Στο προσκήνιο πάλι η «Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία» Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο

Στο προσκήνιο πάλι η «Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία» Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο

Στο προσκήνιο έρχεται και πάλι η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Σύμφωνα με όσα είπε κατά τη διάρκεια της κοπής της πίτας ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος, είναι ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της νέας δεκαετίας.

Η λεγόμενη και «Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία» θα ενώνει όπως ανέφερε ο κ.Σπηλιόπουλος, τα λιμάνια Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης και θα διαθέτει εκσυγχρονισμένα χαρακτηριστικά. Προβλέπεται η κατασκευή δύο νέων τμημάτων. Το πρώτο είναι η παραλιακή διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αμφίπολη και το νέο λιμάνι της Καβάλας στη Νέα Καρβάλη και το δεύτερο από εκεί μέχρι τους Τοξότες Ξάνθης, όπου βρίσκει την υφιστάμενη γραμμή.

Σε όλο το μήκος προβλέπεται ηλεκτροκίνηση και οι ταχύτητες θα φτάνουν τα 200χλμ./ώρα. Η νέα γραμμή θα συνεχίζει όμως και μετά την Αλεξανδρούπολη, καταλήγοντας στο βορειότερο σημείο της χώρας, στο Ορμένιο, κοντά στα σύνορα με Βουλγαρία και Τουρκία προκειμένου η γραμμή να αναπτυχθεί κυρίως για εμπορικά δρομολόγια. Το κόστος των έργων εκτιμάται σε 1,25δισ.ευρώ και η ενεργοποίηση τους θα γίνει από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Για τις εμπορευματικές μεταφορές, μίλησε για υλοποίηση συνδέσεων του δικτύου με τη ΒΙΠΕ Κιλκίς, τη σύνδεση με τη Motor Oil, την ανάταξη της γραμμής ΣΚΑ-Ελευσίνα. Τέλος προανήγγειλε μελέτες για συνδέσεις με τις ΒΙΠΕ, Αλεξανδρούπολης, Θίσβης, Βοιωτίας κ.α.

Πηγή: ypodomes.gr