Ακόμα και μέσα στον Ιούνιο ο διαγωνισμός για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Ακόμα και μέσα στον Ιούνιο ο διαγωνισμός για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Ακόμα και μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να εκκινήσει ο διαγωνισμός για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.

Με προσεκτικές κινήσεις η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει ήδη τους επόμενους διαγωνισμούς, με έμφαση στα περιφερειακά λιμάνια. Λαμβάνοντας υπόψη τη διαφοροποιημένη δραστηριότητα και εμπορική αξία κάθε λιμανιού, το Ταμείο θα αξιοποιήσει όλες τις θεσμικές του δυνατότητες, με προφανή στόχο να μεγιστοποιήσει το προσδοκώμενο όφελος από την ιδιωτικοποίηση λιμενικών υποδομών.

Η αξιοποίηση τεσσάρων λιμένων, της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, του Βόλου και του Ηρακλείου, θα γίνει μέσω της πώλησης πλειοψηφικών ποσοστών μετοχών των αντίστοιχων Οργανισμών Λιμένων, υλοποιώντας τις αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης. Αντίθετα, σε άλλα λιμάνια, όπως αυτό της Καβάλας, θα αξιοποιηθούν με τη μέθοδο των υπο-παραχωρήσεων.

Ακόμα και μέσα στον Ιούνιο

Σε πρώτη φάση από άποψη ωριμότητας των περιουσιακών στοιχείων και επενδυτικού ενδιαφέροντος αναμένεται να αξιοποιηθούν τρία λιμάνια, με στόχο οι διαγωνισμοί να εκκινήσουν ακόμα και μέσα στον Ιούνιο. Πρόκειται για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας.

Και τα τρία λιμάνια παρουσιάζουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, καθώς έχουν απορροφήσει και σημαντικές επενδύσεις προκειμένου να αναπτυχθούν οι υποδομές τους, ενώ η υφιστάμενη δραστηριότητά τους και το παραγόμενο αποτέλεσμα είναι μέχρι σήμερα περιορισμένα.

Όπως εξηγούν στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, τα λιμάνια αναμένεται να αναδειχθούν σε οικονομικούς και αναπτυξιακούς πυρήνες των περιοχών τους. Η τεχνογνωσία των επενδυτών και τα σχέδια ανάπτυξης που θα υλοποιήσουν θα επιφέρουν στα περιφερειακά λιμάνια πιο αποτελεσματικές λειτουργίες, υψηλότερη κυκλοφορία και ισχυρό δίκτυο συνεργασιών και απόδοσης. Κάτι που έχει διαφανεί ήδη στη λειτουργία και sτα αποτελέσματα των λιμανιών σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη.

“Στην πρώτη γραμμή”

Το timing της έναρξης αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων είναι εξαιρετικά σημαντικό, καθώς το φθινόπωρο θα σηματοδοτήσει την έναρξη της κρίσιμης προσπάθειας για την επιστροφή στην ισχυρή ανάπτυξη, με ορίζοντα το 2021, και αναμένεται να υπάρξει νέα δέσμη παρεμβάσεων, με ενισχυμένα “ευρωπαϊκά εργαλεία” στήριξης. Κατά συνέπεια, βρισκόμαστε στη χρονική στιγμή που η οικονομία μπαίνει σε πλήρη λειτουργία και πάλι, σε όλα τα επίπεδα.

“Το ΤΑΙΠΕΔ δεν μπορεί παρά να βρίσκεται από τον θεσμικό του ρόλο στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας, μέσα από την υλοποίηση του προγράμματός του, και να συμμετέχει μέσω των διαγωνισμών του στην προπαρασκευαστική φάση της ολικής επαναφοράς και στη σύνθετη διαδικασία ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας”, δηλώνει στο Capital.gr ο εκτελεστικός πρόεδρος του Ταμείου, κ. Άρης Ξενόφος.

Το προφίλ και τα πλεονεκτήματα των τριών λιμένων

– Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ήδη προσελκύει αυξημένο ενδιαφέρον, τόσο λόγω της γεωστρατηγικής του θέσης όσο και για την εμπορευματική δραστηριότητα και τις προοπτικές της, καθώς συνδέεται με την Εγνατία Οδό, δίνοντας εύκολη δίοδο στα εμπορεύματα Ανατολής και Δύσης και αντίστροφα. Επιπλέον, μπορεί να αναπτυχθεί ιδιαίτερα το μεταφορικό έργο και η εναπόθεση LNG. Η Αλεξανδρούπολη αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα.

Την ίδια στιγμή, είναι ένα λιμάνι που έχει απορροφήσει σημαντικές επενδύσεις, άνω των 60 εκατ. ευρώ, σε επίπεδο ανάπτυξης υποδομών, καθώς εκτείνεται σε μια περιοχή σχεδόν 250 στρεμμάτων και ουσιαστικά έχει περιορισμένη μεταφορική και εμπορική δραστηριότητα και χωρίς αποθηκευτικούς χώρους. Ο κύκλος εργασιών του λιμένα είναι μικρότερος από 1 εκατ. ευρώ ετησίως και τα κέρδη της τάξεως των 100.000 ευρώ.

Η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του λιμένα μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην οικονομική ενίσχυση της Αλεξανδρούπολης αλλά και της ευρύτερης περιοχής, προσελκύοντας άμεσες και έμμεσες επενδύσεις και ενδυναμώνοντας το εμπόριο. Η σχετικά νέα και εκτεταμένη λιμενική υποδομή προσφέρει τα θεμέλια για την ανάπτυξη εύρους επιχειρηματικών σχεδίων των υποψήφιων επενδυτών.

Πηγή: capital.gr