Βγήκε ο διαγωνισμός για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Σαμοθράκης με Αλεξανδρούπολη και Λήμνο – Ποια εταιρεία έχει πλεονέκτημα

Βγήκε ο διαγωνισμός για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Σαμοθράκης με Αλεξανδρούπολη και Λήμνο – Ποια εταιρεία έχει πλεονέκτημα

Στον “αέρα” βρίσκεται εδώ και λίγη ώρα ο διαγωνισμός της επιδοτούμενης γραμμής για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη, αλλά και την Λήμνο, που είναι η καινούργια και θα ισχύει για τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες (Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο).

Στην Προκήρυξη Αρχικού Μειοδοτικού Διαγωνισμού για την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη Σύμβασης ή Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας μέχρι 31/10/2020 για τις συμβάσεις ενός έτους ή μέχρι 31/10/2023 για τις συμβάσεις τετραετούς διάρκειας, ο οποίος έχει καταλυκτική ημερομηνία την 31 Δεκεμβρίου 2019, όταν και αναμένεται να αποσφραγιστούν οι προσφορές όσων συμμετέχουν, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης προβλέπεται:

  1. Στην ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ και επιστροφή, η επιδότηση ισχύει για 9 μήνες και περιλαμβάνει 7 δρομολόγια την εβδομάδα. Δηλαδή κάθε ημέρα, ενώ μέχρι τώρα επιδοτούμενα ήταν μόνο τα 4 δρομολόγια ανά βδομάδα. Την καλοκαλρινή περίοδο που υπολογίζεται από 08/06/2020 έως 06/09/2020 [σύνολο δεκατρείς (13) εβδομάδες], ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ, αλλά η εταιρεία έχει υποχρέωση εκτέλεσης ενός (01) δρομολογίου την ημέρα, άνευ καταβολής μισθώματος όπως τονίσαμε. Τα υπόλοιπα θα τα αποφασίζει μόνη της, αλλά έτσι και αλλιώς θα τα πραγματοποιεί μια και τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες υπάρχει μεγάλη κίνηση.
  2. Στη νέα γραμμή ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – ΛΗΜΝΟΣ και επιστροφή, προβλέπονται:
    Τρία (03) δρομολόγια ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ την εβδομάδα κατά τη θερινή περίοδο από 08/06/2020 έως 06/09/2020 [σύνολο δεκατρείς (13) εβδομάδες].

Η SAOS Ferries έχει το προβάδισμα με βάση τους όρους του διαγωνισμού

Με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τα στοιχεία του διαγωνισμού, είναι ξεκάθαρο ότι η SAOS Ferries με το πλοίο της “ΣΤΑΥΡΟΣ”, το πρώην ΣΑΟΣ ΙΙ, έχει το προβάδισμα να αναλάβει την γραμμή. Γιατί έχουν αποκλειστεί τα πλοία Α κατηγορίας που είναι και τα πιο καινούργια και στην Κατηγορία Β’ επειδή είναι το νεότερο σε ηλικία πλοίο, ανήκει στην 1 υποκατηγορία. Αυτός είναι και ο βασικός όρος για να επιλεγεί ο ανάδοχος της γραμμής. Μόνο αν δεν υπάρχει πλοίο στην Κατηγορία Β’ και την υποκατηγορία 1, 2 και 3, τότε επιλέγεται πλοίο της Κατηγορίας Γ, στην οποία ανήκει το “ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ” που τώρα εκτελεί το δρομολόγιο Σαμοθράκης-Αλεξανδρούπολης.

Από όλα αυτά γίνεται αντιληπτό, πως όσοι προεξοφλούσαν… ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ της SAOS Ferries και μάλιστα ορισμένοι πανηγύριζαν, διαψεύσθηκαν. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πραγματοποίησε τον συγκεκριμένο διαγωνισμό με βάση όσα ισχύουν και για τις υπόλοιπες γραμμές. Έδειξε όμως το ενδιαφέρον του για την Σαμοθράκη, με τις εξής ενέργειες:

  • ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΣ την επιδότηση σε 7 δρομολόγια, για ΟΛΗ ΤΗΝ ΒΔΟΜΑΔΑ δηλαδή, από 4 που ίσχυε μέχρι τώρα.
  • Αυξάνοντας τα χρήματα για κάθε επιδοτούμενο δρομολόγιο
  • Βάζοντας την γραμμή σύνδεσης Σαμοθράκης και Αλεξανδρούπολης με Λήμνο για τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες.

Αν λοιπόν η εταιρεία του Φώτη Μανούση αποφασίσει να πάρει μέρος στον διαγωνισμό, για τους λόγους που προαναφέραμε, το επικρατέστερο είναι ότι αναλαμβάνει και την ακτοπλοϊκή σύνδεση με Αλεξανδρούπολη αλλά και Λήμνο.

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ

ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ