Αλεξανδρούπολη: Παρουσία και δηλώσεις με μηνύματα προς Τουρκία του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου

Αλεξανδρούπολη: Παρουσία και δηλώσεις με μηνύματα προς Τουρκία του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας βρέθηκε χθες στην Αλεξανδρούπολη και παρέστη στις εκδηλώσεις για τον εορτασμό του Πολιούχου και Προστάτη της πόλης Αγίου Νικολάου, στέλνοντας με την παρουσία αλλά και τις δηλώσεις του μηνύματα προς την Τουρκία που κλιμακώνει τις προκλήσεις.

Ο κ.Παυλόπουλος έφτασε το πρωί στην πρωτεύουσα του Έβρου και αμέσως μετέβη στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου. Παρακολούθησε τη θεία λειτουργία προεξάρχοντος του μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως, Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης κ.Άνθιμου και παρουσία των Μητροπολιτών Διδυμοτείχου, Ορεστιάδας και Σουφλίου κ.Δαμασκηνού και Μαρωνείας και Κομητηνής κ.Παντελεήμονα.
Το παρόν έδωσαν επίσης, οι βουλευτές Έβρου της Ν.Δ Τάσος Δημοσχάκης και Σταύρος Κελέτσης, του ΣΥΡΙΖΑ Νατάσα Γκαρά, ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χρήστος Μέτιος, ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου Γιάννης Ζαμπούκης, ο Πρόεδρος της ΠΕΔ  ΑΜ-Θ και δήμαρχος Ορεστιάδας Βασίλης Μαυρίδης, ο δήμαρχος Σουφλίου Παναγιώτης Καλακίκος και Διδυμοτείχου Ρωμύλος Χατζηγιάννογλου, Αντιδήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι. Παρόντες ήταν επίσης ο Διοικητής του Δ’ Σώματος Στρατού Αντιστράτηγος Χαράλαμπς Λαλούσης, ο Διοικητής της 12ης Μεραρχίας Υποστράτηγος Άγγελος Χουδελούδης, ο Αστυνομικός Διευθυντής Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης Αντιστράτηγος Νίκος Μενεξίδης και η τοπική Αστυνομική, Λιμενική και Πυροσβεστική Υπηρεσία.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Ιερό Ναό, τόνισε μεταξύ άλλων, για την τουρκική προκλητικότητα τονίζοντας:   «Όσο είμαστε αποφασισμένοι να τείνουμε χείρα φιλίας και καλής γειτονίας προς αυτή, άλλο τόσο είμαστε αποφασισμένοι, υπό όρους αρραγούς ενότητας και δίχως ίχνος υποχώρησης ή υπαναχώρησης, να επιβάλουμε τον σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου».

Η ομιλία του Προκόπη Παυλόπουλο στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου
«Τιμούμε σήμερα την Ιερή Μνήμη του Αγίου Νικολάου, Επισκόπου Μύρων, του Θαυματουργού. Του Αγίου, ο οποίος έχοντας ως υποδειγματικό εφόδιο τον πρότερο ασκητικό βίο του, αφιερωμένο εξ ολοκλήρου στον Άνθρωπο, ανήλθε στον Επισκοπικό Θρόνο Μύρων της Λυκίας ως «εκλεκτός του Θεού». Ήταν αυτή ακριβώς η αφοσίωσή του στον Άνθρωπο, η οποία τον κατέστησε «κανόνα πίστεως και εικόνα πραότητος», κατά το Απολυτίκιον που συνιστά το επιστέγασμα της σημερινής Θείας Λειτουργίας.
I. Ως Επίσκοπος Μύρων, έλαβε ενεργό μέρος στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο, η οποία συνήλθε το 325 στην Νίκαια της Βιθυνίας.
Α. Στην Σύνοδο αυτή ξεχώρισε για την σοφία του και το ηθικό του μέγεθος, συμβάλοντας τα μέγιστα στην τελική διαμόρφωση των αποφάσεών της. Των αποφάσεων εκείνων, οι οποίες κατέστησαν την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο ακρογωνιαίο λίθο του Ορθόδοξου Χριστιανισμού και της Εκκλησίας, που εκφράζει γνησίως τις αρχές και της αξίες της Ορθόδοξης Χριστιανοσύνης.

Β. Ήταν -και παραμένουν στο διηνεκές- αυτές οι αρχές και αξίες, οι οποίες εμπλούτισαν τον δικό μας, τον Ελληνικό Πολιτισμό, και όρθωσαν στην συνέχεια τον τρίτο πυλώνα του κοινού μας Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, ήτοι τον πυλώνα της Χριστιανικής Διδασκαλίας. Μεταξύ των αρχών και αξιών αυτών περίοπτη θέση κατέχουν οι αρχές και οι αξίες του Ανθρωπισμού, των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, της Δικαιοσύνης, κατ’ εξοχήν δε της Κοινωνικής Δικαιοσύνης.
II. Από εδώ, την Αλεξανδρούπολη, από εδώ, την Ελληνική και Ευρωπαϊκή Θράκη, την εσχατιά της Δύσης προς την Ανατολή, κατά τον εορτασμό της 100ης Επετείου της Απελευθέρωσης και προσάρτησης της Θράκης στον Εθνικό μας Κορμό, εμείς, οι Έλληνες, διακηρύσσουμε ότι είμαστε και θα παραμείνουμε, αδιαλείπτως, υπερασπιστές και θεματοφύλακες των ως άνω αρχών και αξιών του Ελληνικού και του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, όπως τις κληροδότησε η Ορθόδοξη Χριστιανοσύνη. Με τον τρόπο αυτό είμαστε και θα παραμείνουμε, στο διηνεκές, υπερασπιστές του Ανθρώπου και του Ανθρωπισμού. Ιδίως δε σήμερα, όταν ο Άνθρωπος χειμάζεται δεινώς σε ολόκληρο τον Πλανήτη, όπως συμβαίνει και στην περιοχή μας, δυστυχώς με μεγάλη ευθύνη της γείτονος Τουρκίας. Και με την ευκαιρία της σημερινής Εορτής του Αγίου Νικολάου στέλνουμε προς την Τουρκία και την ηγεσία της, με κάθε καλή πίστη αλλά και απόλυτη ειλικρίνεια, το εξής, διπλό, μήνυμα:
Α. Εμείς, οι Έλληνες, έχουμε αποδείξει ότι σεβόμαστε, διαχρονικώς, στο ακέραιο το Διεθνές και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, πρωτίστως δε τα Θεμελιώδη Δικαιώματα του Ανθρώπου, που απορρέουν από την Διεθνή και την Ευρωπαϊκή Έννομη Τάξη. Και ο σεβασμός αυτός μας έχει καταστήσει, τόσο διεθνώς όσο και σ’ Ευρωπαϊκό επίπεδο, παράδειγμα προς μίμηση. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο σεβόμαστε, στον ίδιο βαθμό, και τα κάθε είδους δικαιώματα των Συμπολιτών μας Μουσουλμάνων της Θράκης, οι οποίοι αποτελούν Θρησκευτική, αμιγώς, Μειονότητα, όπως ρητώς ορίζει το Διεθνές Δίκαιο, ιδίως δε η Συνθήκη της Λωζάνης. Το ίδιο αίσθημα σεβασμού, με απτές αποδείξεις στην πράξη, τρέφουμε και ως προς τους Πρόσφυγες και τους Μετανάστες, οι οποίοι βρίσκουν καταφύγιο στην Ελλάδα, βεβαίως αναμένοντας από τους Εταίρους μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση να δείξουν και εκείνοι, επίσης εμπράκτως, την εν προκειμένω Αλληλεγγύη τους, όπως αυτή προκύπτει από το Ευρωπαϊκό Δίκαιο αλλά και από τον κοινό μας Ευρωπαϊκό Πολιτισμό.
Β. Στον αντίποδα της δικής μας υποδειγματικής συμπεριφοράς κινείται, αυθαιρετώντας πολλαπλώς, η Τουρκία, η οποία, ως εκ τούτου, είναι υπόλογη διεθνώς, με αντιπροσωπευτικό παράδειγμα το άκρως βαρύ κλίμα εναντίον της στο Συμβούλιο της Ευρώπης.
1. Κατ’ αρχάς, η Τουρκία θα πρέπει να είναι περισσότερο υπεύθυνη έναντι της Ελλάδας όχι μόνο διότι οι ισχυρισμοί της για την Ελληνική Μουσουλμανική Μειονότητα στην Θράκη ισοδυναμούν με παραχάραξη της Ιστορίας. Αλλά και γιατί το παρελθόν της βαρύνεται με αδιανόητες διώξεις εις βάρος των Ελλήνων και του Ελληνισμού. Και αναφέρομαι τόσο στις Γενοκτονίες του Ελληνισμού του Πόντου και της Μικράς Ασίας, όσο και στο πογκρόμ και στους διωγμούς των Ελλήνων- και κυριολεκτώ, διότι κατά την Συνθήκη της Λωζάνης αποτελούν Εθνική Μειονότητα- της Κωνσταντινούπολης, το 1955 και 1964 αντιστοίχως, που οδήγησαν στον αποδεκατισμό της ως τότε κραταιάς Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας της Κωνσταντινούπολης. Και, φυσικά, ουδείς μπορεί να ξεχνά την τραγωδία των αγνοούμενων στην Κύπρο, μετά την τουρκική εισβολή στο Μαρτυρικό Νησί, το 1974.
2. Την στάση της Τουρκίας εις βάρος του Ανθρώπου χαρακτηρίζει και η συμπεριφορά της έναντι των Προσφύγων και των Μεταναστών. Στους οποίους φέρεται με τρόπο που παραβιάζει κάθε έννοια του Διεθνούς Δικαίου, φθάνοντας στο σημείο να τους χρησιμοποιεί ακόμη και ως ομήρους ή και μέσο εκβιασμού της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και εδώ υπογραμμίζω ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Διεθνής Κοινότητα πρέπει, αμέσως, να συμπεριφερθούν στην Τουρκία επιβάλλοντας την εφαρμογή της Διεθνούς και της Ευρωπαϊκής Νομιμότητας, συμπεριλαμβανομένης της επιβολής εις βάρος της των προβλεπόμενων κυρώσεων.
Κατ’ αυτή την Ιερή Ημέρα, από εδώ την Αλεξανδρούπολη και την Ελληνική και Ευρωπαϊκή Θράκη, διαμηνύουμε τούτο προς την Τουρκία: Όσο είμαστε αποφασισμένοι να τείνουμε χείρα φιλίας και καλής γειτονίας προς αυτή, άλλο τόσο είμαστε αποφασισμένοι, υπό όρους αρραγούς ενότητας και δίχως ίχνος υποχώρησης ή υπαναχώρησης, να επιβάλουμε τον σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου. Προς τούτο έχουμε, όπως το αποδείξαμε ιστορικώς όταν χρειάσθηκε, και την βούληση και την δύναμη. Και σε αυτό το πλαίσιο θα υπερασπισθούμε τα Σύνορα, την Επικράτεια και την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνης της Ελλάδας, που είναι και Σύνορα, Επικράτεια και Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Απέναντι στις φαντασιώσεις της Τουρκίας περί του «δικαίου του ισχυρού», που την οδηγούν ολοένα και περισσότερο στο διεθνές περιθώριο, εμείς, οι Έλληνες, διακηρύσσουμε ότι θα φέρουμε, στο ακέραιο, σε πέρας την αποστολή μας ως εγγυητών της Διεθνούς και της Ευρωπαϊκής Νομιμότητας.
Χρόνια Πολλά».
Παρουσίαση του βιβλίου του Προέδρου της Δημοκρατίας
Στις 12.00, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος παρουσίασε στο Πνευματικό Κέντρο της Ι. Μητρόπολης Αλεξανδρούπολης το βιβλίο του «Από τη Βιομηχανική Επανάσταση στην Τεχνολογική Επανάσταση- στον αστερισμό ενός αβέβαιου μέλλοντος». Για το βιβλίο μίλησαν ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης, η τοποθέτηση μάλιστα του οποίου εντυπωσίασε τον κ.Παυλόπουλο όπως τόνισε λίγο αργότερα μιλώντας με πολύ κολακευτικά λόγια, αλλά και η Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Ελληνικής Φιλολογίας και αντιπρύτανης του Δ.Π.Θ., ο Κώστας Ρέμελης, καθηγητής Νομικής του Δ.Π.Θ. και ο αρχιμανδρίτης, Απόστολος Καβαλιώτης, Δρ. Επισκέπτης καθηγητής του Cambridge.

Στο κατάμεστο Πνευματικό Κέντρο της Μητρόπολης Αλεξανδρουπόλεως, ο κ. Παυλόπουλος αναφέρθηκε στις αντιφάσεις που διέπουν τη σχέση του σύγχρονου ανθρώπου με την τεχνολογία και τα επιτεύγματά της, απάντησε στο γιατί ο σύγχρονος άνθρωπος δεν καταφέρνει πάντα να συνθέσει, με την απαιτούμενη επιστημονικώς αντικειμενικότητα και επάρκεια, τα δεδομένα του όλου οικοδομήματος της τεχνολογίας, φέροντας ως παράδειγμα τη «σχεδόν καθολικώς παραδεδεγμένη θεώρηση περί των δήθεν τεσσάρων Βιομηχανικών Επαναστάσεων». Εξήγησε, «γιατί ο σύγχρονος άνθρωπος δεν καταφέρνει πάντοτε να ισορροπήσει κατά τη στάθμιση των επιπτώσεων της τεχνολογικής προόδου», η οποία αποτελεί ένα από τα ευγενέστερα επιτεύγματα του πνεύματος. Μίλησε για τις κοινωνικές προεκτάσεις της τεχνολογικής εξέλιξης, η οποία έχει αλλάξει τη ζωή του ανθρώπου «επί τα βελτίω…», επηρεάζοντας κάθε τμήμα της ζωής μας, «από το προσδόκιμό της, τις συνθήκες διαβίωσής μας, τον τρόπο ανάπτυξης της προσωπικότητάς μας, μέσ’ από τη συμμετοχή μας στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή, ως την ίδια την επιστημονική δημιουργία».

Πέραν της θετικής όψης της τεχνολογικής προόδου, ο κ. Παυλόπουλος έκανε ειδική μνεία και στις σκοτεινές πλευρές της, οι οποίες «δεν οφείλονται τόσο στη φυσιογνωμία της τεχνολογίας, κατά την επιστημονική της καταγωγή και προοπτική, όσο στον τρόπο με τον οποίο ο ίδιος ο άνθρωπος προσεγγίζει και χρησιμοποιεί την τεχνολογία, είτε υπερτιμώντας τα αποτελέσματά της, είτε υποτιμώντας τη δοσολογία εμπλοκής της στην καθημερινή ζωή». Χαρακτηριστικό παράδειγμα, σύμφωνα με τον Πρόεδρο, «ο πρόχειρος έως απλουστευτικός τρόπος, με τον οποίο ο σύγχρονος άνθρωπος μπαίνει στον κόσμο του διαδικτύου και ζει μέσα σ’ αυτόν, σαν να πρόκειται για ένα σύμπαν, το οποίο έχει ως προορισμό, όχι τη διευκόλυνση της ανθρώπινης δημιουργίας, αλλά την ολική μετάλλαξη, έτσι ώστε να πλέει σε μια θάλασσα εύπεπτων διανοητικώς φαντασιώσεων».

Υποστήριξε πως «η τεχνολογική ανεργία δεν συνιστά μοιραία -με άλλες λέξεις νομοτελειακή- παρενέργεια της τεχνολογικής προόδου», καθώς προκαλεί μεν σημαντική απώλεια θέσεων εργασίας, διαμορφώνει ένα κλίμα αβεβαιότητας και περιθωριοποίησης, ωστόσο «τίποτα δεν μας εμποδίζει να χρησιμοποιήσουμε τα νέα μέσα της τεχνολογικής προόδου, έτσι ώστε οι θέσεις εργασίας που χάνονται ν’ αντικατασταθούν, κατά το μεγαλύτερο μέρος τους με νέες».

Κλείνοντας την εισήγησή του για την παρουσίαση του βιβλίου του, ο κ. Παυλόπουλος αναφέρθηκε στην ευθύνη του καθενός στο πλαίσιο ενός λειτουργήματος λέγοντας: «Ο καθένας, σύμφωνα με τις συμφυείς και αλληλοσυμπληρούμενες αρχές της ισότητας και της αριστείας, να προσφέρει αυτό που του αναλογεί στο κοινωνικό σύνολο, στο οποίο ανήκει και να υπερασπίζεται, αξιοπρεπώς και κατά τον προορισμό του, την αξία του και την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του», παροτρύνοντας «να μην ξεχνάμε ότι οι θεσμικές και πολιτικές αντηρίδες της αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας και των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου, έχουν τις αντίστοιχες αντοχές, ώστε να υπερασπισθούν τον άνθρωπο ακόμη και έναντι των ενδεχόμενων παρεκβάσεων της τεχνολογίας και όχι μόνο».

Ακολούθησε επίσκεψη στο Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης, ενώ στη συνέχεια παρακάθισε σε γεύμα που παρέθεσε προς τιμήν του ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ.’Ανθιμος, στο ξενοδοχείο Astir Egnatia της πόλης.
Το πρόγραμμα του κ. Παυλόπουλου ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στην Κανονιοφόρο”ΚΑΣΟΣ” και λίγο πριν αναχωρήσει για την Αθήνα με επίσκεψη στη Λέσχη Αλεξανδρουπολιτών.

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*