Σαμοθράκη: Αλήθειες και ψέματα για τους “μνηστήρες” της ακτοπλοϊκής σύνδεσης – Επανεμφάνιση του “εξαφανισμένου” πλοιοκτήτη

Σαμοθράκη: Αλήθειες και ψέματα για τους “μνηστήρες” της ακτοπλοϊκής σύνδεσης – Επανεμφάνιση του “εξαφανισμένου” πλοιοκτήτη

Στις 30 Δεκεμβρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία για να αποσφραγιστούν οι προσφορές όσων εταιρειών αποφασίσουν να συμμετέχουν στον διαγωνισμό που προκήρυξε ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη, αλλά και τη Λήμνο.

Ουδείς αυτή την στιγμή γνωρίζει, αν ήδη κατατέθηκαν προτάσεις από κάποιες εταιρείες για να αναλάβουν τις δυο συγκεκριμένες, επιδοτούμενες γραμμές, από τις οποίες η μεν Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκης επιδοτείται για 9 μήνες και 7 ημέρες την εβδομάδα, η δε Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος-Αλεξανδρούπολη για τους 3 καλοκαιρινούς μήνες και με 3 επιδοτούμενα δρομολόγια εβδομαδιαίως. Έτσι έχουν αρχίσει ήδη να γράφονται διάφορα, για πιθανούς “μνηστήρες” που σκέφτονται ή έχουν πρόθεση να καταθέσουν προτάσεις στον εν εξελίξει διαγωνισμό. Μόνο που με βάση τα δεδομένα μέχρι στιγμής, στα σενάρια αυτά υπάρχουν αρκετές ανακρίβειες, για να μην τα χαρακτηρίσουμε ψέματα.

Γράφτηκε για παράδειγμα σε ιστοσελίδα της Θεσσαλονίκης και αναπαράχθηκε από άλλες στο νομό Έβρου, ότι υπάρχουν ως τώρα τρεις, νέοι και παλιοί γνώριμοι, που ενδιαφέρονται για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη, αλλά και τη Λήμνο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα αυτά, φέρονται να ενδιαφέρονται οι εξής:

  1. Η εταιρεία “Zante Ferries”, η οποία με το πλοίο “Αδαμάντιος Κοραής” εκτελεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο  και μέχρι να αναλάβει ο νέος ανάδοχος, τα επιδοτούμενα δρομολόγια από και προς Σαμοθράκη. Κατά κύριο λόγο εκτελεί δρομολόγια στις Κυκλάδες και διαθέτει το… αναπληρωματικό που είναι το “Διονύσιος Σολωμός” και τώρα καλύπτει τα δρομολόγια τα οποία… παράτησε για να έρθει στην γραμμή της Σαμοθράκης το άλλο πλοίο της εταιρείας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, το πλοίο “Αδαμάντιος Κοραής” μετείχε χωρίς αντίπαλο στον τελευταίο διαγωνισμό για την ίδια γραμμή που είχε και πέρυσι, στις Κυκλάδες και την πήρε αντί πολύ περισσότερων χρημάτων από αυτά που έχουν προκηρυχθεί για την γραμμή της Σαμοθράκης. Μάλιστα δήλωσε εκεί και πλοίο αντικατάστασης το “Διονύσιος Σολωμός”. Άρα, πως θα αφήσει εκείνη την επιδοτούμενη με πολλαπλάσια χρήματα γραμμή και με πολύ περισσότερους επιβάτες την καλοκαιρινή περίοδο (μιλάμε για νησιά των Κυκλάδων), για να δηλώσει συμμετοχή για το Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη;
  2. Δεύτερη αναφέρεται η εταιρεία “SeaJet” του Μάριου Ηλιόπουλου που το καλοκαίρι, όταν δημιουργήθηκε το σοβαρό πρόβλημα με την ακτοπλοϊκή κρίση λόγω βλαβών των δύο πλοίων της SAOS Ferries, είχε ανταποκριθεί στο κάλεσμα του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη στέλνοντας το επιβατηγό οχηματαγωγό ταχύπλοο “Andros Jet”. Αυτό όμως δεν μπορεί να μεταφέρει φορτηγά, όπως είναι ένας από τους όρους της σύμβασης και θα θυμόμαστε όταν έκανε δρομολόγια Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, παράλληλα η Περιφέρεια είχε ναυλώσει το οχηματαγωγό ΑΝΑΧ για να μεταφέρει φορτηγά αλλά και αυτοκίνητα, μια και έπαιρνε λίγα το “Andros Jet”. Το οποίο μάλιστα ή δη πήρε και πάλι γραμμή στις Κυκλάδες και μάλιστα με πολύ περισσότερα χρήματα απ’ ότι υπάρχουν στην γραμμή της Σαμοθράκης, αλλά όπως είπαμε έτσι και αλλιώς δεν μπορεί να μετέχει στη γραμμή επειδή δεν μεταφέρει φορτηγά. Το δεύτερο πλοίο της συγκεκριμένης εταιρείας που θα μπορούσε να εκτελέσει τα δρομολόγια, το “Aqua Jewel”, μετείχε χωρίς αντίπαλο στην γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα, με αποζημίωση 6,5 εκατ. ευρώ περίπου τον χρόνο. Θα αφήσει τόσα χρήματα, σχεδόν τριπλάσια από αυτά της προκήρυξης για την Σαμοθράκη, για να έρθει στην συγκεκριμένη γραμμή η “Seajet”;
  3. Τρίτη εταιρεία αναφέρεται η SAOS Ferries του Φώτη Μανούση, με το πλοίο της “ΣΤΑΥΡΟΣ”, το πρώην ΣΑΟΣ ΙΙ, Όμως το συγκεκριμένο πλοίο, το “Σταυρός” δηλαδή όπως μετονομάστηκε, μετείχε στον διαγωνισμό για την γραμμή Πάτρα-Κεφαλονιά-Ιθάκη, χωρίς αντίπαλο στην κατηγορία του.
  4. Από τις άλλες δύο εταιρείες που προαναφέραμε, δηλαδή την “Zante Ferries” και την “Seajet”, δεν εκφράστηκε δημόσια πρόθεση συμμετοχής στην γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης. Μόνο η SAOS Ferries με τον πλοιοκτήτη κ.Μανούση ανακοίνωσε την γνωστή προσφορά της ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ επιβατών και αυτοκινήτων για έξι (6) μήνες κάθε χρόνο και μάλιστα ότι προτίθεται να μετέχει στο νέο διαγωνισμό για την Σαμοθράκη, χάνοντας και την εγγυητική επιστολή που κατέθεσε για την γραμμή Πάτρα-Κεφαλονιά-Ιθάκη. Με την προϋπόθεση όμως να είχε θετική ανταπόκριση από την δημοτική αρχή του Νίκου Γαλατούμου και τον Σύλλογο Επαγγελματιών του νησιού. Απ’ ότι είναι γνωστό, μέχρι στιγμής η συγκεκριμένη πρόταση της SAOS Ferries δεν συζητήθηκε από κανέναν, άρα κανείς δεν ξέρει τι πρόκειται να κάνει ο Φώτης Μανούσης.  Το μόνο σίγουρο είναι ότι σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε από τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης, το πλοίο “Σταυρός” φεύγει από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου.

Επανεμφάνιση του “εξαφανισμένου” πλοιοκτήτη

που ανέλαβε την πρακτόρευση του “Αδαμάντιος Κοραής”

Μέσα σε αυτή την αβεβαιότητα, είχαμε και την επανεμφάνιση του “εξαφανισμένου” από το 2017 μετόχου της εταιρείας Cs Ferries Γαβριήλ Χατζηγαβριήλ, ο οποίος το καλοκαίρι εκείνου του χρόνου είχε εμφανιστεί με το ταχύπλοο “ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 1″ και μάλιστα ξεκίνησε δρομολόγια από τον Ιούλιο ως τον Σεπτέμβριο. Ξαφνικά όμως τότε τα διέκοψε, επικαλούμενη η ιδιοκτήτρια εταιρεία μηχανική βλάβη, που μέχρι τον Ιανουάριο του 2018 δεν είχε επισκευαστεί. Χωρίς να εκδώσει ούτε ένα Δελτίο Τύπου για να ενημερώσει τον κόσμο της Σαμοθράκης, αλλά και τους θεσμικούς φορείς για όσα συμβαίνουν, τελικά από ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ δημοσιεύματα του Evros-news.gr την άνοιξη του 2018, μάθαμε ότι το συγκεκριμένο σκάφος πουλήθηκε ή ναυλώθηκε στην γνωστή στα νησιά των Σποράδων εταιρεία “Elisabet Cruises” και πραγματοποιεί δρομολόγια ως τουριστικό εκεί.

-ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ: Το “ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 1” που κατά την Cs Ferries “επισκευάζεται”, κάνει δρομολόγια ως τουριστικό στις Σποράδες

Ο κ.Χατζηγαβριήλ και η εταιρεία του Cs Ferries, που με την εμφάνιση τους στην γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη και το κλίμα που επικράτησε τότε, δίχασαν το νησί και τους επαγγελματίες, δεν αισθάνθηκαν την ανάγκη να ζητήσουν έστω και μια τυπική… ΣΥΓΓΝΩΜΗ από όλους αυτούς. Γιατί η τότε δημοτική αρχή του Θανάση Βίτσα και μερίδα επαγγελματιών, με επικεφαλής μάλιστα τον Πρόεδρο του Συλλόγου Γιάννη Γλήνια και τον σημερινό Πρόεδρο του δημοτικού Συμβουλίου Φώτη Φωτεινό, πήραν το μέρος της νέας εταιρείας και την στήριξαν ανακοινώνοντας διάφορα κίνητρα και τελικά βρέθηκαν… ξεκρέμαστοι. Έμειναν ευτυχώς τα τρία πλοία της SAOS Ferries, τα ΣΑΟΣ ΙΙ, ΣΑΟΝΗΣΟΣ και το ταχύπλοο ΖΕΦΥΡΟΣ και κάλυπταν την ακτοπλοϊκή σύνδεση, έστω και με κάποια προβλήματα.

Μαθαίνουμε λοιπόν τώρα, ότι ο Γαβριήλ Χατζηγαβριήλ επανεμφανίστηκε και ανέλαβε την πρακτόρευση του “Αδαμάντιος Κοραής” της Zante Ferries, σαν… να μην έχει συμβεί τίποτα. Ουδείς, από όσους εξεγείρονταν και διαμαρτύρονταν όλα αυτά τα χρόνια με το παραμικρό εναντίον της SAOS Ferries και του κ.Μανούση, ενοχλείται  που ένας άνθρωπος ο οποίος τους… παράτησε στα κρύα του λουτρού, ανάγκασε όσους τον στήριξαν και δημιούργησαν δύο “στρατόπεδα” να εκτεθούν ανεπανόρθωτα, επέστρεψε στα… μουλωχτά και χωρίς μια συγγνώμη. Κι όπως μαθαίνουμε, είναι δίπλα του και τον στηρίζει και θεσμικός παράγοντας της Σαμοθράκης, που και παλαιότερα ήταν από τους πρωτεργάτες της προσπάθειας να επιβληθεί το “ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 1” σε βάρος της εταιρείας που χρόνια εξυπηρετούσε το νησί.

Τι προβλέπει ο διαγωνισμός για τις δυο γραμμές της Σαμοθράκης 

Δύο γραμμές προβλέπει  ο διαγωνισμός του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Πιο συγκεκριμένα:

Στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη με επιστροφή, η επιδότηση ισχύει για 9 μήνες και περιλαμβάνει 7 δρομολόγια την εβδομάδα. Δηλαδή κάθε ημέρα, ενώ μέχρι τώρα επιδοτούμενα ήταν μόνο τα 4 δρομολόγια ανά βδομάδα. Την καλοκαρινή περίοδο που υπολογίζεται από 08/06/2020 έως 06/09/2020 (σύνολο δεκατρείς  εβδομάδες), δεν υπάρχει επιδότηση, αλλά η εταιρεία έχει υποχρέωση εκτέλεσης ενός  δρομολογίου την ημέρα, άνευ καταβολής μισθώματος.

Στη νέα γραμμή Αλεξανδρούπολη–Σαμοθράκη– Λήμνος και επιστροφή, προβλέπονται:τρία δρομολόγια με επιδότηση την εβδομάδα κατά τη θερινή περίοδο από 08/06/2020 έως 06/09/2020.