Δικαίωσε με δηλώσεις του τις θέσεις Μανούση-SAOS Ferries ο πρώην Aναπληρωτής υπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός

-Από το νόμο δεν επιτρεπόταν ως τέλη 2018 η μεταφορά σκουπιδιών και επιβατών μαζί, γι’ αυτό κάναμε ειδική ρύθμιση

-Αν η SAOS Ferries προσφέρει (δεν είναι υποχρεωτικό) πλοίο αντικατάστασης, τότε θα έχει προβάδισμα να πάρει το διαγωνισμό

Δηλώσεις που θα δημιουργήσουν αίσθηση, έκανε ο πρώην Αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός, οι οποίες δικαιώνουν τις θέσεις που έχει εκφράσει κατά καιρούς ο ιδιοκτήτης της SAOS Ferries Φώτης Μανούσης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση-και όχι μόνο-της Σαμοθράκης.

Μιλώντας στον Status radio και τον Σταύρο Αποστολίδη, ο κ.Σαντορινιός παραδέχθηκε αρχικά έμμεσα, ότι είχε δίκιο ο κ.Μανούσης που διαμαρτύρονταν για την μεταφορά μαζί επιβατών και σκουπιδιών, αφού όπως τόνισε, ως πέρυσι, τον Δεκέμβριο του 2018, ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΤΑΝ από τη νομοθεσία κάτι τέτοιο. Γι’ αυτό και η Κυβέρνηση του νομοθέτησε ειδική τροπολογία ώστε υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Κι όλοι μπορούν να θυμηθούν τις αντιπαραθέσεις του κ.Μανούση με τον πρώην δήμαρχο Θανάση Βίτσα, αφού ο πρώτος επέμενε ότι είναι παράνομο και ο δεύτερος ισχυρίζονταν ότι… εκβιάζει το νησί και τους κατοίκους του.

Η απομαγνητοφωνημένες δηλώσεις του Νεκτάριου Σαντορινιού για τη μεταφορά των σκουπιδιών, είναι: “Επιτρέπεται η μεταφορά επιβατών μαζί με απορρίμματα; Μέχρι το Δεκέμβριο του 2018 δεν επιτρεπόταν. Γι’ αυτό και κάναμε μια τροπολογία που προβλέπει πως υπό ορισμένες προϋποθέσεις και με συγκεκριμένα κοντέινερ, να γίνεται η μεταφορά σκουπιδιών μαζί με επιβάτες. Το πρόβλημα είχε προκύψει στη Αίγινα. Μέχρι τότε η μεταφορά στην Σαμοθράκη γινόταν μαζί με τους επιβάτες. Στην Αίγινα υπήρξε πρόβλημα με διάφορες καταστάσεις. Γι’ αυτό τότε έγινε η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση, ώστε να μεταφέρονται με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Αυτό που κάναμε ήταν να βάλουμε προδιαγραφές, γιατί δεν υπήρχαν νομικά. Όταν λοιπόν δημιουργήθηκε το πρόβλημα στην Αίγινα άλλαξε η νομοθεσία ώστε να μπορούν να μεταφέρονται τα σκουπίδια μαζί με ανθρώπους.

Στα Ψαρά προβλέπονταν στη σύμβαση της άγονης γραμμής να γίνεται ένα επιδοτούμενο δρομολόγιο για να μεταφέρονται ξεχωριστά τα σκουπίδια. Στην 10ετή σύμβαση άγονων γραμμών που υπήρχε με την εταιρεία για την Σαμοθράκη, δεν προβλέπονταν η μεταφορά των απορριμμάτων χωρίς ανθρώπους. Οι συμβάσεις άγονων γραμμών επιδοτούν μόνο την μεταφορά επιβατών. Υπήρξε όμως ένα παραθυράκι στην σύμβαση των άγονων γραμμών  στα Ψαρά, όπου επεβλήθη να κάνει η εταιρεία και ένα δρομολόγιο με τέτοια φορτία. Επομένως πληρώθηκε έμμεσα ένα τέτοιο δρομολόγιο. Έγινε λοιπόν η συγκεκριμένη ρύθμιση για να λυθεί το πρόβλημα που δημιουργήθηκε στην Αίγινα και εφαρμόστηκε και στην Σαμοθράκη. Να υπάρχει με συγκεκριμένα κοντέινερ η μεταφορά μαζί με επιβάτες”.

Αν η SAOS Ferries δηλώσει ότι προσφέρει και

πλοίο αντικατάστασης, θα πάρει το διαγωνισμό

Όσο για τον διαγωνισμό της άγονης γραμμής Σαμοθράκης-Αλεξανδρούπολης που βρίσκεται σε εξέλιξη, ο πρώην Αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός επεσήμανε πως αν η εταιρεία SAOS Ferries δηλώσει ότι προσφέρει και πλοίο αντικατάστασης ή όποια άλλη το κάνει, αν και δεν είναι υποχρεωτικό κάτι τέτοιο από τον διαγωνισμό, τότε αυτόματα έχει προβάδισμα να πάρει τον διαγωνισμό.

“Αν μια εταιρεία έρθει και πει ότι έχω και πλοίο αντικατάστασης, προφανώς και θα έχει πλεονέκτη,μα. Αν δεν έρθει καμία και έρθουν μία ή δύο ή τρεις που δεν έχουν πλοίο αντικατάστασης, δεν σημαίνει ότι δεν θα πάρει κάποια τον διαγωνισμό. Με βάση τον διαγωνισμό λοιπόν, αν έρθει η SAOS Ferries και πει ότι έχει πλοίο αντικατάστασης που δεν θα έχει άλλες δρομολογιακές υποχρεώσεις προφανώς και θα προτιμηθεί.

Ελπίζω ότι δεν θα έχουμε άγονο διαγωνισμό. Γνωρίζω ότι υπάρχει ενδιαφέρον, άρα δε νομίζω να υπάρξει πρόβλημα. Επειδή ακούστηκαν διάφορα περίεργα. Ότι θα φέρουμε πλοίο αντικατάστασης. Εδώ δεν υπάρχουν πλοία να βάλουμε στις άγονες γραμμές, θα βάλουμε και ένα πλοίο να περιμένει; Το δεύτερο, ότι θα φέρουμε πλοία νέας τεχνολογίας. τα οποία είναι κάπου, βρίσκονται και εγώ δεν τα είχα δει όσο ήμουν υπουργός. Τα είδε τώρα η νέα Κυβέρνηση και θα τα φέρει. Αυτά είναι αστεία πράγματα.

Δεν μπορεί να προβλεφθεί σε σύμβαση πλοίο αντικατάστασης. Είναι μια εταιρεία που έχει ένα πλοίο και την υποχρεώνεις να έχει πλοίο αντικατάστασης; Αυτό σημαίνει πως το συγκεκριμένο πλοίο δεν πρέπει να έχει δρομολογιακές υποχρεώσεις. Άρα ζητάς από μια εταιρεία να σου φέρει δυο πλοία, από τα οποία το ένα θα περιμένει. Ποια εταιρεία θα έρθει; Δεν προβλέπεται από τον διαγωνισμό. Είναι σαφής. Σε περίπτωση που υπάρχει εταιρεία η οποία προσφέρει πλοίο αντικατάστασης, αυτή προηγείται. Αν έλεγε υποχρεωτικά να έχει πλοίο αντικατάστασης, δεν θα ερχόταν κανένας. Αυτός ο όρος υπήρχε και στις προηγούμενες συμβάσεις. Δεν έγινε κάτι καινούργιο και μην μας λένε τώρα ξαφνικά το έφεραν και το έβαλαν”.

Για το πρόβλημα του καλοκαιριού με την ταλαιπωρία επιβατών και επαγγελματιών και γενικότερα της Σαμοθράκης, ο κ.Σαντορινιός είπε:

“Είχαμε πει να βάλουμε και μια γραμμή με την Καβάλα, ώστε να υπάρχουν δύο πλοία που να συνδέουν το νησί,  γιατί η Σαμοθράκη είναι ίσως το μόνο νησί στην Ελλάδα το οποίο είναι μονοβάπορο. Εξυπηρετείται μόνο ένα βαπόρι. Αυτό είναι το μειονέκτημα που δημιούργησε τα προβλήματα το καλοκαίρι. Αν υπήρχε μια δεύτερη γραμμή που εξυπηρετούσε προς την Καβάλα, δεν θα υπήρχε αυτό το πρόβλημα. Γι’ αυτό επιδιώκαμε τη σύνδεση με την Καβάλα και είχε προδιαγραφεί σε συνεδριάσεις του ΣΑΣ. Αν υπήρχε τέτοια γραμμ, δεν θα έμενε αποκλεισμένο το νησί. Γιατί θα υποχρεώνονταν το καράβι αυτό να συνδέσει Σαμοθράκη με Αλεξανδρούπολη.

Το λιμάνι της Καμαριώτισσας χρειάζεται λειτουργική εκβάθυνση, αλλά το πρόβλημα με το “ΑΖΟΡΕΣ” παρουσιάστηκε το καλοκαίρι γιατί το πλοίο ήταν μεγάλο και ήταν λάθος ο τρόπος που προσπάθησε να προσεγγίσει. Ήταν λάθος επιλογή του, γιατί ήταν μεγαλύτερο από αυτά που μπορούν να μπουν στο λιμάνι”.