Photo of Samothraki.

Σαμοθράκη: Ανοιχτό το ενδεχόμενο σύνδεσης και με άλλη άγονη γραμμή αφήνει το υπουργείο Ναυτιλίας

Ανοιχτό το ενδεχόμενο σύνδεσης της Σαμοθράκης και με άλλη άγονη γραμμή, επιδοτούμενη από το Κράτος, εκτός των δύο που ήδη έχουν προκηρυχθεί με Αλεξανδρούπολη και Λήμνο, αφήνει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σύμφωνα με όσα διέρρευσαν κύκλοι του αρμόδιου υπουργείου, εκτός των προορισμών που αποτελούν την Α’ Φάση κάλυψης επιπλέον άγονων γραμμών, θα ακολουθήσει και Β’ Φάση για το συγκεκριμένο ζήτημα. Να θυμίσουμε ότι δήμος, επαγγελματίες και άλλοι θεσμικοί φορείς του νησιού, έχουν ζητήσει να υπάρξει ακτοπλοϊκή σύνδεση τόσο με την Καβάλα όσο και το Λαύριο, με επιδοτούμενα δρομολόγια άγονης γραμμής.

Επίσης τονίζεται από τους αρμόδιους του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ότι δέκα οκτώ (18) απομακρυσμένοι προορισμοί οι οποίοι βρίσκονται κυρίως στην ακριτική γραμμή του Βόρειου – Ανατολικού και Νοτιο-Ανατολικού Αιγαίου, εντάχθηκαν στο νέο πλάνο των άγονων γραμμών. Αυτό συνέβη μετά την χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) και αύξηση κατά 30 εκατομμύρια ευρώ της συνολικής δαπάνης για την κάλυψη των σχετικών ακτοπλοϊκών αναγκών.

Συγκεκριμένα οι νέοι προορισμοί είναι οι εξής :

  • Αλεξανδρούπολη, Σαμοθράκη, Λήμνος. 

  • Κως, Νίσυρος, Τήλος, Χάλκη, Σύμη, Ρόδος.

  • Ρόδος, Μεγίστη (Καστελόριζο)

  • Σητεία, Κάσος, Κάρπαθος, Ρόδος.

  • Πάτμος, Ικαρία (Αγ. Κήρυκος), Φούρνοι.

  • Ένα δρομολόγιο σύνδεσης νησιών του Β.Α. Αιγαίου με την Θεσσαλονίκη, αντί της Καβάλας.

Υπενθυμίζεται ότι μετά από εισήγηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη η ετήσια αποζημίωση για την κάλυψη άγονων γραμμών αυξήθηκε από τα 90 στα 130 εκατ. Ευρώ, συμπεριλαμβανομένης και της κάλυψης του αυξημένου κόστους των νέων καυσίμων κίνησης των πλοίων η οποία με απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων χρηματοδοτείται από το Π.Δ.Ε.