το σωστό..
Όταν καταργείς τόσες θέσεις πάρκινγκ, πρέπει να φροντίσεις να τις καλύψεις, και μην αναφερθεί κανείς στο έκτρωμα που έγινε στο γήπεδο, που κόστισε και κοστίζει πολλά Ευρώ.
Επιπρόσθετα θα έπρεπε να υπάρξει και κάποιο σχέδιο για τους κατοίκους τις περιοχής.