Προχωρούν καθημερινά οι εργασίες κατασκευής τοπυ ποδηλατόδρομου στην παραλιακή οδό της Αλεξανδρούπολης, στενεύοντας ακόμα περισσότερο το μήκος της, στερώντας αρκετές θέσεις παρκαρίσματος, όλες από την πλευρά της θάλασσας και αρκετές από την απέναντι και παρά τις έντονες αντιδράσεις των πολιτών, η νέα δημοτική αρχή του Γιάννη Ζαμπούκη συνεχίζει τα “εγκλήματα” σαν και αυτό, που ξεκίνησε η απελθούσα δημαρχιακή θητεία του Βαγγέλη Λαμπάκη.
Η δικαιολογία που επικαλούνται ο κ.Ζαμπούκης καιμο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Κυριάκος Αραμπατζής, είναι πως δεν θα μπορούσε να αλλάξει το φυσικό αντικείμενο του έργου και να μην κατασκευαστεί ο ποδηλατόδρομος, γιατί υπάρχει τεράστιος κίνδυνος να χαθεί η χρηματοδότηση. Παράλληλα επιμένουν ότι ο δρόμος στην παραλιακή θα παραμείνει με αμφίδρομη κίνηση και απλά θα χαθούν κάποιες θέσεις παρκαρίσματος. Υπάρχει όμως και η αντίθςετη άποψη, σύμφωνα με την οποία θα μπορούσε να μην κατασκευαστεί ο ποδηλατόδρομος και να μην πραγματοποιηθεί αυτό το σκέλος του έργου ή να επιλεγεί κάποιος άλλος τρόπος. Άλλωστε αλλαγές στην αρχική μελέτη και τον σχεδιασμό του συγκεκριμένου έργου έχουν γίνει.
Ενδεικτικό των αντιδράσεων είναι το ρεπορτάζ της ιστορικής εφημερίδας της πόλης και του Έβρου, της “ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΘΡΑΚΗΣ”, το οποίο μάλιστα υπογράφει ο ίδιος ο Εκδότης Σταύρος Κονδύλης, που αναφέρεται στο θέμα με τίτλο: “ΡΗΜΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΛΕΩΦΟΡΟ ΓΙΑ ΧΑΤΗΡΙ ΤΟΥ… ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥ!!” και στο οποίο αναφέρετονται τα εξής:
Το θέμα των ποδηλατοδρόμων, όπως ακριβώς αυτοί κατασκευάσθηκαν με μάρμαρα και σιδεριές, η «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ» το αντιμετώπισε στην αρχή με σκεπτικισμό, αλλά στη συνέχεια τελείως αρνητικά.
Ο λόγος είναι η αρχή της οικονομικής θεωρίας που διδάσκει ότι κάθε Δημόσιο έργο πρέπει να γίνεται με τήρηση της αναλογίας κόστους και ωφελιμότητος.
Και στην περίπτωσή μας, αυτή η αρχή στην Αλεξανδρούπολη, δεν ισχύει.
Ζητήσαμε κατ’ επανάληψιν από τους αιρετούς της τοπικής αυτοδιοίκησης: «Βάλτε ένα “κορδόνι” να μετρήσει πόσα ποδήλατα περνούν από τους ποδηλατοδρόμους το 24ωρο, τον μήνα, Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο και Χειμώνα».
Αυτή η μέτρηση δεν έγινε ποτέ! Και επειδή δεν είμαστε τυφλοί, και επειδή δεν τρέφουμε αυταπάτες, βλέπουμε τους ποδηλατοδρόμους άδειους.
Βλέπουμε πότε-πότε μερικά ποδήλατα να περνούν.
Και στους φαρδείς παλαιότερα δρόμους της Αλεξανδρούπολης, που έχουν στενέψει λόγω ποδηλατοδρόμων, βλέπουμε την κυκλοφορία των οχημάτων να μπλοκάρει, να δημιουργούνται δαπανηρές σε βενζίνη καθυστερήσεις, και τα νέφος από τις εξατμίσεις να απλώνεται, για το καλό της υγείας μας.
Γιατί αυτό ήταν το επιχείρημα με τους ποδηλατοδρόμους: να χρησιμοποιούμε το ποδήλατο για να γίνουμε οι Δημότες υγιέστεροι.
Ακόμη, έχουμε επισημάνει ότι οι νέοι σήμερα θέλουν κυρίως το μηχανάκι και όχι το ποδήλατο.
Με λίγα λόγια, ερίζεται αγρίως η σκοπιμότητα και η χρησιμότητα των ποδηλατοδρόμων.
Τώρα, ας έλθουμε στο νέο έγκλημα που επιχειρείται εις βάρος της Αλεξανδρούπολης.
Ο πρώην Δήμαρχος, πριν αποχωρήσει, πρόλαβε και έβαλε το ακαλαίσθητο αποτύπωμά του, στην καταστροφή της παραλιακής μας Λεωφόρου, για να ξοδευτούν με έτοιμες εργολαβίες ένας σκασμός λεφτά (1,4 εκατ. ευρώ;), έτσι, για άσχημα έργα βιτρίνας που δεν χρειαζόταν κανείς.
Στο γράφημα που έφθασε στα γραφεία της «ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΘΡΑΚΗΣ» και που δημοσιεύουμε αποτυπώνεται η μορφή της παραλίας, μπροστά στον Φάρο, με τα έργα του ποδηλατοδρόμου.
Η μεσαία νησίδα των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας καταργείται και ο δρόμος που μειώνεται το πλάτος του στα 5 μέτρα, γίνεται διπλής κατεύθυνσης.
Τζάμπα λεφτά πεταμένα.
Το αποτέλεσμα θα το «καταπιούμε» προσεχώς.
Όμως, τα οργισμένα τηλεφωνήματα των πολιτών προς την εφημερίδα μας, πληθαίνουν.
Και η οργή ξεχειλίζει.
«Γράψτε κάτι. Μόνο εσείς μιλάτε και παρεμβαίνετε. Αυτό το “έγκλημα” δεν πρέπει να αφήσουμε να συνεχισθεί».
Βέβαια, εμείς γράφουμε και γινόμαστε οι «κακοί» της παρέας, αλλά αυτό, πολύ λίγο μας νοιάζει.
Σημειώνουμε πάντως μια αξιόλογη επισήμανση από έναν αναγνώστη μας: «Δηλαδή, αυτοί που ψηφίσαμε νομίζουν ότι είναι πιο έξυπνοι από εμάς; Ο Λαμπάκης είναι ευφυέστερος από τους άλλους Αλεξανδρουπολίτες;».
«Τα έργα που κάνουν είναι βλακώδη – η υπόλοιπη Αλεξανδρούπολη δεν έχει ανάγκες;».
Πολλά μπορούν να γραφτούν ακόμα γι’ αυτό το θέμα.
Σταματούμε όμως εδώ σήμερα, απευθύνοντας το κείμενό μας, στη νέα Δημοτική Αρχή Αλεξανδρούπολης του κ. Γιάννη Ζαμπούκη, που ήδη κατηγορείται από τον κόσμο ότι συνεχίζει τις «κακοκεφαλιές» του Λαμπάκη.
Ας το ξαναμελετήσει το θέμα ο κ. Ζαμπούκης.
Γιατί στην αρχή της Δημαρχιακής του θητείας, χρεώνεται μία λάθος Απόφαση του προηγούμενου Δημάρχου, χωρίς ο ιδίως να φταίει.
Σ.Κ.
Αναμένεται να δώσουν και επιπλέον χρήματα στην κατασκευαστική εταιρεία
“Μιχαήλ Κούγκουλος & ΣΙΑ E.E – ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Ε.Ε”
Με δεδομένο μάλιστα ότι έχει προαναγγελθεί από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Κυριάκο Αραμπατζή η κατάργηση της νησίδας στην περιοχή του Φάρου προκειμένου να μεγαλώσει ο δρόμος και να διατηρηθεί η αμφίδρομη κίνηση, τότε είναι σίγουρο ότι θα χρειαστεί Συμπληρωματική για να προχωρήσει το έργο. Κι αυτό σημαίνει πως θα δοθούν επιπλέον χρήματα που είναι άγνωστο σε ποιό ύψος θα φτάσει και θα τα εισπράξει η κατασκευαστική εταιρεία του έργου “Μιχαήλ Κούγκουλος & ΣΙΑ E.E – ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Ε.Ε”, πέρα από τις 510.829,95 ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ που έχει υπογράψει να εισπράξει για το έργο: «Επέκταση ποδηλατόδρομου και διαμόρφωση υπαίθριου χώρου στάθμευσης». Μάλιστα υπάρχει το ενδεχόμενο κατάργησης και της νησίδας μετά την “Αργώ” και μέχρι την στροφή του Εγνατία για τον ίδιο λόγο.
Οπότε, προκαλεί εντύπωση ότι η δημοτική αρχή του Γιάννη Ζαμπούκη συνεχίζει το “έγκλημα” του τέως δημάρχου Βαγγέλη Λαμπάκη και του “πνευματικού παιδιού” του Γιώργου Κουκουράβα, που ως προηγούμενος Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, έχει πολύ σοβαρές ευθύνες για αυτό το… έκτρωμα στην παραλιακή, το οποίο περισσότερα προβλήματα δημιουργεί παρά λύνει. Απλά να θυμίσουμε, ότι ο λαός του δήμου Αλεξανδρούπολης στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές έστειλε τον κ.Λαμπάκη στην… αντθιπολίτευση και για έργα όπως αυτό του ποδγηλατόδρομου της παραλιακής, για το οποίο δεν… αφουγκράστηκε τις γνώμες των πολιτών.